نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ بهمن ۱۳, دوشنبه

دست‌اندازی ۳۰۰۰ ميلياردی سازمان اقتصاد اسلامی در منابع صندوق های قرض الحسنه

دست‌اندازی ۳۰۰۰ ميلياردی سازمان اقتصاد اسلامی در منابع صندوق های قرض الحسنه
 
هادی قوامی
عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار از بررسی تخلف ۳۰۰۰ ميلياردی سازمان اقتصاد اسلامی در دست اندازی به منابع صندوق های قرض الحسنه از شورای پول و اعتبار خبر داد.
هادی قوامی در گفتگو با مهر با اشاره به بررسی تخلف سازمان اقتصاد اسلامی در برداشت چند هزار ميلياردی اين سازمان از صندوق های قرض الحسنه در جلسه شورای پول و اعتبار گفت : برداشت ۳ درصدی سازمان اقتصاد اسلامی از صندوق های قرض الحسنه به نام سپرده قانونی نزد بانک مرکزی، خلاف است و اين پول بايد بازگردانده شود.

نماينده مردم اسفراين در مجلس نهم ادامه داد: سازمان اقتصاد اسلامی بر اساس تکليف بانک مرکزی اين کار را نمی کند، يعنی بانک مرکزی از صندوق های قرض الحسنه تک شعبه ای چيزی تحت عنوان سپرده قانونی دريافت نمی کند.
اين عضو شورای پول و اعتبار به برخی شنيده ها در خصوص احداث ساختمانی برای سازمان ياد شده در تهران اشاره کرد و ادامه داد: گفته می شود اين پول که حدود۲ تا ۳ هزار ميليارد تومان است، صرف احداث ساختمانی برای سازمان اقتصاد اسلامی در تهران شده است.
وی افزود: اگر سازمان اقتصاد اسلامی به اسم بانک مرکزی اين کار را کرده، تخلف کرده است و از آن جا که بيش از هزار شعبه در کشور دارد و بيش از ۲ تا ۳ هزار ميليارد تومان از صندوق های قرض الحسنه گرفته شده، بنابراين بايد منتظر عواقب ناگوار و اثرات سوء آن بر اقتصاد کشور هم بود.
قوامی خاطر نشان کرد: کاملا طبيعی است که اين اقدام بر تسهيلات دهی صندوق های قرض الحسنه تاثيرات منفی می گذارد و بهتر است که سازمان اقتصاد اسلامی اين را اصلاح کند و حداقل به اسم سپرده قانونی بانک مرکزی اين کار را انجام ندهد، چون بدون شک، اين تخلفی بزرگ و آشکار است.
وی ادامه داد: برداشت اين چند هزار ميليارد تومان از محل همين سپرده به اسم سپرده قانونی خلاف قانون و خلاف اهداف قرض الحسنه است.
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس نهم تاکيد کرد: برداشت از صندوق های قرض الحسنه که به خصوص در شهرستان ها با هدف کارگشايی و ارائه خدمات به طبقات محروم و کارگری شکل گرفته و با کارمزد ۱ تا ۲ درصد تسهيلات می دهند، آن هم در فضای سخت رقابتی که بين موسسات مالی و پولی هست، نه تنها غير قانونی بلکه خلاف اخلاق اسلامی است.
قوامی تاکيد کرد: بهتر است سازمان اقتصاد اسلامی اين ۳ درصد را به صندوق ها برگرداند زيرا اين عدد، يعنی عددی بين ۲ تا ۳ هزار ميليارد تومان، برای صندوق ها ميزان مهم و تاثير گذاری است.

تصاویر جستجو در میان زباله ها

The best armored carsتصاویر جستجو در میان زباله هاکمپ های آموزشی حماس + عکس

۵۳۰ تن انواع مواد مخدر در کشور خبر داد. !!کشف ۵۳۰ تن مواد مخدر در کشور

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از کشف ۵۳۰ تن انواع مواد مخدر در کشور خبر داد.

.
کشف ۵۳۰ تن مواد مخدر در کشور


جزینی از کشف ۴۲۰ تن ماده مخدر با منشاء تریاک طی ۹ ماه اول سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در ۱۰ ماه گذشته حدود ۵۳۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده است که سهم استان لرستان در زمینه کشفیات مواد مخدر نزدیک به دو هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بوده است.

وی تعداد عملیات های صورت گرفته برای کشف مواد مخدر در کشور را طی ۱۰ ماه گذشته حدود هزار و ۵۰۰ عملیات برشمرد و تصریح کرد: در این عملیات ها ۳۰۰ هزار نفر دستگیر شده اند که بیش از ۶۰ هزار نفر از آن ها افراد معتاد بوده اند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: ۲۲۷ هزار نفر از دستگیر شدگان عملیات کشف مواد مخدر از تولید کنندگان خرد بوده اند که بیشتر نگرانی مردم بابت حضور آن ها در جامعه است.

جزینی به کشف ۳۵ میلیون قرص و آمپول طی ۱۰ ماه گذشته در کل کشور اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت حدود هزار و ۷۰۰ کیلوگرم شیشه کشف شده که ۲۳۰ کارگاه تولید شیشه نیز منهدم شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: استراتژی متوازن ما در این زمینه شامل پیشگیری، درمان، مقابله، کاهش آسیب و صیانت و توانمند سازی است که در محورهای مختلف بایستی با برنامه ریزی منظم و هماهنگی همه حوزه ها کارها را پیش برد.

جزینی گفت: خوشبختانه طی سال جاری و در سراسر کشور شاهد هماهنگی و تعامل خوب بین حوزه های مختلف مبارزه با مواد مخدر نسبت به سال گذشته بوده ایم که این امر بدلیل پیگیری های مداوم شخص وزیر کشور بوده است.

مرگ ۲۰۰۰ معتاد بر اثر مصرف مواد مخدر در کشور


وی به سفر قبلی خود به لرستان و پیگیری هایی که برای رفع مشکلات این استان در حوزه مواد مخدر صورت گرفته است اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات خوبی در این استان نسبت به جلسه قبل حضور من در این استان صورت گرفته است ولی هنوز کاستی هایی در این زمینه وجود دارد که با پیگیری های ما بزودی این مشکلات نیز مرتفع خواهند شد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر را یکی از عوارض جدی این حوزه خواند و گفت: در هشت ماهه اول امسال حدود دو هزار نفر در اثر مصرف مواد مخدر در کشور فوت کرده اند که ۲۰۰ نفر از فوتی ها زنان بوده اند.

جزینی از افزایش ۹.۲ درصدی فوتی های ناشی از مصرف مواد مخدر امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: البته در استان لرستان و در این زمینه تغیر محسوسی مشاهده نشده بطوریکه تعداد فوتی های لرستان بر اثر مصرف مواد مخدر طی هشت ماه گذشته ۷۲ نفر گزارش شده است.

وی وجود مراکز صنعتی را بعنوان یکی از آسیب های فرآیند تولید مواد مخدر دانست و عنوان کرد: مطابق گزارشات اعلام شده تقریبا ۲۱ درصد مصرف کنندگان مربوط به مراکز صنعتی بوده است.

رتبه سوم لرستان در بحث تولید مواد مخدر صنعتی

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه لرستان از نظر تعداد مشتقات مواد مخدر رتبه چهارم کشور را دارد اظهار داشت: ۱۷.۴ درصد از مصرف کنندگان مشتقات مواد مخدر مربوط به لرستان بوده و در حوزه تولید مواد صنعتی با ۱۷.۹ درصد رتبه سوم کشور را دارد.

جزینی افزود: در استان لرستان و در حوزه مراکز صنعتی می بایست کنترل بیشتری صورت گیرد و این آمار نشانگر این است که حوزه پیشگیری بایستی حضور خود را در این مراکز افزایش دهد.

وی بیان داشت: در مورد اصلاح قانون مربوط به مواد مخدر و اشکالاتی که در اینباره وجود دارد تقریبا ۱۰۰ محور احصا شده است و کمیته ای مربوط به اصلاح قانون در ستاد مبارزه با مواد مخدر راه اندازی شده که پس از جمع بندی نهایی در فرآیند تصویب قرار خواهد گرفت.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به موضوع حمایت اجتماعی و اشتغالزایی در حوزه مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ما آمادگی این را داریم که اگر موضوع اشتغالزایی در این حوزه و در استان مطرح است ورود پیدا کنیم.

جزینی اضافه کرد: کارآفرینانی که بتوانند افرادی را به اشتغال درآورند مطابق توافق نامه ای که با صندوق مهر امام رضا (ع) داریم به ازای هر نفر میزان پنج تا ۱۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: بحث پروتکل درمانی مراکز اقامتی میان مدت در کمیته درمان تائید شده و در مورد واگذاری اعتبار چنانچه تسویه حساب نوبت اول صورت گرفته باشد اعتبارات نوبت های بعدی پرداخت خواهد شد.

ساماندهی و پلمپ ۸۹ درصد مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز کشور




فعالیت 2000 سمن در حوزه مواد مخدر در کشور



قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: ۸۳ درصد از افرادی که با این مرکز تماس گرفته زنان بوده و ۸۴ درصد تماس گیرندگان افراد غیر مصرف کننده بوده اند و در مجموع ۲۵۰ هزار نفر با این مراکز مشاوره ارتباط برقرار کرده اند.

جزینی به نقش سمن ها و خیرین در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: در کل کشور دو هزار و ۱۰۰ سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر وجود دارد که ۷۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی نقش پزشکان در حوزه درمان اعتیاد را بسیار تاثیرگذار دانست و بیان داشت: برای حذف برخی از قرص های آسیب پذیر همچون ترامادول که در حوزه پزشکی هم کمتر تجویز می شوند نامه ای به وزارت بهداشت فرستاده ایم که این قرص های از چرخه توزیع حذف شوند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به مصرف قرص ریتالین در بین دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد

ریچارد کاتم، حلقه اتصال آمریکا با انقلاب ایران کامبیز فتاحیبی بی سی- واشنگتن

ریچارد کاتم، حلقه اتصال آمریکا با انقلاب ایران