نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ آبان ۸, جمعه

بريدن از گلوی مردم ايران!خرج کردن برای سوريه و لبنان!!

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه












باران اسیدی سه هزار خوزستانی را راهی بیمارستان کرد

150202145041_ahwaz_pollution_640x360_mehr_nocredit.jpg
به گزارش بی‌بی‌سی مقام‌های محلی می‌گویند در پی بارش 'باران اسیدی' در استان خوزستان در جنوب‌غربی ایران، برای صدها نفر از شهروندان مشکلات تنفسی پیش آمده است؛ طوری که آنان را به بیمارستان کشانده و به بستری‌شدن بیش از یکصد نفر منجر شده است.
ایرج نظری، معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفته است سه هزار و ۹۰ نفر در‌ استان خوزستان به دلیل "مشکل تنفسی ناشی از بارش باران" روز چهارشنبه به بیمارستان‌های این استان مراجعه کردند.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، اغلب این عده به طور سرپایی درمان شده‌اند ولی بیش از یکصد نفر پس از مدتی از بیمارستان مرخص شده‌اند. برخی منابع خبری دیگر نوشته‌اند که از این عده، بیش از ۵۰ نفر هم مشکلات حاد تنفسی داشته‌اند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفته‌ است گزارشی درباره مرگ شهروندان در استان خوزستان بر اثر مشکل تنفسی ناشی از باران اسیدی نرسیده است.
برخی رسانه‌های محلی از مرگ دست‌کم یک نفر بر اثر این مشکلات تنفسی خبر داده بودند.
در همین حال حمیدرضا آرتی، رییس بیمارستان گلستان اهواز، گفته است که پنج نفر به دلیل مشکل تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری شده‌اند و به کمک دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشند.
مسئولان یک مرکز درمانی دیگر در اهواز هم گفته‌اند که یک نفر از مراجعه‌کنندگانشان نیاز داشته است در اورژانس بستری شود.
استان خوزستان در جنوب‌غربی ایران، پنجمین استان پرجمعیت کشور است و عمده میدان‌های فعال نفتی و گازی ایران در آن قرار دارد.
در سال‌های گذشته نیز نخستین بارندگی‌های فصل پاییز باعث بروز مشکلات تنفسی برای شمار زیادی از شهروندان خوزستان شده بود.
از جمله دو سال پیش، در همین روزها با بارش ب اران اسیدی بیش از ۱۸ هزار نفر راهی بیمارستان‌ها شده بودند.
سال ۱۳۹۲ در گزارشی بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، شهر اهواز آلوده‌ترین شهر جهان شمرده شده بود.
معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز پیش از این بالا بودن میزان ریزگردها و هم‌زمان بالا بودن رطوبت در استان خوزستان را از جمله دلایل احتمالی پدیده "باران اسیدی" دانسته بود.
یکی از مقامات دولتی ایران در اهواز می‌گوید فراوانی نیترات معلق در هوا و بارش باران اسیدی، احتمالا عامل افزایش بیماری‌های تنفسی در این شهر در روزهای اخیر بوده است.
احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت از محیط زیست در استان خوزستان، در این باره گفته بود نیترات موجود در هوا، موجب اسیدی‌شدن این بارندگی‌ها شده است.
به گفته آقای لاهیجان‌زاده، "فعالیت‌های نفتی و صنعتی، آتش‌زدن مزارع و سکون هوا" در افزایش نیترات معلق در هوا موثر بوده است.

به گفته ساکنان محلی، این روزها فصل برداشت نی‌شکر است و سوزاندن ساقه‌های نی‌شکر، سبب تنگی نفس و مشکلات متعدد می‌شود. شدت گرد و غبار و آلودگی هوا در خوزستان به اعتراض‌های شهروندان و مقام‌های محلی هم منجر شده است.

مراسم سومین سالگرد شهادت ستار بهشتی برگزار شد

sattar-Beheshti-sahamnews-e1446169207672-600x338.jpg
عصر امروز مراسم سومین سالگرد شهادت سید ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نویسی که زیر شکنجه پلیس فتا کشته شد، در محل منزل مادر آن مرحوم در رباط کریم و پس از آن در مزار وی برگزار گردید.

به گزارش «آمدنیوز»، این مراسم در حالی برگزار شد که ماموران امنیتی از حضور حشمت‌الله طبرزدی، دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران، نسرین ستوده وکیل دادگستری، رضا خندان همسر وی، شهین مهین فر مادر مرحوم امیرارشد تاجمیر از جان باختگان کودتای انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۸۸ و محمدنوری‌زاد هنرمند فیلم‌ساز منتقد حکومت ایران در این مراسم جلوگیری کردند.
اما علی‌رغم کنترل امنیتی شدید، حجت‌الاسلام احمد منتظری فرزند مرحوم آیت‌الله منتظری، رضا ملک از ماموران سابق وزارت اطلاعات(که مدت زیادی را در زندان بوده است)، شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی، دکتر ملکی، ابوالفضل قدیانی، آرش صادقی، گلرخ ابراهیمی مادر سعید زینالی، مادر سهراب اعرابی و تعداد زیادی از مردم در این مراسم حضور یافتند و یاد و نام ستار بهشتی را گرامی داشتند.
اندکی پیش از آغاز این برنامه رضا خندان، همسر نسرین ستوده از بازداشت خود و همسرش توسط ماموران خبر داد و نوشت: امروز سالگرد کشته شدن ستار بهشتی به دست ماموران امنیتی بود، من و نسرین به همراه خانم شهین مهین فر – مادر امیرارشد تاجمیراز کشته شدگان عاشورای ۸۸ – به محض توقف در مقابل ورودی آرامگاه ستار بهشتی واقع در رباط کریم، محاصره و بازداشت شدیم. به مدت ۳ ساعت و نیم در اتاقی در یکی از ساختمان‌های بی حساب و کتابی که در دست نهادهای امنیتی است، حبس بودیم.
پس از پایان زمان مراسم و آزادی از بازداشتگاه رباط کریم متوجه شدیم ساعاتی پیش‌تر آقای نوری زاد هم به همین شیوه بازداشت شده بود. بازداشت ما بدون حکم قضایی بود. با اصرار ما مبنی بر ارائه‌ی حکم بازداشت، نامه‌ی بی ربطی را که با امضای قاسم پور دادستان رباط کریم تهیه شده بود را نشان دادند که این نامه حکم بازداشتی نبود.
اما روز گذشته نیز حشمت‌الله طبرزدی دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران از احضار خود توسط وزارت اطلاعات دولت تدبیر و امید و تهدید برای عدم شرکت در این مراسم خبر داد. آقای طبرزدی در بخشی از دست‌خطی که با عنوان «ستار جاودانه شد» در منزل ستار بهشتی قرائت شد، نوشت: «ستار عزیز در راه آزادی و در برابر دیکتاتور خشن مذهبی، قهرمانانه جان خود را داد و جاودانه شد. نام و راه ستار در سراسر ایران می‌درخشد و شعله وجود او به آزادی‌خواهان گرما می‌بخشد.»
آقای طبرزدی در بخش دیگری از دست‌نوشته خود آورده است: «نسبت من با ستار، نسبت دو یار وفادار است. ستار وفاداری خود را با خون خود اثبات کرد و من وظیفه دارم با تداوم مبارزه تا رهایی، و تا زمانی‌که جان در بدن دارم وفاداری خود به آرمان‌های بلند ستار عزیز و هزاران ستار ایرانی و بانوی شجاع و ستم‌دیده خانم گوهر عشقی را اثبات کنم.»
در همین حال یکی از شرکت کنندگان در این مراسم به خبرنگار «سحام» گفت: ماموران امنیتی با ایجاد مزاحمت برای شرکت کنندگان در این مراسم، اقدام به حفر چند قبر در پایین مزار مرحوم ستار بهشتی کرده بودند، هم‌چنین برخلاف سال‌های قبل، مسئولین بقعه امام‌زاده محمدتقی رباط کریم، از در اختیار گذاردن صندلی به تعداد کافی برای حاضران در این مراسم، ممانعت به عمل آوردند.


تلفات دو هفته گذشته نیروی قدس سپاه در سوریه به ۳۰ نفر رسید



در حالی که مقامات جمهوری اسلامی حضور اعضای سپاه 


پاسداران در سوریه را مستشاری اعلام می‌کنند، در دو هفته‌ی 

اخیر دست‌کم ۳۰ فرمانده، درجه‌دار و عضو این نهاد نظامی در 

درگیری‌ با مخالفان حکومت بشار اسد کشته شده‌اند.


حیدر انوری، محمدرضا عسگری‌فرد، حمیدرضا دایی‌تقی، پویا ایزدی، 

حمید نادر، مهدی کایینی، هادی نومی، ابوذر امجدیان، محمد 


ظهیری، عبدالله باقری، مسلم نصر، خانعلی یوسفی، جبار عراقی،

 مسلم خیزاب، مهدی علی‌دوست، مصطفی صدرزاده، میلاد 

مصطفوی، محمد ظهیری، سجاد طاهرنیا، روح‌الله عمادی، امین 



کریمی، محمدعلی حسینی، احمد استحکامی، نادر حمید دیلمی

، مجید صانعی ‌موفق، مجتبی کرمی، رضا دامرودی، فرشاد


، حمید مختاربند و حسین همدانی، ۳۰ نفری هستند که از زمان 



دور جدید حملات نیروهای حامی اسد به مواضع مخالفان که با 


پشتیبانی هوایی روسیه صورت می‌گیرد، کشته شده‌اند.





چاق سلامتی و عرض تسلیت شمر به لاریجانی و علمای عزادار

بارندگی های 48 ساعت گذشته ایلام در 100 سال اخیر بی سابقه است

 
بارندگی های 48 ساعت گذشته ایلام در 100 سال گذشته از نظر حجم بارندگی و بازه زمانی بی سابقه بوده است.
متوسط بارش سالانه استان را بین 400 تا 500 میلیمتر عنوان کرد و افزود: تنها در 48 ساعت گذشته 280 میلیمتر بارندگی در شهر ایلام گزارش شده است.
 همچنین در این مدت در ایستگاه های ایوان، ملکشاهی و ارکواز، لومار، سرابله، آبدانان و دره شهر نیز به ترتیب 188، 185، 148، 141، 90 و 48 میلیمتر بارندگی ثبت شده است.
 ارتباط تلفنی با شهرستان های مهران و دهلران برای کسب اطلاع از میزان بارندگی قطع است اما دست کم در هر کدام از این شهرستان ها نیز 50 میلیمتر باران باریده است.
مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: سیستم ناپایدار بارش زا امشب و فردا شب نیز فعال بوده و شنبه هفته آینده از استان خارج می شود اما از اواخر هفته آینده یک سیستم دیگر وارد استان می شود که اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.
شیخ الملوکی افزود: تا پایان آبان ماه هر هفته یک سیستم ناپایدار با شدت و ضعف متفاوت وارد استان خواهد شد.
وی با بیان اینکه پدیده ال نینو بدلیل افزایش دمای آب اقیانوس نسبت به حالت عادی رخ می دهد و باعث ناهنجاری های اقلیمی خواهد شد، ادامه داد: بارش های سیل آسا در مناطقی از جمله استان ایلام که انتظار آن نمی رود از پیامدهای این پدیده است.
وی تاکید کرد: سازمان هواشناسی پدیده ال نینو را رد نکرده است اما سرمای سرد زمستانی ناشی از این پدیده را رد می کند.
شیخ الملوکی افزود: وقوع این پدیده تنها در صورت مدیریت مناسب و اندیشیدن تدابیری به منظور جمع آوری آب های سطحی، در افزایش منابع آبی استان و رفع بحران آب تاثیرگذار خواهد بود. بارش 230 میلی متر باران طی 48 ساعت گذشته در شهر ایلام موجب اخلال در زندگی عادی و روزانه مردم شده است.
به علت بارش شدید باران فعالیت همه مراکز آموزشی، دستگاه های اجرایی و دولتی و بانک های ایلام امروز پنجشنبه در پی اعلام ستاد بحران تعطیل است، پروازهای فرودگاه ایلام لغو شده و براساس اعلام ستاد مدیریت بحران بر اثر وقوع سه نفر کشته و یک نفر هم مفقود شده اند.
 
در پی جاری شدن سیل به 40 درصد ساختمان‌ها و زیرساخت‌های ایلام آسیب وارد شده است + عکس
  بارش 230 میلی متر باران در 48 ساعت گذشته در شهر ایلام موجب اختلال در زندگی عادی و روزانه مردم شده است.
زندگی مردم ایلام پس از باراناستاندار ایلام روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: بارندگی ها شب گذشته در نقاط مختلف استان ادامه داشت که در ملکشاهی بخشی از پل های مسیر را تخریب و در چرداول و سیروان به زمین های کشاورزی خسارت هایی را وارد کرد.
محمدرضا مروارید همچنین از نابودی بخش قابل توجهی از راه های عشایری در استان خبر داد.
بارش شدید باران فعالیت همه مراکز آموزشی، دستگاه های اجرایی و دولتی و بانک های ایلام را روز پنجشنبه با اعلام ستاد بحران تعطیل کرد و پروازهای فرودگاه این شهر نیز لغو شد.
پولادی، معاون عمرانی استانداری ایلام در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت : به تاسیسات دولتی، ساختمان‌ها، منازل مسکونی و خیابان‌ها به میزان 40 درصد  آسیب وارد شده است.