نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ خرداد ۱۷, چهارشنبه

13:40 اسامی مصدومان حادثه تروریستی


از جان‌سپردن 12 شهروند و مجروحیت 42 نفر بر اثر حملات تروریستی تهران خبر داد.
15:39 مدیر دفتر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی و همچنین آقای تقوی کارمند دفتر وی در حادثه تروریستی امروز در مجلس به شهادت رسیدند.
فیلم لحظه انفجار در حرم امام

.

   12 نفر  تهران شهید شدند


15:12 خودروی اورژانس اجتماعی در حرم امام هدف ۱۶ گلوله تروریست‌ها قرار گرفت/ به هیچ یک از کارکنان اورژانس صدمه‌ای وارد نشده است
15:12 کرملین حملات تروریستی تهران را محکوم کرد

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز با اظهار تاسف از حملات تروریستی ایران اعلام کرد حملات تروریستی در تهران نشان می دهد تروریست ها آرام یک جا ننشسته اند.
لاوروف گفت: حمله تروریستی تهران نشان می دهد تروریست ها از اقدامات خود دست نخواهند کشید.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تروریست‌هایی که قصد ورود به حرم حضرت امام (ره) و کلانتری حرم را داشتند، با ضرب گلوله تک‌تیراندازان پلیس ناکام ماندند.
یکی از تروریست‌ها پس از اصابت گلوله خود را منفجر کرد و در این بین به کسی صدمه‌ای نرسید. تروریست دیگر که به سمت مردم شروع به تیراندازی کرده بود نیز با ضرب گلوله به سرش از پای درآمد و قبل از انفجار خود تحت کنترل قرار گرفت و مقادیری نارنجک و مواد منفجره از وی کشف شد.
در این میان یکی از مأمورین پلیس زخمی شد که حال وی کاملاً  مساعد است. نیروهای انتظامی اوضاع محدوده را کاملاً در دست دارند و در کنار عزیزان سپاه انصار به مسئولیت حراست و حفاظت از حرم (ره) را بر عهده دارند حاضر هستند. 
در مجلس شورای اسلامی نیز نیروهای یگان ویژه پلیس (نوپو) تحت کنترل عملیاتی عزیزان سپاه وارد مجلس شدند. عوامل انتظامی در محدوده مجلس مستقر و محدوده‌های منتهی به مجلس کاملا تحت کنترل پلیس است. 
15:04 پایان عملیات تروریستی در مجلس/ مهاجمان کشته شدند
تروریستی که در ساختمان مجلس به هلاکت رسید
14:55 یکی از منابع امنیتی حاضر در محل درگیری، تمام طبقات ساختمان مجلس شورای اسلامی پاکسازی شده است و فقط یکی از طبقات هنوز پاکسازی نشده است.
14:50 سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا خبر گروگانگیری همسر و فرزندش را در جریان تیراندازی امروز در مجلس تکذیب کرد.

هم اکنون همسرم در کنارم حاضر است و فرزندم در شهرستان است
14:33 همسر ۲ نماینده زن مجلس در چنگال افراد مسلح.

احمد علیرضابیگی گفت: همسر و دختر نماینده شهرضا و همسر نماینده مبارکه در دفاتر نمایندگان در چنگال افراد مسلح قرار دارند.
14:27 نقوی‌حسینی: یکی از عاملان حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.
حضور نیروهای ویژه صابرین در حرم امام
14:25 روایت خبر 14 صداوسیما ازحملات تروریستی امروز
14:24 ذوالفقاری معاون وزیر کشور در خبر ساعت 14:
ترورریست ها با پوشش لباس زنانه از درب عمومی وارد مجلس شده بودند.
از همان ابتدا با شروع تیراندازی نیروهای سپاه وارد عمل شدند.
تروریست‌ها وارد ساختمان جنبی مجلس شده بودند.
طبق گزارش ها ۴ نفر از تروریست‌ها وارد ساختمان مجلس شدند. ۱ نفر کشته شده و نفر دیگر گفته می شود با انفجار انتحاری کشه شده است.
به تمام کشور اعلام آماده‌باش کردیم.
تا این لحظه شهادت ۲ نفر در مجلس تایید شده است.
هم‌اکنون، تروریست‌ها در مجلس کاملا در محاصره هستند.
14:20 واکنش موگرینی به حملات تهران:
امروز هم روزی بسیار غم‌انگیز است. اخبار حملات را به دقت دنبال می‌کنم. امروز با ظریف در تماس خواهم بود.
 

14:18 بروجردی در گفتگو با اخبار 14 شبکه اول سیما:
مهاجمان آموزشهای تروریستی ویژه دیده بودند و با قصد مختل کردن امنیت اقدام به حمله کردند.
نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به سرعت وارد مقابله با تروریستها شدند تا یکی دوساعت بعد صدای تیراندازی وجود داشت اما اوضاع به سرعت تحت کنترل درامد.
برای پاکسازی نهایی با توجه به اینکه ممکنه افراد دیگری حضور داشته باشند اقدامات امنیتی تا این لحظه ادامه دارد
با توجه به اینکه مجلس جایگاه مردمی دارد، این عملیات قطعا بزدلانه بوده و چنین حرکات بچه گانه ای در ایران پهناور و پایدار نمیتواند مخل امنیت ما باشد
14:11 روابط عمومی وزارت اطلاعات خبر منتشر شده مبنی بر عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی و مترو به نقل از این وزارتخانه را نادرست خواند و تاکید کرد: تمام اطلاعیه ها از سایت رسمی واجا منتشر خواهد شد.
14:08 جزئیات ورود تروریست‌ها به حرم امام
ساعت 10:40 دقیقه دو تروریست از ناحیه غربی حرم قصد ورود به حرم می کنند، گفت: هر دو مواد انفجاری به خود وصل کرده بودند و به محض ورود به حرم شروع به تیراندازی کور و بی هدف می کنند و در همین زمان سه نفر مجروح و یک نفر نیز به شهادت می رسند
انصاری توضیح داد: در مقابل درب شبستان نیروهای انتظامی به سمت این افراد تیراندازی می کنند که یکی از آنها مقابل درب شبستان منفجر می شود و تروریست دوم فرار می کند که او نیز با تیراندازی ماموران به هلاکت می رسد و ماموران موفق می شوند جلیقه انفجاری او را خنثی کنند.
14:05 نماینگان مجلس شورای اسلامی پس از پایان نشست علنی امروز (17 خرداد 96) نماز ظهر و عصر خود را در پارلمان و در داخل صحن علنی مجلس خواندند.
14:00 حضور سردار کاظمینی در مجلس
سردار کاظمینی فرمانده سپاه تهران بزرگ دقایقی پیش در محل درگیری حاضر شد.

13:59 محسن رضایی فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توئیتر خود نوشت: این ماجرا تمام می‌شود. خونسردی خود را حفظ کنید. عوامل حادثه به زودی معرفی می‌شوند .

شلیک تروریست‌ها به یک شهروند مقابل مجلس
13:54 آ‏نچه که همراه یکی از مهاجمان کشته شده  ۸ نارنجک، ۱۰ خشاب و یک قبضه کلاشینکف، یک بطری با مایع صورتی رنگ و کیسه‌ای نایلونی

13:40  اسامی مصدومان حادثه تروریستی 

سرپرست اورژانس کشور اعلام کرد:
۱ هادی نوری ۳۸ طرفه
۲ اعظم موسی خانی ۵۳ طرفه
۳ روح ا... شجاع خلیق ۳۶ طرفه
۴ عبدالسلیم قازلی ۳۵ طرفه
۵ جلال عینی ۳۳ طرفه
۶ مریم رضاخانلو ۲۶ طرفه
۷ حسین خدایی راد ۳۵ طرفه
۸ علی جاویدیان ۵۱ طرفه
۹ صحبت آزادی ۳۴ طرفه
۱۰ مجهول الهویه ۵۰ امام حسین
۱۱ فرهاد ملکی ۴۰ امام حسین
۱۲ سید عبداله میرحسینی ۵۲ امام حسین
۱۳ عباس نظریان ۵۷ امام حسین
۱۴ مرتضی فلاحتی ۵۷ امام حسین
۱۵ مریم شهریاری ۲۶ سینا
۱۶ صابر رئیسی ۲۳ سینا
۱۷ طهمورث سمیعی ۳۷ سینا
۱۸ تنها شهریاری ۶۰ سینا
۱۹ جعفر چوپان ۴۰ سینا
۲۰ ابراهیم وثوق ۳۱ سینا
۲۱ مرضیه افرازه ۲۷ سینا
۲۲ ارسلان غلامی ۲۷ سینا
۲۳ هادی اسکندرلو ۳۵ سینا
۲۴ مهدی اطهری پور ۳۳ سینا
۲۵ ابراهیم خلف کش ۴۵ سینا
۲۶ مهدی یوسفی ۳۶ سینا
۲۷ علی همتی (فوت) ۵۰ سینا
۲۸ هانیه اکبریان (فوت) ۳۷ معیری
۲۹ محمد بحشایی ۳۷ هفتم تیر
۳۰ سعید زیرکی(میرکی) ۴۲ هفتم تیر
۳۱ مهدی قدرتی ۴۶ هفتم تیر
۳۲ حسین جعفر عراقی ۵۱ هفتم تیر
۳۳ یوسف زارعی ۳۲ ضیائیان
مصدومین انتقالی به بیمارستان هفت تیر و ضیائیان 
 


12:50 ضاربان در حال حاضر در طبقه چهارم ساختمان دفاتر نمایندگان قرار دارند که از داخل ساختمان به مردم و خیابان در حال شلیک کردن هستند و 
12:32 تیم رهایی گروگان سپاه با نفوذ به میان تروریست‌ها در داخل مجلس، موفق شدند یکی از 4 تروریست را به هلاکت برسانند.
 تاکنون در عملیات تروریستی در مجلس، 7 نفر به شهادت رسیده‌اند و هم‌اکنون 4 نفر نیز در طبقات بالایی گروگان گرفته شده اند. هنوز منابع رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند.
محل مخفی شدن تروریست‌ها در مجلس
دروازه‌های فرسوده بخش اشتغال در حوزه کشاورزی دوازده سال است که گشایشی نداشته است. این موضوعی است که موجب نگرانی کارشناسان کشاورزی شده و دولت را وادار به ارائه لایحه ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغال روستایی کرده است . البته رسیدن به این آمار خیلی هم به کنکاش نیازی ندارد و نگاهی به سن و سال کشاورزان و خالی بودن جای جوانان بر سر باغات و زمین‌های زراعی این موضوع را تایید می‌کند.
با دو تن از روستاییان شمال کشور گفتگویی کوتاه داشته ایم. آن ها از وضعیت فعلی شغلی و درآمدی خود در روستا می گویند:
- افرادی که کشاورزی می‌کنند، مشخص نیست که کارش می‌گیرد یا نه! در چند سال اخیر به طور مداوم با ضرر روبرو بودیم. به قول معروف بالا و پایین دارد و ریسکش بالاست. خیلی از افراد آمدند با پنجاه میلیون تومان، با شصت میلیون تومان ورشکست شدند.
- جوان امروز می‌خواهد خانه بخرد، ازدواج کند، می‌خواهد زندگی کند، با کشاورزی چطوری می‌خواهد این کارها را بکند؟ اصلا درآمد کشاورزی ما چیست؟ تشویق می کنیم که بیایید در کشاورزی و دامداری. می‌گویند شما درآمدتان چیست!؟ الان اگر مشتری باشد هم کشاورزی‌مان را می‌فروشم و هم دامداریم را می‌فروشم.
«بعد از یک سال دو سال زمان سپری شدن خسارت وارده، هنوز نتوانسته است بیمه‌اش را بگیرد یا برخلاف قانونی که در مجلس ما تصویب کردیم که در خرید محصولات تضمینی حتما باید افزایش سالیانه براساس نرخ تورم باشد که با کمال تعجب همین برای سال ۹۶ قیمت گندم که به اصطلاح بیشترین محصول و بیشترین اشتغال را در این بخش و درآمدی را داریم، متاسفانه دو نیم درصد اعلام می‌کند. خب طبیعی است که با این برخوردها، با این نوع کم‌لطفی‌ها نسبت به بخش کشاورزی روز به روز به جای اشتغال در روستاها، بیایم حاشیه‌نشینی را زیاد می‌کنیم و مسائل دیگر. »

اما تصویب بودجه های مختلف برای مهار ریزگردها و البته عدم تخصیص آنها در زمان مقتضی تنها به این موارد بالا ختم نمی شود و هر از گاهی سندی جدید از وعده ها و مصوبات فاقد کارشناسی دولت سر از رسانه ها در می آورد. حال نوبت پیدا شدن مصوبه نهم فروردین ماه هیئت دولت است که با پیشنهاد مشترک وزات خانه های نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و حفاظت محیط زیست به تصویب رسیده است. دراین مصوبه که هدف اصلی آن رفع مشکلات بخش آب و فاضلاب و برق استان خوزستان است، نیم نگاهی نیز به مباحث زیست محیطی و ریزگردهایی که نفس مردم خوزستان را به شماره انداخته نیز شده است.