آنطور که در تصاویر منتشر شده، دیده می‌شود "ابوعزرائیل"استقبالی چون ستارگان موسیقی در ایران داشته است.
بر اساس گزارش رسانه‌ها و تصاویری که از او در شبکه‌های مجازی منتشر شده است، ابوعزراییل به شهرهایی مانند تهران، نوشهر و مشهد سر زده است. او در این سفر خود یک عضو ایرانی گروه شبه نظامی تحت امر‌ خود، با نام مستعار "ابوحر"را نیز به همراه دارد. نام واقعی "ابوحر"، حسین و اهل مشهد است.
ابوعزراییل در ایران در چند مراسم مذهبی شرکت کرده است و با چند چهره عالی‌رتبه مذهبی از جمله آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد دیدار داشته است.
ابوعزراییل معروف‌ترین چهره نیروهای عراقی در جنگ با داعش است تا جایی که بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی گزارش‌هایی از او تهیه کرده‌اند.


آنگونه که در این تصاویر دیده می‌شود ایرانیانی که چهره او را در بازار و... شناخته‌اند از او عکس و فیلم گرفته‌‌اند و بازار سلفی نیز حسابی داغ بوده است.
استقبال گرم از یک شبه‌نظامی عراقی در کشوری که هشت سال جنگ خونین را با هم پشت سر گذاشته‌اند؛ جنگی که صدام در آن از سلاح شیمیایی علیه مردم و نظامیان ایران استفاده کرد و منجر به مرگ بیش از 190هزار سرباز ایرانی شد، می‌تواند در نوع خود بسیار عجیب نیز باشد.
بر اساس گزارش رسانه‌های ایرانی، نام واقعی "ابوعزراییل"، ایوب فلاح الربیعی و چهل ساله است.
بر همین اساس او از قهرمانان تکواندوی عراق و از اساتید رشته تربیت بدنی در دانشگاه‌های این کشور بوده است که پس از فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی به "نیروهای مردمی"پیوسته است و "گردان‌های امام علی"را پایه‌گذاری کرده است. گردان‌هایی که گفته می‌شود اکنون بین 4 تا 7 هزار عضو دارد.
ژولین فوشت روزنامه‌نگار تلویزیون فرانس24 که برای پوشش جنگ عراق و داعش به این کشور رفته است می‌گوید:
در بغداد مردم از شبه‌نظامیان گردان‌های امام علی هراس فراوان دارند. آنها به علت برخوردهای خشنشان بسیار معروف هستند. در جنگ، همواره این گروه است که در پیشانی خط مقدم قرار می‌گیرد حتی جلوتر از خود ارتش عراق.
به نظر می‌رسد ابو عزراییل پیش از این کمی روی زبان فارسی خود نیز کار کرده است. در این ویدئو دیده می‌شود که او پیش از شلیک شعاری به زبان فارسی سر می‌دهد

ناظران پیش از این در چند گزارش به رفتارهای بسیار خشن این گروه پرداخته است.
در یک نمونه در سال 2014، سربازان گردان‌های امام علی در ویدئویی پس از بریدن سر یک جهادگرای عضو داعش در حین تهدید نیروهای داعش از خود فیلم گرفته‌ و آن را منتشر کردند.
در ویدئویی دیگر در سال 2015 دیده می‌شود که اعضای این گروه از جمله شخص "ابو عزراییل"مردی که دست و پایش با طناب بسته شده است روی آتش قرار گرفته و در حال سوختن است. این که آن فرد پیش از آن زنده بوده و یا پس از مرگ به این حالت درآورده شده نامشخص است.
گردان‌های امام علی همچون اکثر گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراق بخشی از "حشد الشعبی"است که به شدت تحت کنترل سپاه قدس ایران و فرمانده آن سردار سلیمانی قرار دارد. ایران یکی از مهمترین تامین کنندگان تسلیحات این گروه های شبه نظامی است.