نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ دی ۲۵, پنجشنبه

شش هزار معلم



شکوائيه شش هزار معلم

چهار شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴ ژانويه ۲۰۱۵




دویچه وله: بیش از شش هزار معلم از سراسر ایران طوماری را خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی امضا کرده‌ و در آن خواسته‌اند تا با مشکلات معیشتی این قشر، برخورد سیاسی صورت نگیرد.

نارضایتی معلمان از اوضاع معیشتی‌شان، به مجلس کشیده شد. حدود شش هزار معلم با امضای طوماری خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از او خواسته‌اند که با مشکلات معیشتی این قشر برخورد سیاسی نشود.

نویسندگان این طومار همچنین خواستار رفع تبعیض و برقراری عدالت بین معلمان و سایر کارکنان دولت شدند.

این معلمان تدوین و تصویب قوانینی چون قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت و قانون مدیریت خدمات کشوری را برای بهبود وضعیت معلمان کافی ندانسته و تصریح کرده‌اند که تصویب این قوانین نتوانسته اهداف مورد نظر را تامین کند.

نویسندگان این طومار علت این امر را "نداشتن عزم جدی مسئولان برای رفع تبعیض و برقراری عدالت" دانسته‌اند. آن‌ها نوشته‌اند: «معلمان کشور از تمجید و تعریف جایگاه علم و معلم خسته‌اند و از برخوردهای سیاسی با مشکل معیشتی ناراضی‌اند و از مجلس و دولت انتظار عمل دارند».

بر اساس این طومار اکثر معلمان ایران زیر خط فقر به سر می‌برند و این مسئله علاوه بر آسیب به منزلت انسانی آن‌ها باعث کاهش انگیزه‌های شغلی‌شان نیز شده است.

امضا کنندگان این طومار در پایان از نمایندگان مجلس و دولت‌مردان جمهوری اسلامی خواسته‌اند تا "به دور از هرگونه شعار، رفتار تبلیغی و سیاسی، با عزمی قاطع و راسخ، خواسته برحق جامعه فرهنگیان کشور مبنی بر تامین حقوقی که نیازهای یک زندگی شرافت‌مندانه را پاسخگو باشد، محقق نمایند".

طبق بخشنامه هیلت وزیران که از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد، حقوق معلمان و فرهنگیان در سال ۹۳، حداقل ۶۰۰هزار تومان و حداکثر چهار میلیون و ۲۰۰هزار تومان تعیین شد.

بر اساس مطالعات کارشناسان، خط فقر در تهران در سال ۱۳۹۳ برای یک خانواده پنج نفری ماهیانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

متن کامل طومار ارسالی شش هزار معلم به رئیس مجلس :

رییس محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای لاریجانی
سلام علیکم
همچنانکه که مستحضرید هرگونه برنامه ریزی برای پیشرفت و تعالی کشور در گرو برنامه ریزی اصولی در آموزش و پرورش و نگاه صحیح به مقوله تعلیم و تربیت می‌باشد و این امر در سایه توجه خاص به متولیان امر تعلیم و تربیت یعنی معلمان رقم خواهد خورد.
هدف قوانینی چون قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت و قانون مدیریت خدمات کشوری ترقی و کارآمدی سیستم اداری کشور و رفع تبعیض و برقراری عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت بوده است. ولی تدوین و تصویب این قوانین به اذعان دولتمردان و نمایندگان محترم نتوانسته است هدف مورد نظر را محقق نماید.
به باور جامعهٔ فرهنگیان کشور علت امر عدم عزم جدی مسئولان به رفع تبعیض و برقراری عدالت است.
امروزه معلمان کشور در تامین نیازهای اولیه زندگی خود درمانده‌اند و عموما زیر خط فقر به سر می‌بند و این امر به منزلت آن‌ها آسیب زده است. این موضوع موجب کاهش انگیزه‌های شغلی معلمان شده و آینده روشنی را برای کشور ترسیم نمی‌نماید.
معلمان کشور از تمجید و تعریف جایگاه علم و معلم خسته‌اند و از برخوردهای سیاسی با شکل معیشتی ناراضی‌اند و از مجلس و دولت انتظار «عمل» دارند.
ما امضا کنندگان طومار موکدا از نمایندگان مجلس و دولتمردان جمهوری اسلامی می‌خواهیم به دور از هرگونه شعار، رفتار تبلیغی و سیاسی با عزمی قاطع و راسخ، خواسته برحق جامعه فرهنگیان کشور مبنی بر تامین حقوقی که نیازهای یک زندگی شرافتمندانه را پاسخگو باشد، محقق نمایند.

هیچ نظری موجود نیست: