نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ دی ۵, یکشنبه

یک هواپیمای نظامی روسیه با بیش از ۹۰ سرنشین در دریای سیاه سقوط کرد

وزارت دفاع روسیه تایید کرده است که یک هواپیمای نظامی که از مرکز تفریحی سوچی به آسمان برخاسته بود، در دریای سیاه سقوط کرده است.
به گفته وزارت دفاع سوریه این هواپیما که از نوع توپولوف ۱۵۴ بوده (عکس از آرشیو)
ساعاتی پیش گزارش شده بود که این هواپیما دقایقی پس از برخاستن از صفحه رادار محو شده است.
این هواپیما به سوی استان لاذقیه در سوریه پرواز می‌کرده و در حال انتقال نظامیان روس به سوریه بوده است.
وزارت دفاع روسیه گفته است «تکه‎های هواپیمای توپولوف ۱۵۴ وزارت دفاع روسیه در عمق ۵۰ تا ۷۰ متری در دریای سیاه در فاصله یک و نیم کیلومتری ساحل سوچی پیدا شده است.»
همچنین گفته شده که جسد یکی از سرنشینان از آب گرفته شده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه این هواپیما ۹۲ سرنشین – از جمله ۸ خدمه پرواز- داشته است.
ایگور کاناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته است که اعضای گروه مشهور موسیقی الکساندروف و ۹ خبرنگار در میان سرنشینان این هواپیما بوده‌اند.
گزارش شده که این گروه موسیقی قرار بوده به مناسبت سال نوی میلادی برای نظامیان مستقر روس در پایگاه هوایی حمیمیم در لاذقیه برنامه اجرا کند.
این هواپیما ۲۰ دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه آدلر در سوچی در ساعت ۵:۲۰ صبح به وقت محلی (۲:۲۰ به وقت گرینویچ) از صفحه رادار محو شده است.
مبدا اصلی این پرواز مسکو بوده که برای سوخت‌گیری در سوچی فرود آمده بود. بنا بر گزارش‌ها شرایط جوی پرواز در سوچی مطلوب بوده است.
یک سخنگوی کرملین گفته است که ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه جزئیات ناپدید شدن این هواپیما را پیگیری می‌کند.
  پایگاه حمیمیم به طور انحصاری در اختیار هواپیماها و پرسنل نظامی روسیه قرار دارد
پایگاه حمیمیم به طور انحصاری در اختیار هواپیماها و پرسنل نظامی روسیه قرار دارد
روسیه که هم‌پیمان دولت بشار اسد در جنگ با شورشیان و گروه موسوم با دولت اسلامی (داعش) است، دست کم یک پایگاه هوایی در استان لاذقیه دارد.
حدود دو ماه پیش در توافقنامه‌ای به نیروی هوایی روسیه اجازه «استفاده نامحدود» از پایگاه هوایی حمیمیم در لاذقیه داده شده است.
پایگاه حمیمیم به طور انحصاری در اختیار هواپیماها و پرسنل نظامی روسیه قرار دارد، اما هواپیماهای روسی از برخی از تسهیلات فرودگاه بین‌المللی باسل اسد نیز استفاده می‌کند.

گروه الکساندروف

گروه الکساندروف