نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ بهمن ۲۴, پنجشنبه

نقل قول هائی از مصاحبه ها یا سخنرانی های خمینی قبل از رسیدن به قدرت در نوفل لوشاتو- پاریس

نقل قول هائی از مصاحبه ها یا سخنرانی های خمینی قبل از رسیدن به قدرت
 
در نوفل لوشاتو- پاریس

ما همه مظاهر تمدن را با آغوش باز قبول داریم.سخنرانی برای گروهی از ایرانیان، نوفل لوشاتو، 19 مهر 1357

در جمهوری اسلامی زنان در همه چیز دارای حقوقی کاملاً مساوی با مردان خواهند بود. مصاحبه با روزنامه گاردین، نوفل لوشاتو، 1 آبان 1357
در ایران اسلامی علما خودشان حکومت نخواهند کرد و فقط ناظر و هادی امور خواهند بود. خود من نیز هیچ مقام رهبری نخواهم داشت و از همان ابتدا به حجره تدریس خود در قم برخواهم گشت.مصاحبه با خبرگزاری رویتر، نوفل لوشاتو، 5 آبان 1357

در منطق اینها آزادی یعنی به زندان کشیدن مخالفان، سانسور مطبوعات و اداره دستگاه تبلیغاتی. در این منطق تمدن و ترقی یعنی تبعیت تمام شریان های مملکت از فر هنگ و اقتصاد و ارتش و دستگاه های قانونگذاری و قضایی و اجرایی از یک مرکز واحد. ما همه اینها را از بین خواهیم برد.سخنرانی برای گروهی از دانشجویان ایرانی در اروپا، نوفل لوشاتو، 8 آبان 1357

در حکومت اسلامی رادیو، تلویزیون، و مطبوعات مطلقاً آزاد خواهند بود و دولت حق نظارت بر آنها را نخواهد داشت.
مصاحبه با روزنامه پیزا سره، نوفل لوشاتو، 2 نوامبر 1978

برای همه اقلیت های مذهبی آزادی بطور کامل خواهد بود و هر کس خواهد توانست اظهار عقیده خودش را بکند.
کنفرانس مطبوعاتی، نوفل لوشاتو، 9 نوامبر 1978

 
در جمهوری اسلامی کمونیستها هم در بیان عقید خود آزاد خواهند بود.مصاحبه با سازمان عفو بین الملل، نوفل لوشاتو، 10 نوامبر 1978

دولت اسلامی ما یک دولت دموکراتیک به معنی واقعی خواهد بود. من در داخل این حکومت هیچ فعالیتی برای خودم نخواهم داشت. مصاحبه با تلویزیون ان بی سی ، نوفل لوشاتو 11 نوامبر 1978

من نمی خواهم رهبر جمهوری اسلامی آینده باشم. نمی خواهم حکومت یا قدرت را بدست بگیرم.
مصاحبه با تلویزیون اتریش، نوفل لوشاتو، 16 نوامبر 1978

در جمهوری اسلامی زن ها آزاد خواهند بود. در تحصیل هم آزاد خواهند بود. در کارهای دیگر هم آزاد خواهند بود.
مصاحبه با هفته نامه گاردین، نوفل لوشاتو16 نوامبر 1978

 
نه رغبت شخصی من و نه وضع مزاجی من اجازه نمی دهند که بعد از سقوط رژیم فعلی شخصاً نقشی در اداره امور مملکت داشته باشم.مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتد پرس، نوفل لوشاتو، 17 نوامبر 1978

پس از رفتن شاه من نه رییس جمهور خواهم شد، نه هیچ مقام رهبری دیگری را به عهده خواهم گرفت.

مصاحبه با روزنامه لوموند، نوفل لوشاتو، 9 ژانویه 1979

مطلب فوق برای نخستین بار در بهمن 1386 منتشر شده بود که اینک با تغییرات و افزوده هائی مجددا منتشر می شود.


و خمینی این است، او را بشناسیم و اجازه ندهیم تا خمینی های دیگری بر سرنوشت یک کشور و ملت حاکم شوند

  .

چه تعداد از ما آنزمان این حرف ها را شنیده بودیم؟ چه تعداد درست می فهمیدیم که خمینی چه می گوید؟ آنها که می فهمیدند، چه کار کردند تا مردم، بخصوص نوجوانان هیجان زده عمق این حرف ها را دقیق تر بفهمند؟

و امروز...؟

امروز چقدر از مردم می فهمند خامنه ای و روحانی و... چه می گویند؟

چقدر از مردم می فهمند رهبران سازمان های سیاسی چه می گویند؟

چه تعدادی می فهمند که رسانه ها واقعا و دقیقا چه خط و سیاستی را پیش می برند؟

وقتی ناآگاهی باشد و زمانی که مردم نتوانند مسائل را تجزیه و تحلیل کنند و وقتی رسانه ها و منتقدین و تحلیگران آزاد نباشند، آینده یک کشور چه خواهد شد. چقدر خون ریخته خواهد شد و چند سال کشور به عقب خواهد رفت؟
تا کی...؟؟

و نمونه های دیگر ....
سخنان خمینی که هیچوقت منتشر نشد
http://www.youtube.com/watch?v=q_eBaqPceI8


پوست زنها و مردها را می کنیم اگر لخت به دریا بروند
http://www.youtube.com/watch?v=f25DRCSaRM4

فروش کادوهای ولنتاین در راهپیمایی 22بهمن

سفارت اسرائيل تنها آرشيو روزنامه اطلاعات ! تصاوير ديده نشده از تسخير سفارت اسرائيل و افتتاح سفارت فلسطين نموده است.

راهپیمایی 22 بهمن در شهر تهران

راهپیمایی 22 بهمن در شهر تهران


































عکس: بهناز آزادسامیان

اعدام دو نفر در ملاء عام در شیراز

اعدام دو نفر در ملاء عام در شیراز

صبح پنج‌شنبه، ۲۴ بهمن، دو نفر به جرم تجاوز و آدم‌ربایی در یکی از میدان‌های شیراز در برابر چشم مردم اعدام شدند.
بی بی سی ـ یکی از متهمان که مهرماه امسال دستگیر شده بود، به جرم آدم‌ربایی، تجاوز و قتل یک دختر هشت‌ساله در دادگاه کیفری استان فارس به اعدام محکوم شده بود.

متهم دیگر، آذر ۱۳۸۷ به اتهام آدم‌ربایی و تجاوز به تعدادی از زنان شیراز دستگیر شده بود.
به گزارش رسانه‌ها، این فرد با معرفی خود به عنوان مامور نظامی، زنان را می‌دزدید و اموالشان را سرقت می‌کرد.
این دو نفر در یکی از میدان‌های شیراز به نام میدان کوزه‌گری و با حضور مردم اعدام شدند.
کلیک سازمان عفو بین‌الملل به‌تازگی از افزایش اعدام و همین‌طور اعدام در ملاعام انتقاد کرده است.

به گفته این سازمان در سال ۲۰۱۳ بیش از ۴۰۲ نفر در ایران اعدام شدند که ۵۳ مورد این اعدام‌ها در ملاعام صورت گرفت.
پیش‌تر صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در پاسخ به قطع‌نامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر ایران گفته بود اعدام در ملاعام، بر اساس قانون، شریعت اسلام و قوانین و آرای قضات انجام می‌شود.
اگرچخ رئیس قوه قضاییه ایران به‌شدت از مجازات اعدام در ملاعام دفاع می‌کند اما همه مقام‌های قوه قضاییه با او موافق نیستند.
جمال انصاری، کلیک رئیس دادگستری استان قزوین گفته بود اعدام مجرمان در ملاعام تجویز نمی‌شود.
به گفته آقای انصاری "باتوجه به تصویربرداری این‌گونه مراسم و پخش آن در رسانه‌های دنیا دیدگاه قوه قضاییه این است که دیگر اعدام در ملاعام صورت نگیرد."

اعتراض مدني بختياريها عليه صداوسيما؛ از مراسم 22 بهمن تا فيسبوك


اعتراض مدني بختياريها عليه صداوسيما؛ از مراسم 22 بهمن تا فيسبوك + عكس
 
در حالي كه تحریف تاریخ بختیاری در سریال "سرزمین کهن" شبکه ۳ سیما، انتقاد نخبگان زاگرس میانی را برانگیخته است،‌ سكوت و بي تدبيري مقامات صداوسيما و تلاش آنها براي ناديده انگاشتن انتقاد نخبگان،‌ مردم معترض را به خيابانها كشاند.

به گزارش آژانس خبري بختياري (ايبنانيوز)،‌ دهها هزار نفر از مردم بختياري در شهرهاي مختلف استان اصفهان، خوزستان،‌ لرستان و چهارمحال بختياري در روز 22 بهمن به خيابان آمدند و با سر دادن شعارهايي خواستار توقف پخش سريال موهن و ضدايراني "سرزمين كهن" ساخته كمال تبريزي شدند.

دو روز پيش نيز برخي ناآرامي هاي خياباني شبانه در اهواز رخ داده بود و مردم بختياري عليه ضداوسيما شعار داده و خواستار توقف پخش اين سريال موهن شده بودند.

يك تحليلگر مسائل سياسي امنيتي خوزستان درباره ريشه اين اعتراضات به خبرنگار ايبنانيوز گفت: اعتراض نخبگان بختياري نسبت به اين سريال تلويزيوني از سه هفته پيش آغاز شد ولي مسئولان ارشد صداوسيما در تهران هيچ واكنشي به اين انتقادها ندادند و درخواست مصاحبه رسانه هاي محلي را رد كردند و درخواست مناظره اساتيد دانشگاه را مسكوت گذاشتند و حتي درصدد ارائه توضيح مختصري برنيامدند و همين سكوت و بي تدبيري ضرغامي رئيس سازمان صداوسيما و زين العابدين رئيس شبكه 3 سيما موجب گسترش اعتراضها و انتقال آن به كف خيابان شده است.

وي درباره عملكرد مديران ارشد صداوسيما در آرام كردن اوضاع امنيتي زاگرس مياني گفت: از عملكرد مديران ارشد سازمان صداوسيما در مواجهه با اين موضوع بسيار ناراضي هستيم و اين اعتراض خود را به صورت كتبي به مسئولان منتقل كرده ايم. به هرح حال،‌ به حق يا نابحق، مردم ناراحت شده اند و عدم ارائه توضيح از سوي مقامات سازمان صداوسيما آنها را ناراحت تر مي كنده. در چنين فضايي فراخوانهاي فيسبوكي براي اعتراضات مدني شدت گرفته است و به نظر مي رسد در صورت تداوم بي تدبيري مسئولان صداوسيما و پخش قسمت چهارم اين سريال در روز پنجشنبه هفته جاري، اعتراضها وارد فاز جديدي شوند. هرچند نخبگان سياسي و اجتماعي بختياري و مقامات محلي استانهاي جنوبغرب كشور به خوبي درصدد آرام كردن مردم هستند ولي مقامات ارشد صداوسيما به طرز مشكوكي با ناديده گرفتن اين اعتراضها به افزايش اعتراضها دامن مي زند.

به گزارش ایبنانیوز، تلاش سریال "سرزمین کهن" برای تحریف تاریخ بختیاری و خدشه دار کردن چهره حاج علیقلی خان سردار اسعد بختیاری، از رهبران مشروطه خواه ایرانی که از جایگاه خاصی بین مردم بختیاری برخوردار است، با انتقاد نخبگان زاگرس میانی روبرو شده است. در سریال "سرزمین کهن"، نقش یک خانواده ی کاملاً منفی، نوکیسه، سلطنت طلب و فاسد به خانواده ای به نام "بختیاری" داده شده است که به آزار و اذیت یک خانواده روشنفکر، وطن پرست و مظلوم به نام "اردکانی" می پردازند. همچنین در قسمتهای مختلف این سریال، علاوه بر خانواده بختیاری، از عنوان "بختیاری ها" در یکسری دیالوگهای تند و زننده و تحریک آمیز استفاده می شود و بدین ترتیب آن خانواده نماینده فرهنگ و هویت قوم بختیاری معرفی می شود که در واقع یک "تعمیم قومیتی" است و برخلاف زندگی مسالمت آمیز اقوام و روح تساهل قومی و موازین حقوق بشری موردنظر سازمان ملل و یونسکو و نقض تعهدات بین المللی صداوسیمای دولتی ایران می باشد.

(تصوير: ناآرامي شبانه در خيابانهاي اهواز درپي پخش سريال سرزمين كهن، 20 بهمن 92، شهرستان اهواز، استان خوزستان)


(تصوير: اعتراض مدني مردم بختياري عليه صداوسيما، 22 بهمن 92، شهرستان ايذه، استان خوزستان)

(تصوير: اعتراض مدني مردم بختياري عليه صداوسيما، ۲۲ بهمن ۹۲، شهرستان ايذه، استان خوزستان)

جنايتي ديگر توسط يك معلم حزب اللهي

جنايتي ديگر توسط يك معلم حزب اللهي

فوریه 11, 2014
1016440_10200588186187674_2001189186_nروز پنجشنبه 17 بهمن ماه دو کودک 12 ساله اهل کوهرنگ استان چهار محال و بختياري بدليل تنببه معلم حزب اللهي بر اثر سرمازدگي انگشتان پاهاي خود را ازدست دادند . اين معلم حزب اللهي اين دو کودک را صرفا به خاطر اينکه نتوانسته بودند براي دهه فجر انشا بنويسند تنبيه کرد و آنها را واداشت تا براي سه ساعت متوالي در حاليکه با کفش هاي پاره در برف بودند با بيل حياط مدرسه را تميز کنند برف سنگين و ترس دانش آموزان از معلم عصباني سه ساعت آنها را دربرف نگه داشت بعد از آن يکي از معلمان که تازه به مدرسه رسيد متوجه جريان شد و به فرياد دو کودک رسيد همين معلم مي گويد هر دو کودک تعدادي از انگشتان خود را بر اثر سرمازدگي از دست داده اند اين رويداد توسط معلم دوم تعريف شد اما هم شاگردي هاي اين دو دانش آموز ميگويند معلم آنها را برهنه کرده و يک ساعت در بين برف ها نگه داشت .