نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه


هواداران و معترضان احمدی نژاد در سفر به هویزه ؛ به روایت تصویر


photo (1)  فعالان در تبعید : تصاویر ارسالی از سفر محمود احمدی نژاد به اهواز و هویزه حاکی از اعتراض شدید شهروندان عرب این منطقه می باشد .
بر اساس تصاویر ارسالی به ” کمپین صلح فعالان در تبعید” مردم شهر هویزه به هنگام سفر محمود احمدی نژاد به اقلیم اهواز و حضور در شهر هویزه، در ۲۱ آوریل ۲۰۱۳،  با برافراشتن پلاکاردهایی در محکومیت مصادره زمین های کشاورزی شهروندان عرب از سوی دولت ، خواهان توقف این سیاست های غیر انسانی شدند.
همچنین مردم معترض هویزه با سردادن شعارهایی خواستار موضع گیری احمدی نژاد در قبال بیکاری فراگیر در این شهر  و توقف مصادره زمین های شهروندان عرب شدند.
photo (3)گفته می شود در سخنرانی احمدی نژاد در شهر هویزه وی با به سرکردن چفیه عربی سعی در جلب نظر و حمایت شهروندان عرب هویزه داشت
“یکی از شهروندان هویزه در گفتگو با “کمپین صلح فعالان در تبعید می گوید : احمدی نژاد در دو دوره ریاست جمهوری اش چند بار به این شهر سفر کرده بود و وعده وعیدهای زیادی به مردم داده که
هیچکدام آنها محقق نشده است.
گفتنی است شهرستان هویزه با وجود اینکه بزرگترین میدان نفتی منطقه را داراست اما مردم این شهر از نسبت بیکاری بالای ۳۵ درصد رنج می برند. با خشک شدن رودخانه کرخه به دلیل ساختن سدهای بزرگ بر روی آن و انتقال آب آن به دیگر شهرها و همچنین انهدام وسیع تالاب هور العظیم  توسط شرکت نفت، مردم چهل روستای واقع در اطراف این تالاب منبع حیات خود را از دست داده اند و شماری زیادی از این روستاها خالی از سکنه شده است.
از دیگر معضلات مردم عرب هویزه مصادره زمین های کشاورزی آنها است. شرکت دولتی مسکن مهر با غارت صدها هکتار از زمین های کشاورزان عرب نقش به سزایی در افزایش فشار بر کشاورزان عرب به منظور مهاجرت از این منطقه ایفا کرده است.
اخیرا  دولت ایران مراحل اولیه تاسیس یک شرکت پتروشیمی با نام “پتروشمی آزادگان” را به پایان رسانده و اقدام به مصادره زمین های مردم قبيله بنی ساله در اطراف هویزه کرده است.
  
خشم شهروندان هویزه موجب شد احمدی نژاد و هیئت وزیرانش در دیدار از اهواز با شمار اندکی از استقبال گران روبرو شوند. این تعداد اندک نیز همان قشر بسیجی و وابستگان به نظام هستند  و در همین روز دولت شاهد اعتراض مردم نسبت به سیاستهای تبعیضی بود
 پلاکارد اعتراضی  مردم  هویزه به مصادره زمین های شهروندان
photo (1)
مراسم استقبال از احمدی نژاد!.. خود بیندیشید که این چند ده نفر دور اتومبیل ها چه کسانی هستند؟
Untitled