نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ دی ۱۶, شنبه

منابع اقتصادی در ایران از اخطار برای بستن حساب‌ بانکی برخی از تاجران ایرانی در چین خبر می‌دهند. گفته شده بانک‌های چینی مبارزه با پولشویی را دلیل این کار اعلام کرده‌اند

حساب‌ بانکی برخی تاجران ایرانی در چین 'بسته می‌شود'

بانک چینحق نشر عکسGETTY IMAGES
منابع اقتصادی در ایران از اخطار برای بستن حساب‌ بانکی برخی از تاجران ایرانی در چین خبر می‌دهند. گفته شده بانک‌های چینی مبارزه با پولشویی را دلیل این کار اعلام کرده‌اند.
مجیدرضا حریری، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین به خبرگزاری فارس گفته است که بانک‌های چینی با استناد به مقررات بین‌المللی ضدپولشویی، در سال گذشته میلادی "محدودیت‌های بسیار زیادی" برای ایرانیان وضع کرده‌اند.
گرچه به دنبال توافق هسته‌ای، تحریم‌های بانکی علیه ایران رفع شده، همچنان گزارش‌های متعددی از مشکلات بانکی برای شهروندان عادی، بازرگانان و شرکت‌های ایرانی منتشر می‌شود که مقررات بین‌المللی ضدپولشویی از دلایل آن است.
ایران سال گذشته با گروه ویژه اقدام مالی، سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، توافقی کرد که مطابق آن در ازای اقدامات ایران، گروه ویژه اقدامات احتیاطی علیه ایران را موقتا معلق کرده است.
اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین نیز روز پیش گفت که "بعضی از بانک‌های چینی که از بانک‌های آمریکایی تبعیت می‌کنند، از بداخلاقی طرف آمریکایی واهمه داشته و بدین شکل، تجار ایرانی را با مشکل مواجه می‌کنند."
به گفته آقای عسگراولادی مشابه مشکلات بانکی با چین در روسیه نیز وجود دارد.
نایب رئیس اتاق ایران و چین می‌گوید محدودیت‌های بانکی در چین از بهار تشدید شده و دلیل آن هم این است که گروه ویژه اقدام مالی ایران را با "ریسک بالا" برای پولشویی تشخیص داده است.
مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، به خبرگزاری مهر گفته است که هفته آینده جلسه‌ای با محمدجواد ظریف و معاونان او خواهد داشت تا وزارت خارجه پیگیر وضعیت تاجران ایرانی در چین شود.
در سال ۱۳۹۵ حدود ۴۰ درصد واردات ایران از چین و حدود ۲۰ درصد صادرات هم به این کشور بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: