نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ بهمن ۲۳, شنبه

محمد نوریزاد: هزینه های کلان ضعف مدیریت رهبر نظام را مردم و بخصوص جوانان...

افشاگری سرباز امریکای از جنگ‌های امپریالیستی

نزاع مسلحانه در خرم‌آباد سبب قتل ۳ مرد و یک کودک ۷ ساله شد و تلاش ها برای دستگیری قاتلان ادامه دارد


نزاع مسلحانه در خرم‌آباد سبب قتل ۳ مرد و یک کودک ۷ ساله شد 
قتل

مردم خوزستان اسیر در دستان "خاک" و "بی‌تدبیری" / بحران در خوزستان محدود به "خاک" و "بی‌برقی" نیست


گردوغبار2

بحران در خوزستان فقط قطعی برق و آب و تعطیلی ادارات و مدارس نیست. اینکه مسئول کشوری به استان سفر می‌کند و بدون پاسخگویی به سوالات خبرنگاران(به عنوان نماینده افکار عمومی) مردم را با همه مشکلات و سوال‌های بی‌جواب می‌گذارد و می‌رود خود بحران است.

 اهواز، صحنه نخست؛ هشتم بهمن ماه بود که به دلیل توفانی با سرعت 50کیلومتر بر ساعت و حاوی ریزگردهای66برابر حد مجاز زمان در اکثر خوزستان برای ساعاتی متوقف شد، قطعی برق و در نتیجه آن قطعی آب و اخلال در آنتن‌دهی گوشی‌های همراه سبب تعطیلی مدارس و ادارات شد. در آن زمان بیش از 9 شهر استان گویی فرسنگ‌ها از دنیا و عصر تکنولوژی دور شده و زندگی مردم مختل شده بود.
استاندار به همراه هیئتی برای جذب سرمایه‌گذار به لهستان سفر کرده و استان بدون متولی مانده بود؛ ستاد بحران خوزستان که شبیه هر ستادی هست الا بحران همانند معمول با تصمیمی اشتباه، مردم را در بحران به حال خود رها کرد و خوزستانی‌ها بار دیگر جور عقب ماندگی این ستاد را در هوایی ناسالم داده و مجبور شدند در ساعت 9 صبح فرزندان خود را از مدارس بازگردانند.
دومین صحنه؛  بیش از سه سال از مشکل تنگی نفس در خوزستانی‌ها می‌گذرد و در این زمان مردم استان با نخستین بارش‌های پاییزی راهی بیمارستان می‌شوند. احتمالات و دلایل در این زمینه بلاخره گریبان یک نوع گونه گیاهی به نام کنوکارپوس را می‌گیرد و همه "کاسه و کوزه‌ها" بر سر این گیاه بی‌زبان شکسته می‌شود اما نکته مهم این است که دلیل این بحران در خوزستان همچنان قطعی نشده و همچنان در این زمینه گمانه‌زنی‌هایی می‌شود.
صحنه امروز؛، 23بهمن ماه سال 1395 بار دیگر خوزستان در گرداب بحران گرفتار شد. استان این‌بار همانند راز مخوف بحران تنگی نفس خوزستانی‌ها دچار مشکلی شده که به گفته وزیر نیرو «پدیده‌ای بی سابقه که شرایط جدیدی را برای ما ایجاد کرده» رخ داده است.
امروز خاموشی و سکون در 11 شهر استان خوزستان چیت‌چیان وزیر نیرو را به این استان کشاند تا دلیل قطعی برق که همچون گذشته سبب قطعی زنجیروار آب، مدارس، ادارات و حتی اختلال در آنتدهی گوشی‌های همراه می‌شود را مورد بررسی و کنکاش قرار دهد.
به گفته استاندار و با تایید وزیر نیرو دلیل قطعی برق وجود رطوبت بیش از 96درصد اعلام شده که این میزان رطوبت گردوخاک موجود در هوا را تبدیل به گل کرده و در نتیجه چسبیدن این گل به تاسیسات برقی مشکل قطعی برق در استان به وجود آمده است.
"مه" دلیل قطعی برق و درنتیجه بحران در خوزستان نیست بلکه "خود را به خواب زدن" دلیل بحران‌های خوزستان است. بحران‌هایی که نتیجه بی‌مسئولیتی و کم‌کاری مسئولان امر در خوزستان شاهدیم آرامش را از مردم استان ربوده و هیچ ارگان و نهاد نظارتی وجود ندارد که مسئولان خوزستان را از خواب غفلت بیدار کند تا خوزستانی‎‌ها دائما شاهد بحران‌های "عجیب و غریب" نباشند.

فریاد حق طلبانه مبارز جوانمرد دکتر مهدی خزعلی در حین انتقال به بیمارستان...

Echange très violent entre Marine Le Pen et Najat Vallaud-Belkacem au su...

آب و برق در ۱۱ شهر خوزستان قطع شد

گریز کارگران معدن از طوفان شن
امروز صبح به دنبال گرد و خاک و مهشدید در استان خوزستان ایران آب و برق در عموم مناطق ۱۱ شهر، از جمله اهواز، مرکز این استان، قطع شد.
گفته شده که گرد و غبار روزهای گذشته و مه و رطوبت شدید امروز باعث شده است که خاک وارد تجهیزات انتقال برق شده و آنها را از کار بیندازد. با قطع برق پمپ‌های آب در تصفیه‌خانه‌ها نیز از کار افتاده‌اند.
خبرگزاری مهر می‌گوید موبایل‌های شهروندان نیز با اختلال‌هایی مواجه بوده است.
به گفته یک مقام نفتی قطع برق باعث شد تولید نفت در خوزستان ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.
رطوبت هوا در مناطقی از خوزستان ۹۷ درصد گزارش شده است.
به گفته غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، پنج نیروگاه رامین، زرگان، ماهشهر، خرمشهر و آبادان از مدار خارج شدند. البته ساعاتی بعد چهار نیروگاه کار را از سر گرفتند و برق در مناطقی وصل شد.
رسانه‌های ایرانی گزارش می‌دهند که هزاران نفر از اهالی خوزستان پس از مراجعه به مدارس، دانشگاه‌ها و اداره‌ها متوجه شدند که به دلیل قطع آب و برق تعطیل شده‌اند.
گزارش شده که عدم اطلاع رسانی درباره تعطیلی‌ها در کنار از کار افتادن شماری از چراغ‌های راهنمایی، به ترافیک سنگین در برخی شهرها منجر شده است.
حمید چیت‌چیان، وزیر نیروی ایران به اهواز رفته و در استانداری خوزستان جلسه ستاد بحران تشکیل شده است.
آب و برق در ۱۱ شهر خوزستان قطع شدحق نشر عکسMEHR
Image captionچند استان ایران در سال‌های اخیر با تشدید مشکل گرد و غبار روبرو بوده‌اند
آقای چیت‌چیان از مردم خوزستان برای مشکلات به وجودآمده عذرخواهی کرده و گفته است که هزار میلیارد تومان بودجه برای تعمیر و تجهیز شبکه برق خوزستان اختصاص داده می‌شود.
محمود دشت بزرگ، مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان، گفته است که "در شرایط نامتعارف آب و هوایی مانند گرد و خاک شدید با غلظت بسیار بالا حادثه اخیر دور از تصور نیست."
اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، هندیجان، دشت آزادگان، شادگان ، آبادان، خرمشهر، هویزه و ماهشهر شهرهایی هستند که قطعی آب و برق زندگی شهروندان در آنها را مختل کرده است.
چند استان ایران در سال‌های اخیر با تشدید مشکل گرد و غبار روبرو بوده‌اند. این مشکل به ویژه در خوزستان و سیستان و بلوچستان مکررا به اختلال در روند عادی زندگی شهروندان منجر شده است.

راهپیمایی اعتراضی کارگران کارخانه هپکو در میدان شهدا باغ ملی

Le célèbre discours de Vladimir Poutine sur les politiques de défense à ...

EN DIRECT : Manifestation devant le palais de justice de Bobigny pour ré...