نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ اسفند ۹, دوشنبه

 گذشتن خودرو شهرداری از روی کارتن خواب ها 



گذشتن خودرو شهرداری از روی کارتن خواب ها ++۱۶


 در ملاءعام شلاق می خورد در حین اجرای حکم از حال رفت.
پ
تصاویر : حکم شلاق در ملاءعام در اندونزی 
 تصاویر : حکم شلاق در ملاءعام در اندونزی
 تصاویر : حکم شلاق در ملاءعام در اندونزی
 تصاویر : حکم شلاق در ملاءعام در اندونزی
 تصاویر : حکم شلاق در ملاءعام در اندونزی
 تصاویر : حکم شلاق در ملاءعام در اندونزی
 تصاویر : حکم شلاق در ملاءعام در اندونزی
 تصاویر : حکم شلاق در ملاءعام در اندونزی
 تصاویر : حکم شلاق در ملاءعام در اندونزی
 تصاویر : حکم شلاق در ملاءعام در اندونزی

آنتونیو گوترش: با احیای شکنجه مبارزه کنید

دبیرکل سازمان ملل در رابطه با سخنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که استفاده از شکنجه در راه مبارزه با تروریسم را موجه اعلام کرد، یادآور شد که اعمال شکنجه "شیوه‌ی بزدلان" و اطلاعات حاصل از آن بی‌‌فایده است.
Schweiz Genf Antonio Guterres (Reuters/D. Balibouse)
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در نشست چهار هفته‌ای نهادهای این سازمان در ژنو اظهار داشت که جهان با "پدیده‌های ناهنجار" پوپولیسم و افراط‌گرایی روبرو است. او گفت:«این پدیده‌ها از راه نژادپرستی، بیگانه‌ستیزی‌، نفرت از مسلمانان و یهودیان و اشکال دیگر مداراستیزی یک‌دیگر را تقویت می‌کنند.»
گوترش هم‌چنین نسبت به "رنسانس شکنجه" هشدار داد.
دبیرکل سازمان ملل گفت که عدم رعایت حقوق بشر در جهان اکنون به‌صورت یک "بیماری" درآمده است که باید مداوا شود. او ضمن دفاع از حقوق پناهجویان و اقلیت‌ها تصریح کرد که در حال حاضر دولت‌ها برای حل دشواری‌ها و بحران‌ها دوباره به "اشکال گوناگون شکنجه" متوسل می‌شوند. گوترش هشدار داد که جامعه‌ی جهانی باید "قاطعانه و یک‌پارچه" علیه این پدیده مبارزه کند.
انتقاد غیرمستقیم از ترامپ
کارشناسان می‌گویند که هشدار گوترش در رابطه با سخنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا عنوان شده است که در روزهای نخست ورود به کاخ سفید استفاده از شکنجه در راه مبارزه با تروریسم را موجه اعلام کرد. دبیرکل سازمان ملل یادآور شد که اعمال شکنجه "شیوه‌ی بزدلان" است و اطلاعات حاصل از آن بی‌‌فایده.
نمایندگان ۴۷ کشور عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل در نخستین نشست سال ۲۰۱۷ خود، در باره‌ی وضعیت سیاسی سوریه، کره شمالی و میانمار به رایزنی می‌نشینند. قرار است هم‌چنین در مورد پناهجویان، شکنجه و آزادی دین نیز بحث شود.

اسکار ۸۹؛ شب سیاسی هالیوود با برد بزرگ مهتاب و فروشنده

گلایه و کنایه به ترامپ و سیاست‌های تفرقه‌افکنانه‌اش بخش بزرگی از بزرگ‌ترین شب هالیوود بود. «مهتاب» اسکار بهترین فیلم بلند را برد و «فروشنده» فرهادی هم دومین اسکار ایران را به ارمغان آورد. لالالند شش اسکار برد.
USA Los Angeles Oscars 89. Academy Awards (Getty Images/K. Winter)
هشتاد و نهمین مراسم اسکار، بزرگ‌ترین شب هالیوود، عصر یک‌شنبه (۸ اسفند، ۲۶ فوریه) در لس‌آنجلس برگزار شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت بازتاب گذار عجیب سیاسی در آمریکا در این مراسم پررنگ بود و هالیوود تلاش کرد تا همبستگی خود را علیه آنچه «سیاست‌های تفرقه‌افکنانه» دونالد ترامپ خوانده شد، نشان دهد.
جیمی کیمل، کمدین معروف آمریکایی اجرای مراسم اسکار ۲۰۱۷ را بر عهده داشت. او در آغاز مراسم گفت:‌ «این مراسم دارد هم‌زمان در آمریکا و ۲۲۵ کشور جهان که حالا از آمریکا متنفرند پخش می‌شود.»
جیمی کیمل حمله دونالد ترامپ به رسانه‌ها و متهم کردن آنها به انتشار اخبار جعلی را هم بارها به طنز کشید و با گذشت دو ساعت از آغاز مراسم، گفت نگران است که چرا رئیس‌جمهور آمریکا تا این لحظه توییتی در مذمت اسکار نکرده است.
لالالند همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد برنده بزرگ اسکار ۲۰۱۷ بود؛ فیلمی موزیکال در ستایش هالیوود که در ۱۴ بخش نامزد شده بود و در نهایت توانست شش اسکار را از آن خود کند، از جمله برای بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن، بهترین تصویربرداری و بهترین موسیقی اریجینال.
برای ایرانی‌ها هم اسکار ۲۰۱۷ شب بزرگ و تاریخی دیگری را رقم زد: فیلم فروشنده اصغر فرهادی دومین اسکار ایران را از آن خود کرد و موجی از شادی را در میان ایرانیان برانگیخت.
اصغر فرهادی که در اعتراض به ممنوعیت ورود ایرانیان از شرکت در این مراسم خودداری کرد و انوشه انصاری و فیروز نادری، دو ایرانی متخصص در امور فضایی را به نمایندگی از خود به این مراسم فرستاد، در پیام پیروزی خود که توسط خانم انصاری خوانده شد، گفت: ««سینماگران می‌توانند با چرخش دوربین‌هایشان به مشترکات انسانی، کلیشه‌هایی که از ملیت‌ها و ادیان مختلف ساخته شده است را بشکنند و زمینه‌ همدردی و به دنبال آن همبستگی مردمان جهان را فراهم کنند. همدردی چیزی‌ است که ما امروز بیشتر از هر زمان به آن نیازمندیم.»
اصغر فرهادی حالا در کنار نام‌های بزرگی نظیر فدریکو فلینی، اینگمار برگمن و ویتوریو دسیکا، یکی از چهار کارگردانی است که بیش از یک بار اسکار بهترین فیلم خارجی را به دست آورده است.
برد دو بازیگر رنگین‌پوست در پی اعتراض به «سفیدی مفرط» اسکار
در دو سال گذشته هیچ بازیگر رنگین‌پوستی نامزد اسکار نشده بود و این موضوع انتقادات بسیاری برانگیخت. در اسکار امسال اما دو بازیگر آفریقایی-آمریکایی اسکار را از آن خود کردند: ماهرشالا علی، بازیگر فیلم مهتاب (Moonlight) برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.
ماهرشالا علی همچنین اولین بازیگر مسلمانی است که برنده اسکار شده است. اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن نیز به وایولا دیویس رسید، برای فیلم «حصارها» (Fences) به کارگردانی دنزل واشنگتن. این دومین اسکار اوست و او دومین بازیگر رنگین‌پوستی است که اسکار گرفت.
اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد به کیسی افلک رسید، برای فیلم «منچستر کنار دریا» و اسکار بهترین بازیگر زن را هم اما استون، ستاره فیلم لالالند از آن خود کرد. اسکار بهترین فیلم‌نامه اریجینال هم به «منچستر کنار دریا» رسید و «مهتاب» اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را برد. جایزه نهایی که اسکار بهترین فیلم است هم به «مهتاب» رسید.
یادی از ویرانی‌های سوریه در دل اسکار
در بخش مستندهای کوتاه دو فیلم از نامزدهای موجود به سوریه پرداخته بودند: «وطنی: سرزمین من» ساخته مارسل متلزیفن، کارگردان آلمانی، که قصه مهاجرت یک خانواده جنگ‌زده سوری به آلمان است و فیلم «کلاه‌سفیدها» که داستان نیروهای امدادی فعال در دل نبرد خانمان‌سوز سوریه را روایت می‌کند.
مستند «کلاه‌سفید‌ها» (White Helmets) که از تولیدات نت‌فلیکس است، اسکار بهترین مستند کوتاه را از آن خود کرد. خالد خطیب، تصویربردار فیلم «کلاه‌سفیدها» به رغم دریافت ویزا نتوانست وارد آمریکا شود. وزارت امنیت داخلی آمریکا مانع ورود آقای خطیب شد. همه حاضران در این مراسم برای پایان قریب‌الوقوع جنگ سوریه و به احترام قربانیان، ایستادند تا همبستگی خود را نشان دهند.
اسکار بهترین مستند بلند امسال هم به «او.جی: محصول آمریکا» رسید. این فیلم ۷ ساعت و ۴۷ دقیقه‌ای طولانی‌ترین اثری است که تا کنون برنده اسکار شده است. «زوتوپیا» هم اسکار بهترین انیمیشن بلند را از آن خود کرد.

Mostafa DANESH, مصطفي دانش « جوشش در ايران »؛

OBAMA Organizing Violent Protest to STOP President Donald Trump in Wash...

رئیس کمیته امداد: ۱۱ میلیون نفر در ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند


فقر در ایرانحق نشر عکسAFP

"تعریف خط فقر به تعیین شاخص از سوی افراد مختلف بستگی دارد، به طور مثال با تعیین حداقل حقوق ٨١٢ هزار تومانی ، ١١ میلیون نفر فقیر را شامل می شود و با تغییر این مبلغ تعداد فقرا نیز تغییر می‌کند."
خط فقر حداقل درآمد برای زندگی در یک کشور است و افرادی که زیر این خط قرار می گیرند قادر به تامین حداقل نیازهای اساسی خود نیستند.
پیشتر نیز فریده اولاد قباد، نماینده تهران در مجلس در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت وابسته به مجلس ایران با اشاره به دستمزد فعلی کارگران در ایران گفته بود که ۸۰۰ هزار تومان باید به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تغییر کند.

بیشتر بخوانید :
پرویز فتاح، رئیس کمیته امدادحق نشر عکسMEHR
Image captionپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد تعداد افراد زیر خط فقر در ایران را یازده میلیون نفر اعلام کرده است
کانون عالی کارفرمایان ایران به تازگی در انتقاد به وضعیت معیشتی افرادی که حداقل دستمزد را دریافت می کنند گفته: "امروز با ۸۱۲ هزارتومان نمی شود تا ۸ روز زندگی کرد چه برسد به ۳۰ روز. همین امر سبب شده کارگران چند شغله شوند. "
این کانون ابراز امیدواری کرده که دولت برای افزایش دستمزد در سال جدید تمهیداتی بیاندیشد.
در ایران ۱۰ دهک جمعیتی برای در نظر گرفتن ثروتمندترین دهک و فقیرترین دهک در نظر گرفته شده است.
براساس گزارش اقتصاد آنلاین در سال جاری حداقل دستمزد بین ۷۰۰ تا ۸۱۲ هزارتومان به عنوان فقیرترین دهک و درآمد ۱۶ میلیون تومان به عنوان ثروتمندترین دهک در ایران در نظر گرفته شده است.
بیشتر بخوانید:
از سال ۱۳۸۶ به بعد گزارشی از آمار رسمی درباره تعداد افراد زیر خط فقر ایران اعلام نشده استحق نشر عکسMEHR
Image captionاز سال ۱۳۸۶ به بعد گزارشی از آمار رسمی درباره تعداد افراد زیر خط فقر ایران اعلام نشده است
بعضی از آمارهای غیر رسمی می‌گویند ۱۰ درصد از جمعیت ایران ماهانه بالای ۱۶ میلیون تومان درآمد دارند.
این آمار و ارقام در حالی اعلام می شود که از سال ۱۳۸۶ به بعد آماری رسمی درباره تعداد افراد زیر خط فقر در ایران اعلام نشده است.
به گفته کارشناسان آماری که نهادهای زیر مجوعه دولتی ارایه می دهند تنها مربوط به افرادی است که در کمیته امداد به دلیل شرایط ثبت شده‌اند و بسیاری که از این امکان استفاده نکرده‌اند در برآوردها از قلم افتاده‌اند.
کارشناسان اقتصادی در این سالها با توجه به نرخ تورم و آمار هزینه خانوارها خط فقر را تا ۳ میلیون تومان تخمین می‌زنند، اما مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به استناد مراجع غیر رسمی در سال ۱۳۹۵ این رقم را یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

جنایت تازه مزدوران قالیباف (شهردار تهران )با رد شدن ماشین از روی آنها و کشته شدن چندین نفر از کارتن خوابها



طی یک جنایت علنی و هولناک خودروهای شهرداری از روی کارتن خوابها عبور کرده و چند نفر را کشتند.

جنایت تازه مزدوران قالیباف (شهردار تهران )با رد شدن ماشین از روی آنها و کشته شدن چندین نفر از کارتن خوابها




طی یک جنایت علنی و هولناک خودروهای شهرداری از روی کارتن خوابها عبور کرده و چند نفر را کشتند.

گزارش تصویری از اعتصاب سراسری بازار بندرعباس

بازار بندرعباس امروز در اعتصاب به سر برده است. بنا به گزارشات رسیده در بازار بزرگ بندرعباس یا همان راسته بازار ترک ها، بازاریان در اعتراض به سیاستهای شهرداری در این شهر اعتصاب کردند. اعتصابیون گفتند با رکود و کسادی کسب و کار دچار مشکلات جدی معیشتی شدند.

Jimmy Kimmel Attacks President Trump at the Oscars! #Oscars2017 #Oscars

ASGHAR FARHADI Wins Oscar but REJECT on Stage | Full Speech

ASGHAR FARHADI Wins Oscar but REJECT on Stage | Full Speech

Oscars 2017: Politics Take Center Stage

Asghar Farhadi's “The Salesman” Best Foreign Language - Oscars 2017 - Fu...

IRAN, دکتر دانش « اکبر ترکان ـ کاميون پرونده دزديها به خامنه اي ـ ايران »؛

IRAN, دکتر دانش « اکبر ترکان ـ کاميون پرونده دزديها به خامنه اي ـ ايران »؛

چهارمین روز از تجمعات اعتراضی مردم خوزستان

درود به خوزستان و مردم شریفش

درود به خوزستان و مردم شریفش