نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ اسفند ۲۰, جمعه

روستای توریستی اسفیدان در خراسان شمالی قرار گرفته  و از توابع شهرستان بجنورد است،

محاکمه سريع وترورمشکوک عباس هويدا

دکترمهدياراسماعيلی:"ورشکستگی بانکها وفاجعه ملّی درانتظاراقتصاد ايرانزمين

ميهنمان ايران، درلبه پرتگاه يک جنگ دگر

Tariq Ramadan clash l'ambassadeur d'Israël

روز جهانی زن و درخواست رسیدگی و مداخله سازمان ملل در مورد زندانی سیاسی، زینب جلالیان


روز جهانی زن و درخواست رسیدگی و مداخله سازمان ملل در مورد زندانی سیاسی، زینب جلالیان
كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 19اسفند: در نهمین سالگرد دستگیری زینب جلالیان و هم زمان با روز جهانی زن، دو سازمان حقوق بشری آخرین گزارش از وضعیت زینب جلالیان را به کارگروه بازداشت‌های خودسرانه سازمان ملل ارائه دادند و از آنان خواستند یک بار دیگر، خواستار آزادی زینب جلالیان شوند. وی که ۹سال پیش در چنین روزهایی بازداشت شد، تنها زندانی سیاسی زنی است که به حبس ابد محکوم شده است. عدالت برای ایران و سازمان جبران (REDRESS) همچنین در بیانیه‌ای مشترک از وضعیت سلامتی زینب جلالیان، فعال کرد که در حال حاضر مشغول گذراندن محکومیت خود در زندان خوی است، ابراز نگرانی کرده‌اند.
این دو سازمان حقوق بشری در سال گذشته توانستند توجه کارگروه بازداشت‌های خودسرانه سازمان ملل را به وضعیت جلالیان جلب کنند. این کارگروه در فروردین ماه امسال رای نهایی خود را درباره این پرونده صادر کرد که به موجب آن حبس زینب جلالیان کاملاً غیرقانونی بوده است. براساس رای سازمان ملل، وی باید بلافاصله آزاد و خسارت‌های وارد‌آمده بر او جبران شود. همچنین کارگروه بازداشت‌های خودسرانه از «آسیب جبران‌ناپذیر» بر وضعیت جسمی و روانی زینب جلالیان ابراز «نگرانی عمیق» کرده است و از دولت ایران خواسته «بدون تاخیر برای بهبود وضعیت زینب جلالیان اقدامات لازم را انجام دهد.»
با وجود اینکه ۱۱ماه از رأی کارگروه بازداشت‌های خودسرانه می‌گذرد، جمهوری اسلامی هیچگونه پاسخی به این درخواست نداده است و همچنان وضعیت جسمی و روحی زینب جلالیان رو به وخامت است و به خصوص از عوارض ناشی از بیماری ناخنک چشم به شدت رنج می‌برد.
سازمان‌های عدالت برای ایران و جبران به کارگروه بازداشت‌های خودسرانه گفته‌اند که زینب جلالیان همچنان از حق دسترسی به درمان پزشکی محروم است و برای اعترافات تلویزیونی تحت فشار مضاعف قرار دارد.
شادی صدر، مدیر سازمان عدالت برای ایران گفته است: «جمهوری اسلامی ایران باید به نظر و رأی کارگروه سازمان ملل در باره پایان دادن به بازداشت خودسرانه و جبران حقوق ازدست‌رفته زینب جلالیان تن دهد و به رای کارشناسان بین‌المللی احترام بگذارد.»
کارلا فرستمن، مدیر سازمان جبران نیز گفته است: «گروه کاری بازداشت‌های خودسرانه، ادامه بازداشت زینب جلالیان را غیرقانونی و نقض حقوق اساسی او می‌داند. ما از جمهوری اسلامی می‌ خواهیم امنیت، سلامت جسمی و روحی زینب جلالیان و رهایی وی از این بی‌عدالتی پایان‌ناپذیر را تضمین کند.»

اعتراض سراسری معلمان در شهرهای مختلف ایران چند روز مانده به عید

۱۹ اسفند ۱۳۹۵

دو نمونه از عکس‌های تجمعات که از سوی کانون صنفی معلمان منتشر شده است. نفر سمت چپ رسول بداقی است.

جمعی از معلمان شاغل و بازنشسته ایران با برپایی تجمعاتی در شهرهای مختلف خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود و نقض احکام قضایی صادر شده علیه فعالان حقوق صنفی معلمان شدند.
خبرگزاری ایلنا تعداد حاضران در تجمع تهران را «چند صد نفر» ذکر کرده است.
صبح روز پنج‌شنبه ۱۹ اسفند در پی فراخوانی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود٬ گروهی از معلمان در شهرهای مختلف ایران به خیابان‌ها آمدند و با در دست داشتن نوشته‌هایی خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند.
این تجمع‌ها در تهران مقابل مجلس شورای اسلامی و در سایر شهرها مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار شد. اصلاح نظام پرداخت حقوق و بیمه درمانی معلمان از جمله مطالبات معلمان حاضر در این تجمعات بود.
همچنین پلاکاردهایی با موضوع لغو محکومیت قضایی فعالان حقوق صنفی معلمان به چشم می‌خورد.

Tariq ramadan vs Régis Debray Emission fog. fr5

«En direct de Mediapart» : La République, l'islam et la laïcité

Michel Onfray et Alain Badiou, le déni de sciences et spiritualité. (Déc...