نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ دی ۱۶, شنبه

۲ هزار کشته و ۸ هزار زخمی از افغان‌های فاطمیون در سوریه زهیر مجاهد مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون اعلام کرد شمار کشته‌های افغان‌های فاطمیون در سوریه به دو هزار نفر می‌رسد و تعداد مجروحین نیز به هشت هزار تن رسیده است. آمار زخمی‌های لشکر فاطمیون برای نخستین بار اعلام می‌شود.

۲ هزار کشته و ۸ هزار زخمی از افغان‌های فاطمیون در سوریه 

زهیر مجاهد مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون اعلام کرد شمار کشته‌های افغان‌های فاطمیون در سوریه به دو هزار نفر می‌رسد و تعداد مجروحین نیز به هشت هزار تن رسیده است. آمار زخمی‌های لشکر فاطمیون برای نخستین بار اعلام می‌شود.
Iran, Fatemion Einheit (Tasnim)

زهیر مجاهد مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون می‌گوید: «این لشکر تاکنون بیش از دو هزار شهید و هشت هزار مجروح فدای اسلام کرده است؛ اما کمتر کسی از فداکاری این دلاوران باخبر است و این نشان ضعف ما در زمینه تبلیغ و جنگ نرم است».
آماری که از طرف مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون درباره ۸ هزار زخمی اعضای فاطمیون ارائه شده برای نخستین بار مطرح می‌شود. اما تعداد کشته‌شدگان لشکر فاطمیون همان آماری است که اواخر سال گذشته رئیس بنیاد شهید ایران اعلام کرده بود. این تعداد قطعا در یک سال گذشته افزایش یافته و میزان تلفات لشکر فاطمیون بیشتر از این است.
محمدعلی شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثار‌گران، در مصاحبه با روزنامه جوان حدود ۱۰ ماه پیش  (۲۲ اسفند /۱۲ مارس) از کشته شدن بیش از دوهزار تن از "مدافعین حرم" در سال گذشته خبر داد که خانواده‌هایشان تحت پوشش این بنیاد قرار گرفته‌اند. رئیس بنیاد شهید گفت که آیت‌الله علی خامنه‌ای با دادن تابعیت ایرانی، بویژه به گروه "لشکر فاطمیون" موافقت کرده است.
رئیس بنیاد شهید به روزنامه جوان، وابسته به سپاه پاسداران در آن زمان گفت به ازای هر "شهید" یک خانواده پنج نفره هم تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرد. بدین‌سان در سال گذشته ۱۰ هزار تن تحت پوشش این بنیاد قرار گرفته‌اند.
لشکر فاطمیون
تصویر مهاجران افغان در مراسم تشییع جنازه. دو نفر از آنها یکی در هوای برفی صندل تابستانی به پا دارد و دیگری پلاستک به پا کشیده و دمپایی پا کرده است.
تصویر مهاجران افغان در مراسم تشییع جنازه. دو نفر از آنها یکی در هوای برفی صندل تابستانی به پا دارد و دیگری پلاستک به پا کشیده و دمپایی پا کرده است.
لشکر فاطمیون یک نیروی شبه نظامی وابسته به سپاه قدس و متشکل از شیعیان افغانستان است. اعضای آن بیشتر افغان​های شیعه مقیم ایران هستند. بخش عمده این نیروها برای دریافت اقامت، شناسنامه و حقوق ماهیانه جذب سپاه قدس شده​اند.
نخستین بار این گروه در سال ۱۳۹۰ اعلام موجودیت کرد. این گروه شبه‌نظامی پس از ۶ سال شرکت در جنگ داخلی و بیشتر شدن اعضای آن اکنون اغلب با نام "لشکر فاطمیون" شناخته می‌شود و اکثر کشته شدگان "مدافعین حرم" از میان کشته‌شدگان این گروه هستند.
آنها در ایران به خاک سپرده می‌شوند و اعضای خانواده‌های آنها هم تحت پوشش و حمایت بنیاد شهید قرار دارند.
حضور ایران در سوریه به بهانه دفاع از حرم
در ایران مدافعین حرم به افرادی اطلاق می‌شود که در سوریه برای حفظ و بقا رژیم بشار اسد می‌جنگند.
وزارت امور خارجه ایران پیش‌تر بارها حضور ایرانیان در جبهه​های جنگ داخلی سوریه را تکذیب کرده بود. اما با افزایش تعداد کشته‌شدگان ایرانی ادعا شد که نیروهای سپاه فقط به صورت مستشاری در سوریه حضور دارند و به دعوت رسمی رژیم بشار اسد "برای دفاع از حرم" (آرامگاه‌های رقیه و زینب) در خاک سوریه می​جنگند. اما شواهد نشان می‌دهد که این افراد عمدتا در جبهه​های جنگ سوریه، از جمله در حلب و درعا کشته شده‌اند.
گروه‌های شیعی زیرفرماندهی سپاه قدس ایران متهم‌اند که در جبهه‌های جنگ داخلی سوریه مرتکب "قتل عام" شده و از آنها به عنوان "داعش شیعی" هم یاد می‌شود.
در تظاهرات و تجمعات اعتراضی اخیر ایران که از مشهد آغاز شد و بعدا تا ۱۰۰ شهر ایران گسترش پیدا کرد، شعارهایی هم در ارتباط با خروج ایران از سوریه داده شد. یکی از شعارهایی که در این رابطه اغلب بر سرزبان ها بود "سوریه رو رها کن، فکری به حال ما کن" بو

هیچ نظری موجود نیست: