نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ دی ۱۶, شنبه

تیلرسون: ما فقط از انتقال صلح‌آمیز قدرت در ایران حمایت می‌کنیم


آقای تیلرسون (چپ) گفته در سال جدید میلادی به دنبال بالا بردن کیفیت روابطش با آقای ترامپ استحق نشر عکسAFP
Image captionآقای تیلرسون (چپ) گفته در سال جدید میلادی به دنبال بالا بردن کیفیت روابطش با آقای ترامپ است
رکس تیلرسون، وزیرخارجه آمریکا می‌گوید ایالات متحده از خواسته‌های معترضان در ایران حمایت می‌کند هر چند تنها انتقال صلح‌آمیز قدرت در این کشور مورد حمایت کاخ‌سفید است.
آقای تیلرسون که روز جمعه (پنجم ژانویه - ۱۵ دی) با شبکه تلویزونی سی‌ان‌ان گفتگو می‌کرد با اشاره به ادامه ناآرامی‌ها در شهرهای مختلف ایران گفت: مردم ایران بالاخره یک روز به این نتیجه خواهند رسید که نمی‌خواهند با وضعیت موجود به زندگی ادامه دهند... با وجود این، ما از انتقال قدرت از طریق خشونت حمایت نمی‌کنیم بلکه تنها حامی تغییر صلح‌آمیز هستیم."
سخنان آقای تیلرسون، تازه‌ترین موضع‌گیری مقام های‌ارشد آمریکا در برابر اعتراضات ایران است.
همزمان با این سخنان، نیکی هیلی، سفیر دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد، روز جمعه خطاب به اعضای شورای امنیت که در جلسه‌ای به درخواست آمریکا برای بررسی اوضاع ایران گردهم آمده بودند گفت که کشورش "بدون پشیمانی: در کنار معترضان ایران خواهد ایستاد و "دنیا هم نباید مانند سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) در برابر وقایع ایران منفعلانه" عمل کند.
در همین حال، از برخی شهرهای ایران مانند زنجان تصاویری مخابره شده که از ادامه حضور گسترده نیروهای انتظامی و ضدشورش در شامگاه جمعه (پانزدهم دی) حکایت دارد.
با ایجاد محدودیت برای شبکه‌های اجتماعی و کند شدن خطوط اینترنت در برخی از نقاط ایران، ارسال و دسترسی به تصاویر اعتراضات در گوشه و کنار این کشور دشوار شده است.

هیچ نظری موجود نیست: