نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ دی ۲۵, پنجشنبه

نخست وزیر ترکیه بنیامین نتانیاهو را به اسلامگرایان افراطی تشبیه کرد

نخست وزیر ترکیه بنیامین نتانیاهو را به اسلامگرایان افراطی تشبیه کرد


رئیس جمهوری ترکیه از بنیامین نتانیاهو برای حضور در راهپیمایی اتحاد در فرانسه انتقاد کرده است
احمد داوداوقلو، نخست وزیر ترکیه همپای اسرائیلی خود، بنیامین نتانیاهو را به اسلامگراهای تندرویی که دست به حمله‌های پاریس زدند، تشبیه کرده است.
آقای داوداوقلو گفته است بنیامین نتانیاهو هم مانند آن پیکارجویان که موجب کشته شدن ۱۷ نفر در پاریس شدند مرتکب جنایات علیه بشریت شده است.
نخست وزیر ترکیه گفت که بمباران غزه و حمله نیروهای اسرائیلی به کشتی های امدادرسانی به مقصد غزه که موجب کشته شدن ۱۰ نفر از اتباع ترکیه شد و یا بمباران ساحل غزه که موجب کشته شدن چند کودک شد، با آنچه هفته گذشته در پاریس رخ داد برابری می کند.
اظهارات آقای داوداوقلو جنگی لفظی را بین مقامات دو کشور به وجود آورد.
آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را که از بنیامین نتانیاهو برای حضور در راهپیمایی اتحاد در فرانسه انتقاد کرده بود، "یهودی ستیز و زورگو" خواند.
همزمان سخنگوی آقای اردوغان امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای گفت که " اظهارات آقای نتانیاهو که که حملات خونبار پاریس را به اسلام نسبت می دهد، غیر منصفانه و اسلام ستیز است و دولت اسرائیل باید سیاست های نژادپرستانه و خصمانه خود را کنار بگذارد."
حمله به دفتر شارلی ابدو در روز ۷ ژانویه و همچنین عملیات مسلحانه دیگری که اسلامگرایان افراطی مسئولیت آنها را برعهده گرفته اند، به کشته شدن هفده نفر، از جمله هفت تن از کارکنان این نشریه منجر شد.
ترکیه ضمن محکوم کردن این حمله هشدار داد که گسترش اسلام هراسی در اروپا منجر به ناآرامی و برانگیختن خشم مسلمانان می شود.
در همین حال فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، امروز در سخنانی در موسسه جهان عرب در پاریس بر حمایت نظام سیاسی فرانسه از آزادی تمامی مذاهب و ادیان تاکید کرد و گفت که بین اسلام و دموکراسی تعارضی وجود ندارد بلکه "اسلام با دموکراسی سازگار است."

هیچ نظری موجود نیست: