نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ مرداد ۲۲, جمعه

تصاویر: گنجینه‌های ایران کهن؛ شگفتی کویر

تصاویر: گنجینه‌های ایران کهن؛ شگفتی کویر

ایران زیبا سراسر شگفتی است ؛ به راستی که در این سرزمین شگرف، در همه عصرها و هزاره‌ها عجایبی یافت می‌شود که تا کنون در هیچ کجای گیتی یافت نشده ...!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یكی از جاذبه‌های گردشگری ایران زمین، چشمه آبگرم مرتضی علی در شهرستان طبس است كه در روستای «خرو» واقع شده كه از جمله مناطق نمونه گردشگری استان یزد محسوب می‌شود و سالانه ششصد هزار گردشگر از آن بازدید می‌كنند.

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/3/11/58989_977.jpg

پس از گذار از شهر طبس برای رسیدن به این چشمه منحصر به فرد، حدود پنج كیلومتر مسیر را باید به صورت پیاده طی كرد كه عمدتا این پیاده روی در داخل آب است.

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/3/11/58990_393.jpg

این چشمه از طریق نهر آبی به شهر طبس منتقل می‌شود.

در طول مسیر چشمه آب گرم مرتضی علی، دیواره‌های بلند دره مانندی در دو طرف خود نمایی می‌كند و بر روی این دیواره‌ها حفره‌هایی است كه گویی با نظم خاصی بنا شده‌اند، پس از حدود اندكی پیاده روی منطقه‌ ای نمایان می‌شود كه چشمه‌های متعدد آب به ویژه چند چشمه آب گرم و سرد قرار دارد و بزرگترین آنها از درون حفره‌ای نشات می‌گیرد كه به حمام مرتضی علی معروف شده‌ است.

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/3/11/58992_402.jpg


اغلب آنانی كه برای تفریح به این منطقه می‌آیند، معمولا از این حفره آب برای آب تنی استفاده می‌كنند . همچنین بالاتر از این چشمه، دره محصور و تنگی قرار دارد كه از لحاظ بسیار جذاب و دیدنی است.

گفتنی است در ادامه مسیر حمام مرتضی علی به سد شاه عباسی می‌رسیم كه از آثار تاریخی دوران صفویه محسوب می‌شود.

وجود این چشمه جوشان با دو نوع آب سرد و گرم كنار هم در دل كویر، بسیار منحصر به فرد است و ناخودآگاه آدمی را به تفكر در خصوص قدرت بیكران پرودگار وا می‌دارد.


http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/3/11/58991_343.jpg

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/3/11/58994_227.jpg


با توجه به ورود آب گرم چشمه از دیواره سمت راست به داخل رودخانه و اختلاف دمای بعضا ده درجه‌ای و غلظت این آب گرم با آب سرد جاری در كف رودخانه باعث می‌شود این دو آب تا مسافت حدود سیصد متری بستر رودخانه با هم مخلوط نشود به طوری كه در یك طرف رودخانه آب سرد و در طرف دیگر آب گرم جریان داشته باشد كه پدیده‌ای نادر محسوب می‌شود.

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/3/11/58995_145.jpg

این چشمه در 30 كیلومتری شهرستان طبس واقع شده است
http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/3/11/58996_778.jpg


http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/3/11/58997_150.jpg


http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/3/11/58998_784.jpg


دریافتی: اسناد سازمان اکثریت

Mostafaei.مصاحبه با محمد مصطفایی وکیل گریخته از ایران

قوه قضائیه ایران

دیده بان حقوق بشر پخش 'اعترافات' سکینه محمدی را محکوم کرد

پرونده این زن ایرانی در دنیا بازتاب وسیعی داشته است

سازمان دیده بان حقوق بشر به شدت از حکومت ایران به خاطر پخش آنچه صدا و سیمای این کشور "اعترافات" سکینه محمدی آشتیانی دانسته، انتقاد کرده است.

نادیا خلیفه، کارشناس این سازمان در امور حقوق زنان در خاورمیانه، جمعه ۲۲ مرداد (۱۳ اوت) طی بیانیه ای گفت: "مردانی که ایران را اداره می‏کنند ظاهرا هیچ شرمی ندارند. ابتدا حکم وحشیانه اعدام به وسیله سنگسار را صادر می‌‌کنند، سپس به اعترافات تلویزیونی متوسل می‌‌شوند."

این زن ۴۳ ساله که به جرم زنای محصنه به سنگسار محکوم شده بود، همچنین از سوی مقام های قضایی ایران متهم است که با همکاری مرد دیگری، همسر خود را به قتل رسانده است.

شبکه ۲ تلویزیون ایران شامگاه چهارشنبه ۲۰ مرداد (۱۱ اوت) مصاحبه ای را با سکینه محمدی آشتیانی پخش کرد که در آن، فردی که صورتش به وضوح دیده نمی شد و به زبان آذری صحبت می کرد، به دست داشتن در قتل همسرش اعتراف و محمد مصطفایی یکی از وکلای مدافعش را نیز به سوء استفاده از وضعیت خود متهم می کرد.

آقای مصطفایی که از سوی مقام های ایرانی تحت تعقیب قرار دارد، از طریق ترکیه به نروژ پناهنده شده است. او می گوید که موکلش تحت فشار مجبور به بیان آن سخنان شده است.

دیده بان حقوق بشر به نقل از جاوید هوتن کیان، وکیل مدافع دیگر متهم می نویسد: "این یک امر بدیهی است (که وی تحت فشار بوده است). اگر بر عکس این بود باعث تعجب می‌‌شد."

به گفته این سازمان، آقای کیان طی روزهای گذشته نتوانسته است که با خانم آشتیانی ملاقاتی داشته باشد و انتظار دارد که دیوان عالی‌ کشور تا چند روز دیگر اعلام کند که حکم اعدام موکلش قابل اجرا هست یا خیر.

محمد مصطفایی از وکلای متهم از ایران فرار کرده است

دیده بان حقوق بشر که مقر آن در شهر نیویورک آمریکاست، می گوید که پخش "اعترافات" تلویزیونی این زن، نگرانی جدی درباره اعدام قریب الوقوع او را بیش از پیش افزایش داده است.

نادیا خلیفه گفت: "با شرایط موجود پر واضح است که این به اصطلاح اعترافات تلویزیونی با زور از متهم گرفته شده است".

پخش 'اعترافات' تلویزیونی سکینه محمدی آشتیانی در رسانه های جهان بازتاب گسترده ای داشته و توسط بسیاری از دولت های غربی محکوم شده است.

لارنس کانن، وزیر امور خارجه کانادا، پنجشنبه اقدام صدا و سیمای ایران در پخش سخنان نسبت داده شده به متهم را منزجر کننده ارزیابی کرد و آن را موجب تحقیر خانم آشتیانی دانست.

پیشتر، مقامات وزارت امور خارجه بریتانیا و سازمان عفو بین الملل از پخش "اعترافات" خانم آشتیانی ابراز نگرانی کرده بودند.

در بیانیه سازمان عفو بین الملل اشاره شده بود که در ایران بارها از شیوه پخش اعترافات تلویزیونی استفاده شده است و اغلب این اعترافات تحت فشار و شکنجه بوده است.

روزنامه تایمز چاپ لندن در شماره جمعه ۱۳ اوت (۲۲ مرداد) در سرمقاله ای با عنوان "سوء استفاده ایران از عدالت" از چنین اعتراف گیری هایی انتقاد کرد.

در سرمقاله این روزنامه، این شیوه اعتراف گیری از زندانیان، با شیوه حکومت استالین در اتحاد جماهیر شوروی سابق و دوران انقلاب فرهنگی چین در زمان مائو مقایسه شده است.

شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل و حقوقدان ایرانی به بی بی سی فارسی گفته است که اعترافات پخش شده از نظر حقوقی فاقد ارزش است و در هیچ دادگاهی قابل استناد نیست.

او با اشاره به اینکه بردن دوربین تلویزیونی به داخل زندان یا خارج کردن زندانی از زندان برای انجام مصاحبه تلویزیونی غیر قانونی است، گفت از آنجایی که چهره خانمی که در برنامه تلویزیونی صحبت می کند پوشیده است، در اینکه آیا او خود سکینه محمدی است هم ابهام وجود دارد.

خانم عبادی عملکرد قوه قضائیه ایران را "خلاف قانون، صداقت و انسانیت" دانست و از اینکه قوه قضائیه پاسخی برای این ابهامات نمی دهد، ابراز تاسف کرد.

آیا چهادرده ساعت گرسنگی و تشنگی داده به این دختران خردسال شکنجه نیست؟


به تصویر نگاه کنید. خودتان قضاوت کنید. آیا روزه واقعا برای سلامتی اینان مفید است؟ اینان دخترانی هستند که بر اساس قانون اسلام بالغ شده اند و وظیفه دارند تکالیف دینی را از جمله روزه انجام دهند. آیا 14 ساعت گرسنه و تشنه نگه داشتن این دختران خردسال شکنجه نیست؟ اگر شکنجه نیست پس چیست؟ این دختران تحت شکنجه جسمی یا روحی قرار دارند. اگر روزه بگیرند تحت شکنجه جسمی هستند اگر روزه نگیرند تحت شکنجه روحی که الله در جهنم آنها را خواهد سوزاند

SHAMLOO AND MOLLAشاملو!و چهره برجسته او

Black Friday Massacre - Iran (Sep. 8, 1978)

17shahrivar

Vatanam - (اولین سرود ملی ایران( در زمان مظفرالدین شاه

Ostad Shajarian ...((( میهــــن ای میهــن))

سخنرانی بینظیر آیه الله طالقانی شرایط تسلط مقدس مآبان بر مردم

Nazeri

Ghoroob - Shahram Nazeri

کنسرن های آمريکائی ميليارد ها دلار اسلحه به خاور ميانه پمپ می کنند

برگردان ناهيد جعفرپور

ژورنال وال استريت در شماره يکشنبه خود می نويسد:"يک تجارت طراحی شده تسليحاتی آمريکا با عربستان سعودی نگرانی هائی را در اسرائيل باعث شده است". اين ژورنال کانال صحبت های لوبی های طرفدار اسرائيل و نئوکنزرواتيوهای آمريکاست. تا کنون نه اينها و نه نمايندگانشان در کنگره آمريکا و حتی نه دولت اسرائيل چنين علنی نگرانی خويش را در باره تجارت های آمريکا ابراز ننموده بودند.

طبق گزارش وال استريت ژورنال دولت آمريکا طرح فرستادن 84 هواپيمای جنگی بوئينگ مدل اف 15 به سعودی را دارد. اولين هواپيمای های جنگی از اين مدل در سال 1976 بکار گرفته شدند. در واقع موضوع اينبار در باره هواپيماهای جنگی از تيپ همان مدل است که البته در طول زمان مدرنتر و توسعه يافته تر گشته است. طبق گزارش وال استريت ژورنال 84 هواپيمای جنگی بخشی از يک پاکت تسليحاتی ده ساله به قيمت 30 ميليارد دلاراست. احتمالا عربستان سعودی می خواهد تعداد بيشماری هليکوپتر های جنگی مدل "او ها ـ 60 بلاک هاوک" بخرد. وال استريت ژورنال می نويسد که دولت اسرائيل نگرانی خويش را از فروش اف 15 ها به آمريکا اعلام نموده است. به همين خاطر هم اسرائيلی ها موفق شدند که نگذارند تا سعودی ها مدرن ترين هواپيماهای جنگی را بدست آورند. بخصوص خريداری هواپيماهای جنگی با تسليحات برد بلند منتفی گشته است.


ايده فروش تسليحات بزرگ به عربستان سعودی و ديگر کشورهای شبه جزاير عربی همان زمان رياست جمهوری جرج دبليو بوش توسعه و برنامه ريزی گشت و جانشين وی باراک اوباما هم اين طرح را دنبال نموده است.


دليلی که برای اين تجارت تسليحاتی قيد شده است تهديد کل منطقه توسط ايران است. در حالی که نيروی نظامی ايران از ظرفيت تهاجمی قابل ارزشی برخوردار نيست. در اين تجارت تسليحاتی طرح ريزی شده و بخشا آغاز شده کنسرن های آمريکائی دوبرابر منفعت بدست می آورند. زيرا که قرارو مدارهائی که از سال ها قبل بسته شده اند به آمريکا ضمانت بی قيد و شرط و برای اسرائيل تا ابد برتريت نظامی نسبت به ساير کشور های منطقه را اعطا می نمايند. تجارت با دولت های عربی از اين روی همزمان به مفهوم فرستادن اتوماتيک تسليحات با همان ابعاد به اسرائيل است. تسليحاتی که بخشا از صندوق دولت آمريکا پرداخت می شوند.


در واقعيت بنظر می رسد که در لابلای گزارش وال استريت ژورنال اين موضوع نهفته است که دولت اسرائيل بتواند برای خواست های تسليحاتی خودش مزيت هائی را بدست آورد. اسرائيل طرح خريد 75 هواپيمای جنگی مدل:


که مدرنترين مدل اف پانزده ها می باشند را در نظر دارد. اما به لحاظ هزينه فعلا تنها 20 عدد آن را می تواند پرداخت نمايد و گزارش وال استريت ژورنال و علنی نمودن تحويل تسليحات به عربستان سعودی کمک می کند تا اسرائيل بعنوان رسيدن به توازن تعداد بيشماری هواپيمای جنگی از آمريکا هديه بگيرد.
Typs F-35 Joint Strike Fighter
درتبليغات جنگی علنی آمريکا/اسرائيل بر عليه ايران با علاقه بر روی ترس فرضی " عربهای ميانه رو" حرکت می شود. اينکه آنها حداکثر به موضع رژيم های عربی که حتی يکی از آنها مشروعيت دمکراتيک ندارند تکيه می کنند را نتيجه همه پرسی اخير انستيتوی بروکينگز آمريکا نشان داده است. اين همه پرسی که در مصر، اردن، لبنان، عربستان سعودی و شيخ نشين های عربی انجام شده است گويای اين است که 57 درصد کسانی که مورد همه پرسی قرار گرفته اند گفته اند که آنها پيامدهای ساخت احتمالی تسليحات اتمی توسط ايران را برای منطقه بيشترمثبت ارزيابی می کنند. يکسال پيش تنها 29 درصد اين عقيده را داشتند. تنها 20 درصد در اين همه پرسی فشار به ايران را تائيد نموده اند. سال 2009 در حدود 40 درصد موافق فشار به ايران بودند.