نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ بهمن ۳, جمعه

سلسله گزارشات از تبعیدگاه جهنمی رجایی شهر

سلسله گزارشات از تبعیدگاه جهنمی رجایی شهر - فریده جعفری




هموطن علیه زندان، شکنجه و اعدام  فرزندان خود و برای آزادی زندانیان سیاسی بپا خیزید .

زندان رجایی شهر با بیش از 6000 زندانی کشتار گاهی است که حدود 2300 زندانی که محکوم  به اعدام با حکم قرون وسطایی قصاص می باشد. از بین زندانیان فوق 250 نفر زندانی سیاسی عقیدتی با 42 اعدامی از جمله لقمان و زارنیار مرادی، شهرام و حامد احمدی و... می باشند. همه ی زندانیان سیاسی با دهها حبس ابد با سابقه زندانهای طولانی مدت مانند محمد نظر با 21 سال ، حاج کریم معروف عزیز با 18 سال ، ... و حبس های سنگین این زندانیان در نقض کامل موارد قانونی خود رژیم از جمله آیین نامه سازمان زندانها در بدترین وضعیت و در بی حقوقی کامل قرار داشته و با حبس های سنگین از 5 سال تا سی سال در شرایط مرگ تدریجی قرار دارند، طی چندین سال دهها نفر بطور عمدی به قتل رسانده شده اند که آخرین نمونه های آن کرمی خیر آبادی و افشین اسانلو بودند، سلول های انفرادی 5 متری به جای 12 تا 15 متری قانونی برای هر نفر پذیرای 2 و بیشتر مواقع 3 نفر می باشند، به جای هواخوری صبح تا غروب که قانونا" جق زندانی است فقط 2و نیم ساعت است، پایین ترین کیفیت مواد غذایی و نبود لبنیات در رژیم غذایی و تحمیل سویای حیوانی به جای گوشت تازه که باید طبق ماده 93 و 95 آیین نامه داده شود، حذف تدریجی و کامل درمان ، بهداشت و آموزش و ورزش مندرج در قانون از برنامه ، منع تمامی ارتباطات عاطفی و قانون از جمله مرخصی ، ملاقات حضوری ، کار در بیرون و داخل زندان ، تلفن ، مکاتبه ، پولی کردن تمامی عرصه ها بر مبنای طرح خصوصی سازی و انتفاعی کردن بهداشت ، درمان ، تغذیه و خدمات که حتی برای بستن یک شیر حمام و نظافت حیاط از زندانی پول گرفته می شود، و در کنار اینها در نقض کامل ماده 22 آیین نامه سازمان زندانها با هدایت ماموران و مدیریت و سازماندهی اداره اطلاعات سپاه مسئولین زندان مانند مهر پلاستیکی بی اراده و بی تدبیر فقط مجری سیاست های آنها می باشد این اداره جهنمی و ضد بشری بعنوان موتور ماشین سرکوب ولایت مطلق کلیه زندانیان سیاسی از بدو دستگیری بدون حکم قضایی تا شکنجه در سلول های انفرادی با حکم های سنگین سفارشی و شکنجه های روحی و جسمی بعدی و نگهداری و پرونده سازی در زندان در چمبره خود دارد.

1- از سر نوشت ارژنگ داودی و افشین بایمانی خبری در دست نیست، از روز شنبه 27 دی ارژنگ داودی و افشین بایمانی توسط اداره اطلاعات در داخل زندان معروف به بند سپاه در رجایی فراخوانده شدند و علی رغم پیگیری های متعدد و گوناگون  از ماموران و مسئولان زندان هیچ خبری از آنها نیست. بطوری که گفته شد در تمامی زندانها شعب اطلاعات مانند اوین 209 ، تبریز 37 ، ارومیه اطلاعات ، رجایی شهر بند سپاه شکنجه روحی و جسمی ، پرونده سازیها و جلو گیری از عفو های عمومی ، موردی ، آزادی مشروط در دست اطلاعات بوده وبطور سازمان یافته در جهت اذیت و آزار زندانیان حرکت می کنند ارژنگ داودی که دو سال پیش حکم زندانش تمام شده است با پرونده سازی مجدد اداره اطلاعات ضد بشری علیه او هنوز آزاد نشده است و پرونده سازی دروغین آنچنان دروغین است که  حتی جلادی مانند صلواتی نیز به چنین پرونده سازی بی پایه و اساس اعتراض کرده است بدین طریق از آزادی ایشان جلوگیری می شود.



2-علی رغم اعزام عده ای اندک از بیماران در حال مرگ و عملهای فوری از میان 28 بیمار اورژانسی در سالن 12 که بسیاری از آنها در شرایط حاد اورژانسی هستند مانند امان الله مستقیم ،اسدالله هادی و ماشالله حائری  ، دکتر فواد مقدم و آقای فولادوند همچنان در وضع مرگ به حال خود رها شده اند .
لازم به یادآوری است که دکتر فواد مقدم هموطن شزیف بهایی هفته گذشته به بیمارستان شهدای تبریز اعزام و به علت وضع حاد اورژانسی اش بلافاصله بستری شد ولی بنا به گفته مأموران خود و سربازان گمنام و با ممانعت مزدوری به نام  اسدی از تخت بیمارستان پایین کشیده شده دوباره به بند منتقل شد، در این رابطه یک سرباز فداکار و انسان دوست که به عمل جنایتکارانه اسدی در بیمارستان اعتراض کرده بود، توسط این جنایت کار .همکارانش به مشت و لگد گرفته شد و به شدت مجروح شد و تهدید شد که چند ماه اضافه خدمت خواهد گرفت.
خودسری ، قانون شکنی و رذالت و پستی و ضعیف کشی بقدری در ولایت مطلقه دزدان و غارتگران ثروتهای ملی عادی شده که یک مأمور دون پایه ادعای خدایی می کند .
3- محمد نظری همچنان در حبس است:
علیرغم موافقت رئیس زندان ، دادستان کل و دادستان شعبه صادر کننده حکم با ممانعت سربازن گمنام مولتی میلیاردرهای چپاولگر محمد نظری با 21 سال حبس هم چنان در زندان می باشد . در عرف زندانهای ایران زندانیان حبس ابد غالبا" با 10 تا 11 سال حبس آزاد می شوند ولی در این جهنم کشتارگاه انسانها با مقاومت آگاهانه مسولان حکومتی محمد نظری با 21 سال حبس ، کریم معروف عزیز با  18 سال ، هومن کوهزادی ، خالد   فریدونی ،خالد حردانی ، شهرام و فرهنگ پورمنصوری ، سعید ماسوری و افشین بایمانی ... با 15 و 16 سال سابقه و بقیه از 5 تا 9 سال در حال مرگ تدریجی هستند .
4- سعید عابدینی به اطلاعات برده شد . روز 28 دی سعید عابدینی شهروند و کشیش آمریکایی ایرانی تبار به اطلاعات سپاه فراخوانده شده و با یک تماس تلفنی با سفیر سوئیس به عنوان نماینده منافع آمریکا در ایران از وی خواسته شد که به سفیر بگوید که وضع زندان رجایی   شهر گل و بلبل  و گلستان است که وی بنا به گفته خودش وضع جهنمی اینجا را از لحاظ فضای زندگی ، راهروهای قبرمانند ، تهدید و درمان پولی و شکنجه های روحی و جسمی گفته است و در جواب سوال سفیر که آیا او مورد شکنجه قرار گرفته است گفته است بله حکومت سال گذشته بطور عمد مرا در میان زندانیان عادی قرار داد و با تحریک عوامل مردانی به من تجاوز کردند ( شلوارش را پایین کشیده و از پشت به او انگشت حواله کرده اند )
5- مهدی فراحی  شاندیز ، بهنام ابراهیم زاده و شهرام چینیان زندانیان سیاسی همچنان در بدترین بندهای زندانیان عادی نگه داری می شوند . در زندان رجایی شهر در کنار سالنهای 12 و 10 با 200 زندانی عقیدتی – سیاسی نزدیک به 60 تا 70 زندانی عقیدتی -سیاسی در بندهای 1و 3و 6و 2 در میان زندانیان عادی و عمدتا" ایدزی و قاتل و اعدامی که تعادل روحی ندارند نگه داری می شوند که بطور عمد در شرایط سخت شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته اند از دوستان نظامی  ایرج حاتمی ، علیرضا فراهانی و فرید حاجی لو چندین بار دست به اعتصاب غذا زده اند .
بهنام ابراهیم زاده با وضعیت مرگ از بند یک به دو منتقل شد و مهدی شاندیز همچنان در سلول انفرادی به سر می برد .
6- علیرغم تلاش خانواده ها هم چنان از ملاقات حضوری و مرخصی قانونی زندانیان جلوگیری می شود . اواخر آذر ماه خانواده ها طی نامه ای به سازمان زندانها خواستار رفع قانون شکنی و خودسری و اجرای قانونی حقوق طبیعی زندانیان در مرخصی و ملاقات حضوری شده اند اما با ممانعت اطلاعات و پادویی خدابخشی معروف به خدانابخش در میان زندانیان تا حالا از این حقوق قانونی جلوگیری می شود .
طی آذر ماه علیرغم تقاضای مرخصی  دختر شاهرخ زمانی جهت عیادت شاهرخ از مادر بیمارش که دچار سرطان است و در حال مرگ بسر می برد اداره اطلاعات ممانعت کرد . لازم به یاد آوری است که رژیم مأموران منتظر خدمت یعنی اصلاح طلبان را از این مسئله مستثنی کرده است و هر لحظه به بیمارستان از شش ماه تا یکسال و مرخصی از 15 روز تا چند ماه می فرستد اما به کسانی که فرزندانشان در حال عروسی و یا عزیزانشان را از دست داده اند حتی با پابند و دستبند برای یک روز و یک ساعت هم ملاقات نمی دهند و البته این مسائل چیزهای عادی و مسلم می باشد .
7- بنا به اظهار مأموران خود زندان اداره اطلاعات رژیم در کنار افراد معتاد کرده اش برای رصد و خبرگیری از زندانیان سیاسی به تازگی با چند نفر از افراد بدبخت و ضعیف در پوشش آموزش بهداشت ارتباط مستقیم گرفته و می خواهد بطور گسترده دایره شکنجه های روحی و جسمی و پرونده سازیهایش علیه زندانیان سیاسی را کامل کند .
اغلب زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله بهنام ابراهیم زاده ، ارژنگ داوودی ،خالد حردانی و شاهرخ زمانی و دیگران دوباره پرونده سازی شده و حکمهای جدید گرفته اند ، لازم به یاد آوری است این افراد اجیر شده عین فریب خوردگان خود رژیم از پست ترین افرادی که با 5 هزار دلار پول کشور  را به سیا و موساد فروخته اند می باشند .
هم میهن صدای زندانیان سیاسی ، صدای حق طلبی و عدالت خواهی است.
فریاد زندانی سیاسی ، فریاد آزادی و برابری و عدالت اجتماعی برای شماست.
آزادی زندانیان سیاسی آزادی کل کشور از ستم و بهره کشی است
برای آزادی زندانیان سیاسی بپاخیزید.

فریده جعفری
29/10/1393

مچموعه ای خبری از اعتصاب واعتراض سراسری معلمان درروزهای سه شنبه و چهارشنبه ۳۰ دی و اول بهمن

مچموعه ای خبری از اعتصاب واعتراض سراسری معلمان درروزهای سه شنبه و چهارشنبه ۳۰ دی و اول بهمن


اخباروگزارشات کارگری1بهمن 1393
- اعتصاب واعتراض سراسری معلمان درروزهای سه شنبه و چهارشنبه ۳۰ دی و اول بهمن
- اعتصاب معلمان دبیرستان های دهخدا وشهیدقریشیها کرج
- تجمع فرهنگیان و معلمان شاهرود در اعتراض به عدم رتبه بندی معلمان در محل آموزش و پرورش
- اعتصاب وتجمع اعتراضی معلمان شهر مریوان درمقابل آموزش وپرورش این شهر
- عدم حضورسرکلاس معلمان برخی ازمدارس استان قزوین در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۳۰ دی ماه و ۱ بهمن ماه)
- اعتصاب ده‌ها معلم در سقز
- اعتصاب معلمان مدارس سنندج
- تجمع اعتراضی فرهنگیان کرمانشاه مقابل اداره کل آموزش و پرورش
- درباره اعتراضات معلمان!
اعتصاب واعتراض سراسری معلمان درروزهای سه شنبه و چهارشنبه ۳۰ دی و اول بهمن
طی روز های سه شنبه و چهارشنبه ۳۰ دی و اول بهمن ماه معلمان سراسر کشور در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشت و منزلت وامنیت خود دست به اعتصاب سراسری زدند.
 این اعتصاب به صورت خودجوش و بدون هماهنگی کانون های صنفی سراسر کشور انجام گردید و در تمامی استان های کشور و تمامی شهر ها و روستا های کوچک وبزرگ کشور مورد حمایت همکاران فرهنگی قرار گرفت.
 گزارش های رسیده حاکی از آن است که در شهر تهران در مناطق ۲،۵،۶،۷،۸،۹،۱۰،۱۱،۱۴،۱۷،۱۸،۱۹ و شهرستان های استان تهران نواحی رباط کریم، شهریار و شهر قدس ملارد، ورامین وپاکدشت، رودهن و بومهن و از استان های اصفهان گیلان شیراز همدان لرستان خراسان سیستان وبلوچستان خوزستان( علی الخصوص شهر خرمشهر) کردستان، آذربایجان یزد و کرمان وسمنان صورت گرفت.
 در دبیرستان های پسرانه و در شهرهای کوچک استان ها ومناطق محروم تر تحصن با جدیت بیشتری مورد حمایت قرار گرفت.
شایان ذکر است علی رغم گزارش های رسیده از سوی همکاران مبنی بر همکاری بسیاری از مدیران و مسولین اداره ، در برخی از نواحی نیز گزارش هایی مبنی بر برخوردهای توهین آمیز و ارعاب مدیران مدارس و احضار و تهدید برخی از همکاران از سوی حراست نواحی رسیده است. از جمله در شهرستان های رباط کریم اسلام شهر و شهرقدس.
 شایان ذکر است این مسوولین و مدیران اغلب بازماندگان دوره ریاست جمهوری قبلی هستند و هنوز نگاه امنیتی وپادگانی به مدارس و آموزش وپرورش دارند.
 تحصن صورت گرفته در اعتراض به تصویب بودجه ی تبعیض آمیز و عدم تحقق وعده های بهبود معیشتی و بیعدالتی مفرط میان فرهنگیان وسایر اقشار جامعه و احساس عدم حمایت وجود حمایت های لازم وزارت خانه و وضعیت نا به سامان بیمه درمانی و وضعیت رقت بار نهادهای حمایتی - اقتصادی وابسته به آموزش و پرورش و مشکلات آموزشی مدارس و دانش آموزان و... و همین طور تعرض های پی در پی به جان و مال و شرافت همکاران صورت گرفت.
منبع: تارنمای کانون صنفی معلمان ایران ( تهران)
درهمین رابطه:
اعتصاب معلمان دبیرستان های دهخدا وشهیدقریشیها کرج
همکاران در دبیرستان دهخدا کرج در روز سه شنبه 30دی ماه ودبیران دبیرستان شهیدقریشیها کرج درروز چهارشنبه 1بهمن در اعتراض به مشکلات معیشتی خود وتبعیض بین معلمان و کارکنان سایر دستگاهها از رفتن به کلاس درس خو داری کردند.
منبع: : تارنمای کانون صنفی معلمان ایران ( تهران)
تجمع فرهنگیان و معلمان شاهرود در اعتراض به عدم رتبه بندی معلمان در محل آموزش و پرورش
جمعی از فرهنگیان شاهرود در اعتراض به عدم رتبه بندی معلمان در محل اموزش و پرورش شاهرود تحصن کردند.
به گزارش1بهمن نسل شاهوار،جمعی از معلمان شاهرود در اعتراض به وزارت آموزش و پرورش در عدم رتبه بندی و افزایش حقوق تجمع کردند.
این تجمع ظهر روز 30دی در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهرود انجام شد و با صحبت های مسئولین مبنی بر پیگیری خواسته های معلمان و فرهنگیان پایان یافت.
فرهنگیان و معلمان خواستار رتبه بندی خود توسط وزارت آموزش و پرورش بر اساس مدرک تحصیلی و به تبع آن افزایش حقوق می باشند.
اعتصاب وتجمع اعتراضی معلمان شهر مریوان درمقابل آموزش وپرورش این شهر
براساس گزارش رسیده، روز سه شنبه 30 دیماه، معلمان و دبیران شماری از مدارس مریوان در اعتراض به موضع دولت جدید در قبال وضعیت معلمین دست به اعتصاب و تجمع زدند.
برپایه گزارش مزبور، در جریان این اعتصاب دبیرستان هایی از جمله "وحدت، شریعتی، شاهد و خمینی" تعطیل شدند. همچنین تعدادی از معلمین نیز روز سه شنبه در مقابل آموزش و پرورش رژیم در شهر مریوان دست به تجمع اعتراضی زده و اعلام کرده اند: «روز چهارشنبه اول بهمن ماه نیز بار دیگر در مقابل اداره آموزش و پرورش رژیم در شهر مریوان تحصن خواهند کرد.» همچنین اخرین اخبار رسیده حاکی ار این است که ساعت نه و نیم صبح روز چهارشنبه تا حدود یک بعدظهر حدود پانصد تن از معلمین زن و مرد مریوان در مجاورت اداره اموزش و پرورش مریوان تجمع باشکوهی برگزارکردند ودر پایان بیانیه ای که بدین مناسبت صادر شده بود توسط لقمان ویسی عضو انجمن صنفی معلمان استان کردستان قرائت گردید. متن بیانیه صادر شده به دین شرح است.
فرهنگیان عزیز:
تجمع امروز ما بنا به جهت وضعیت منزلت و معیشت نامطلوب جامه فرهنگیست که در سالیان اخیر هرگز روند روبه رشدی نداشته و متأسفانه تاکنون وعده های مکرر دولت ها جهت تغییر این وضعیت جنبه عملی نیافته است.خواست های جامعه فرهنگی به بهانه هایی چون مصرفی بودن آب نادیده گرفته می شود و چنین است که شأن منزلت معلم مورد بی مهری قرار گرفته است. وزیر فعلی آموزش و پرورش همچون غالب وزرای پیشین برنامه ای جدی و عملی برای حل مشکلات صنف معلمین نداشته و همچنان در نظر دارد که با وعده های عملی نشده از حرکت اعتراضی معلمین جلوگیری نماید. ما معلمین مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان مریوان خواسته های بر حق صنفی خود را به شرح زیر اعلام می نماییم:
۱ـ آزادی فعالین صنفی در بند و همچنین لغو احکام و محکومیت های قضایی و همچنین احکام مربوط به هیات های تخلفات اداری فعالین صنفی
۲ـ اجرای بند ۵ قانون خدمات کشوری
۳ـ تأسیس بانک فرهنگیان
۴ـ تشکیل بیمه مستقل فرهنگیان
۵ـ رفع تفاوت شغلی فرهنگیان با کارکنان سایر وزارتخانه ها
۶ـ برابری حقوق کامل کارکنان زن و مرد
۷ـ ارائه هر چه سریعتر طرح رتبه بندی معلمان به مجلس
۸ـ اجرای بند ـ ایجاد فضای مناسب جهت امنیت حقوقی معلمین
۹ـ پرداخت حق نوار مرزی در شهرهای مرزی کشور و به صورت خاص مریوان
منبع:سایت پیام
عدم حضورسرکلاس معلمان برخی ازمدارس استان قزوین در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۳۰ دی ماه و ۱ بهمن ماه)
سکوتی بلندتر از فریاد؛ صدای ما را بشنوید
یک معلم نه کارانه ی ماهیانه دارد نه اضافه کار، نه حق مسکن دارد و نه حق ایاب و ذهاب، نه حق مأموریت دارد و نه حق شیفت، نه بن خرید کالا دارد و نه کمک های غیر نقدی ماهیانه، نه پاداش آخر سال دارد و نه مانند شرکت های دولتی پاداش بستن حساب ها، نه مانند برخی از کارکنان، وام های چند ده میلیونی با درصدهای پایین جهت خرید خودرو و آپارتمان دارد.
در استان قزوین در راستای رساندن مطالبات جامعه فرهنگیان استان به گوش مسئولان در برخی از مدارس استان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۳۰ دی ماه و ۱ بهمن ماه) معلمان و فرهنگیان با عدم حضور در کلاس ها خواستار توجه مسئولان و پیگیری مطالبات به حق آنها شدند.
به گزارش1بهمن همشاگردیها،معلمان معترض با بیان دغدغه ها و نیازهای خویش خواستار رسیدگی هر چه سریع تر در خصوص وضعیت حقوقی و رفاهی خانواده بزرگ معلمان شدند.
یکی از دبیران با بیان شمه ای مشکلات موجود فرهنگیان مهمترین خواسته های معلمان را چنین عنوان کرد: توجه جدی به مشکلات معیشتی خانواده فرهنگیان و میزان حقوق آنها، توجه به مشکلات مدارس و کمبود سرانه پرداختی هر دانش آموز، توجه جدی به اجرای نظام رتبه بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش و تصویب این لایحه در مجلس،
یکی دیگر از معلمان اظهار کرد: یک معلم نه کارانه ی ماهیانه دارد نه اضافه کار، نه حق مسکن دارد و نه حق ایاب و ذهاب، نه حق مأموریت دارد و نه حق شیفت، نه بن خرید کالا دارد و نه کمک های غیر نقدی ماهیانه، نه پاداش آخر سال دارد و نه مانند شرکت های دولتی پاداش بستن حساب ها، نه مانند برخی از کارکنان، وام های چند ده میلیونی با درصدهای پایین جهت خرید خودرو و آپارتمان دارد.
وی ادامه داد: ما خواستار آن هستیم که هر چه سریع تر طرح رتبه بندی معلمان قبل از پایان سال را اجرایی کنند و آن در حکم سال جاری اعمال نمایند.
یکی دیگر از دبیران اعلام کرد: خواسته ما تنها این است که تبعیض موجود در نگاه های مسئولان نسبت به معلمان برداشته شود. ما نه زیاده خواه هستیم و نه چیزی ماورای حقوقمان را می خواهیم.
وی عنوان کرد: بهترین راه برای یک معلم آن است که از معلمی دست بردارد! چرا که با حقوق یک میلیون و ۵۰ هزار تومان مگر می شود امور خانواده و زندگی را با توجه به رشد سرسام آور قیمت ها و هزینه های کمر شکن زندگی چرخاند؟!
یکی از مدیران هنرستان های قزوین در خصوص واکنش مسئولان استانی در قبال این اعتراضات اظهار کرد: در حال حاضر با مدیر کل آموزش و پرورش صحبت کردیم و سخنان به حق معلمان را به گوش وی و دیگر مسئولان رسانده ایم.
وی اعلام کرد: مدیر کل اموزش و پرورش به ما گفتند “من در حال حاضر در تهران هستم و صدای شما را به گوش وزیر آموزش و پرورش و سخنگوی دولت خواهم رساند.
اعتصاب ده‌ها معلم در سقز
گفته می‌شود، شماری از معلمان شهرهای بوکان، مهاباد، پیرانشهر، اشنویه، ارومیه و نقده نیز در اعتراض به سیستم آموزشی به این اعتصاب پیوستند و از حضور در کلاس‌های درس خودداری نمودند.
علی‌رغم فشار نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران بر معلمان و فعالان صنفی سقز، معلمان کُرد از حضور در کلاس‌های درس خودداری نمودند.
به گزارش 1بهمن کُردپا، روز سه‌شنبه سی‌ام دی‌ماه، شمار چشمگیری از معلمان مدارس سقز به نشانه اعتراض به وضعیت نامناسب آموزش و پرورش،دست به اعتصاب زدند.
بیش از نیمی از معلمان در اتاق‌های دبیران مدارس حاضر و از رفتن به کلاس‌های درس امتناع نمودند.
یک منبع مطلع اعلام کرد: این اعتصاب در میان معلمان مقطع متوسطه چشمگیرتر بوده و معلمانی که در کلاس‌های درس حاضر شده از تدریس دروس خودداری کردند.
این منبع افزود: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (بیست و هفتم و بیست و هشتم دی‌ماه)، شمار چشمگیری از معلمان شهرهای دیگر کُردستان ایران به اداره اماکن احضار و تهدید شده بودند که از شرکت در این اعتصاب خودداری کنند.
گفته می‌شود، شماری از معلمان شهرهای بوکان، مهاباد، پیرانشهر، اشنویه، ارومیه و نقده نیز در اعتراض به سیستم آموزشی به این اعتصاب پیوستند و از حضور در کلاس‌های درس خودداری نمودند.
اعتصاب معلمان مدارس سنندج
برپایه گزارش دریافتی، روز سه شنبه 30 دیماه، معلمان و دبیران مدارس راهنمایی و دبیرستانهای شهر سنندج در هماهنگی با معلمان سراسر ایران دست به اعتصاب زدند.
برپایه این گزارش، معلمان و دبیران مدارس سنندج در هماهنگی با معلمان سراسر ایران در اعتراض به وضعیت معیشت و پائین بودن حقوقهایشان از رفتن به سرکلاس درس خودداری کردند. معلمان در این حرکت اعتراضی علیرغم رفتن به مدرسه، از حاضر شدن در سرکلاسها خودداری کردند و با وجود دخالت نیروهای امنیتی رژیم همچنان از رفتن به سر کلاسها سرباز زدند
منبع:سایت پیام
تجمع اعتراضی فرهنگیان کرمانشاه مقابل اداره کل آموزش و پرورش
فرهنگیان استان کرمانشاه در اعتراض به عملکرد دولت و مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در مقابل این اداره کل تجمع کردند.
به گزارش 1بهمن مرصاد، پیش از ظهر روز1بهمن جمعی از فرهنگیان استان کرمانشاه با تجمع در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان اعتراض خود را نسبت به سیاست های دولت در قبال فرهنگیان اعلام کردند.
بر اساس این گزارش فرهنگیان معترض نسبت به نحوه مدیریت مدیر کل آموزش و پرورش و همچنین توجه دولت به حقوق و مزایای معلمان اعتراض داشتند.
تجمع کنندگان با شعارهایی مثل "دولت تدبیر و امید معلم از تو نا امید" و "مدیر کل ناتوان استعفا استعفا" اعتراض خود را اعلام کردند.
درباره اعتراضات معلمان!
هفته گذشته شش هزار نفر از معلمان سراسر کشور با امضای طوماری ۱۳ متری و تقدیم آن به رییس مجلس و کمیسیونهای مرتبط با آموزش و پرورش، به وضعیت معیشتی و رفاهی خود اعتراض کرده بودند. در این طومار آمده بود معلمان از تمجید و تعریف جایگاه علم و معلم خسته‌اند و از برخوردهای سیاسی با شکل معیشتی ناراضی‌اند و از مجلس و دولت انتظار «عمل» دارند. در این زمینه یکی از فعالین صنقی معلمان  گفت:اگر چه مشکلات کلان اقتصادی زیادی وجود دارد اما نگاه مسئولین به امر آموزش و پرورش نیز باید اصلاح شود.
به گزارش1بهمن تامین24،در ادامه این اعتراضات صنفی، یکی از معلمان تهران ، اظهار داشت مشکل اصلی معلمان همچون سالیان گذشته تبعیض میان آن‌ها و کارمندان در دیگر سازمان‌ها و ادارات دولتی است.
وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات معلمان افزود به لایحه مدیریت خدمات کشور توجهی نمی‌شود و معلم تازه استخدام شده با معلمی با ۲۳ سال خدمت حقوق یکسانی را دریافت می‌کند.
از سوی دیگرحق مسکن، یارانه مسکن و بن خواروبار برای معلمان تعریف نشده است و این مسئله در کنار دستمزد پایین معلمان مشکلات معیشتی بسیاری را برای فرهنگیان جامعه ایجاد کرده است.
عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران (تهران) نیز با تأیید مشکلات فوق الذکر تصریح کرد در اساس حقوقی مانند حق خواروبار و مسکن در ضوابط مربوط به حقوق و مزایای معلمان وجود ندارد.
محمود ایمان‌زاده گفت:در مورد پایین بودن حقوق معلمان طی نشستهایی که با مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس داشته‌ایم و آن‌ها ضمن تایید مششکلات مدکور و وجود اراده برای حل آن‌ها عنوان کرده‌اند به دلیل مشکلات کلان اقتصادی مانند کسری بودجه و وجود تحریمهای اقتصادی امکان مالی چنین کاری وجود ندارد.
ایمان‌زاده خاطر نشان کرد اگر چه مشکلات کلان زیادی وجود دارد اما بایستی نگاه به آموزش و پرورش نگاه کلان‌تر و جامع تری باشد و همه مسئولان رنبه اول را به مسائل آموزشی و پرورشی بدهند چرا که اگر این حوزه آیاد شود حوزه‌های دیگر نیز متاثر از آن خواهند بود و آباد خواهند شد.
این فعال صنفی معلمان تاکید کرد متاسفانه چنین نگاهی در مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش وجود ندارد و همین مسئله عامل بسیاری از مشکلات در این حوزه شده است.
اول بهمن ماه1393
akhbarkargari2468@gmail.com