نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ مرداد ۳۰, شنبه

تالاب هامون، قبرستان میلیون‌ها ماهی!

تالاب هامون، قبرستان میلیون‌ها ماهی!

مرگ ماهی
در حالی که خرداد امسال مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت که تالاب هامون به یاری مسئولین به مرحله تکمیلی احیا رسیده است، دو ماه بعد سریال غم‌انگیز خشک شدن هامون تکرار شد و میلیون‌ها ماهی در تالاب تلف شدند.
به گزارش ایسنا، اواخر فروردین امسال سیلاب وارد تالاب بین‌المللی هامون شد و مدتی ادامه یافت، یک ماه بعد محیط‌ زیست اعلام کرد که 35 درصد از هامون آبگیری شده و وضعیت تالاب نسبت به 2 سال اخیر بهتر شده است.
در همین برهه زمانی مدیرکل محیط ‌زیست سیستان و بلوچستان ادعا کرد که مرحله تکمیلی حفظ و احیای تالاب هامون آغاز شده و گفت: «به برکت لطف خداوند و یاری مسئولین بخش اعظمی از برنامه‌های مورد پیش‌بینی برای حفظ و احیای تالاب هامون به سرانجام رسیده و در مسیر انجام اقدامات حفظ و احیاء تالاب از مرحله پایه عبور کرده و شرایط برای ورود به مرحله انجام اقدامات تکمیلی فراهم شده است.»
اما این اظهار نظر محیط زیست دو ماه هم دوام نیاورد و بخش قابل توجهی از هامون خشکید، بر اساس گزارش‌های غیررسمی این خشک شدن نابهنگام تالاب هامون سبب شد تا میلیون‌ها ماهی در بستر تالاب تلف شوند.
مرگ دو میلیون ماهی در تالاب هامون
اگرچه اداره کل شیلات سیستان آمارهای ماهی‌هایی که از تالاب نجات‌یافته و به استخرهای پرورش ماهی منتقل شدهاند را بیش از 250 هزار قطعه عنوان کرده اما از پاسخ به تعداد ماهی‌های تلف شده در هامون طفره می‌رود.
محبعلی سیستانی، مدیرکل شیلات سیستان با بیان اینکه تعداد ماهیان تلف شده در تالاب هامون مشخص نیست، گفت: تاکنون 350 تن ماهی خشک از تالاب هامون جمع آوری شده و به کارخانه‌های تولید پودر ماهی ارسال شده است.

هیچ نظری موجود نیست: