نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ دی ۲۳, شنبه

استقبال کنگره از تصمیم ترامپ درباره توافق هسته‌ای و تحریم حقوق بشری مقام‌های ایران

۲۳ دی ۱۳۹۶

اندکی پس از اعلام تصمیم روز جمعه دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده برای تمدید تعلیق تحریم‌های ایران در چارچوب توافق جامع هسته‌ای ۲۰۱۵، که گفته برای آخرین بار صورت می‌گیرد، برخی نمایندگان کنگره آمریکا به آن واکنش نشان دادند.
باب کورکر
سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنا نیز در توئیتر خود نوشت:
من فکر می کنم همه آمریکاییها هدف مشترک شان توقف ایران از به دست آوردن سلاح اتمی باشد.
ی افزود: افرادی مثل پرزیدنت ترامپ و من به این دلیل با توافق ایران مخالف بودیم که باور داشتیم این یک توافق بد است و حالا یک فرصت برای توافق بهتر است.

At the president’s request, I have been working with his national security team and a number of my Senate colleagues on both sides of the aisle on a way to address the flaws in the agreement without violating U.S. commitments.
We have made significant progress over the past few months, and as I told the president when he called earlier today, we will continue working hard to achieve our shared goal: a better deal for America that will stand the test of time and actually prevent a nuclear-armed Iran.
وی افزود: به درخواست رییس جمهور، من با تیم امنیتی ملی کاخ سفید و برخی از همکاران در سنا از دو حزب همکاری کرده ام تا راهی برای رسیدگی به اشکالات ان توافق بدون نقض تعهدات ایالات متحده پیدا کنیم.
کورکر تاکید کرد: ما طی چند ماه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم و همانطور که پیش از این، به رئیس جمهور گفتم، ما همچنان سخت تلاش خواهیم کرد تا به هدف مشترکمان برسیم: یک توافق بهتر برای آمریکا و جلوگیری واقعی از ایران مسلح به سلاح هسته ای.
اد رویس
رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوریخواه عصر جمعه در تلویزیون فاکس ضمن دفاع از اقدام پرزیدنت ترامپ گفت:‌ دولت قبل ما نه تنها مقابل با تهدیدات ایران نکرد بلکه به آنها پول نقد داد.
وی افزود: شاهد بودیم مردم ایران در اعتراضات اخیر می گویند این پول به جای آنها صرف گروه های تروریستی در سوریه و حزب الله شد.
وی افزود: آنچه که من می خواهم ببینم این است که به سمت طرح هایی در کنگره برویم، مشابه آنچه در کمیته ما تصویب شد، تا با فعالیت های موشکی ایران، بی ثبات سازی در خاورمیانه و نقض حقوق بشر مقابله کند.
الیوت انگل
عضو ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات در بیانیه‌ای با بیان این که رژیم «ایران برای منطقه و برای مردم خودش یک تهدید است و هرگز نباید سلاح هسته‌ای در اختیار داشته باشد،» گفت که ادامه «تعلیق تحریم‌های ایران تصمیمی درست است.»
وی افزود، من موافق رسیدگی به همه نقاط ضعف توافق هستم، اما راه این کار همکاری با شرکای بین المللی آمریکا و ایجاد فضایی محرک برای گفت‌وگو‌ درباره شرایط و بندهای جدید در آن است و زورگویی به دیگر کشورها و تعیین ضرب العجل‌های غیر قابل اجرا مسیر اشتباهی خواهد بود.
تد کروز
سناتور جمهوریخواه تگزاس نیز در بیانیه ای نوشت: اقدام رئیس پرزیدنت ترامپ در اینکه اعلام کرد دیگر حاضر به تمدید تعلیق تحریم های ایران نیست را ستایش می کند. توافق هسته ای اوباما با ایران یک فاجعه بود. نه تنها مانع ایران به سلاح هسته ای و فن آوری موشکی نمی شود بلکه به آنها پول هم داده شد. ایران هسته ای بزرگترین تهدید امنیت ملی ماست. جمهوریخواهان هرگز نباید اجازه بدهند که جمهوری اسلامی با شعار مرگ بر آمریکا و تهدید جان میلیون ها آمریکایی به سلاح اتمی برسند.
وی افزود: پایان بخشیدن به توافق هسته ای اوباما با ایران یک مسیر درست است و اکنون کنگره فرصت عمل دارد. در قانون دو حزبی کنگره باید مواردی چون بازرسی کامل از تمام سایت های هسته ای ایران (حتی سایت های نظامی)، حذف بازرسی از پیش اعلام شده، لغو محدودیت توافق به ده سال، و پایان کام برنامه موشکی و هسته ای ایران لحاظ شود.
امروز میلیونها نفر در ایران به حکومت وحشی و سرکوبگر ایران معترض هستند. زنان به طور تاریخی حجاب شان را با وجود خطر شکنجه و مرگ بر می دارند. آنها شجاعانه علیه آیت الله و برای یک ایران آزاد با انتخابات دموکراتیک ایستادگی می کنند. مردم آمریکا با شما هستند. ما هم با رژیم وحشیانه ملاها مخالف هستیم و در این مسیر تان به سوی آزادی از شما حمایت می کنیم.
مارکو روبیو
سناتور جمهوریخواه فلوریدا در توئیتی به بخش تحریم های ایران اشاره کرد.
وی که همواره از مخالفان توافق هسته ای ایران است، نوشت اعمال تحریم علیه اشخاص در ایران مهم است اما ما نمی توانیم به توافق ناقض اوباما اجازه دهیم که ابزار توانمند تحریم را برای تجاوزات حقوق بشری، گسترش برنامه موشکی و حمایت از تروریسم توسط رژیم ایران را به کنار بگذارد.
ستنی هویر
عضو دموکرات مجلس نمایندگان از مریلند در بیانیه ای نوشت: ایران همچنان مردم خود را سرکوب کرده و اسرائیل و منطقه را تهدید می کند. به همین دلیل اجرای توافقنامه هسته ای بسیار مهم است. تمدید تعلیق توسط رئیس جمهوری، مانع از انحراف بحرانی و غیرضروری، آنهم در موقعی شد که ما در تلاش برای ارتباط با کره شمالی هستیم. اگر تعلیق تحریم‌های ایران تمدید نشود، اعتبار آمریکا را تضعیف می کند.
وی افزود: وضعیت غیر قطعی فعلی، غیرقابل قبول است و این به اعتبار ما لطمه می زند. رئیس جمهوری باید از ابزارهای موثری که کنگره در اختیار او قرار می دهد برای حفاظت از امنیت آمریکا استفاده کند و اطمینان حاصل کند ایران هرگز به سلاح هسته ای نمی رسد.
جیم اینهاف
سناتور جمهوریخواه ایالت اوکلاهما در بیانیه ای نوشت موضع محکم پرزیدنت ترامپ بخصوص بعد از سرکوب اعتراضات مردم رویکرد مناسبی است.
وی افزود: بعد از دیدار با نخست وزیر اسرائیل در اکتبر، ما درباره اهمیت اصلاح توافق هسته ای ایران بحث کردیم. این توافق با مشخص کردن تجاوزات حقوق بشری و برنامه موشکی ایران قوی تر می شود.
لئونارد لنس
عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان از نیوجرسی در واکنش به اقدام پرزیدنت ترامپ در توئیتی نوشت:
اکنون کنگره باید اقدام کند. اولویت سیاست من در قبال ایران این است: دفاع از مردم ایران،‌ اصلاح توافق ناقض ایران، مجازات متجاوزان به حقوق بشر و تروریست‌ها و حامیان شان.
وی افزود: متحدان نیز باید قدم بردارند و کمک کنند. فعالیت های بدخواهانه ایران، نه فقط آمریکا بلکه جهان را به خطر می اندازد.

هیچ نظری موجود نیست: