نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ دی ۲۳, شنبه

«یک ایران دیگر»؛ گزارش نشریه «ویکلی استاندارد» از «مرفه‌های بی درد» در تهران


ت
اعتراضات اخیر ایران توجه خیلی از رسانه های بین المللی و آمریکایی را به ایران جلب کرد، بخصوص اینکه در اعتراض های گسترده اخیر، بخشی از جامعه کاملا در سکوت بود و حتی بعضی بی تفاوت بودند و سرگرم زندگی خود.
عکسی‌های از صفحه اینستاگرامی «بچه پولدارهای تهران»
نشریه ویکلی استاندارد، در گزارشی، از یک طبقه خاص در ایران نوشته و عنوان گزارش خود را «ایران دیگر» نامیده است.
در بخشی از این گزارش می خوانیم:
احتمالاً به تازگی مطالب مربوط نا آرامی های ایران را که منجر به مرگ ۲۴ نفر و دستگیری هزاران نفر شد، شنیده اید. بسیاری از تظاهرکنندگان فریاد مرگ بر رهبران ایران از جمله حسن روحانی و آیت الله علی خامنه ای سر دادند اما به نظر می رسد، در ایران همه ناراضی نیستند.
بعضی از مردم در سایه سلطه رژیم مذهبی بسیار هم آسوده و مرفه هستند. آنها بدون توجه به اعتراض ها، مدام هم مدارک مربوط به خوشگذرانی، عیاشی ها و ساعت های خوشی شان را در اینترنت به اشتراک می گذارند.
رسانه های غربی مدتی پیش توجه شان به صفحه @therichkidsoftehran جلب شد که در آن اصطلاحا بچه پولدارها، عکسهایی از لحظات خوش خود را منتشر می کنند.
عکس هائی که در این صفحه منتشر می شود، بسیار شبیه همان چیزهائی ست که میان جوانان ایالات متحده آمریکا می بینیم که گاهیف تنها یک روسری یا پرچم ایران به آنها اضافه می شود و می فهمی این عکس در ایران است، نه در آمریکا.
در این صفحه و صفحات مشابه، کسانی هستند که در برابر آئینه عینک آفتابی می زنند و در حالی که یک تلفن همراه به گوش چسبانده اند، قیافه سکسی می گیرند.
زنان جوان در بیکینی های کوتاه تر از حد طبیعی، بی پروا در ضیافت های کنار استخر، یا سوار بر قایق های مجلل ، و یا در حال تفریحات غربی گران قیمت مشاهده می شوند.
دختران بیست و چند ساله در حالی که دمپائی های ۱۰۰۰ دلاری هرمس به پا دارند، در کنار استخرهای بزرگ در خانه های با شکوه تهران پرسه می زنند.
همه اینها، در حالی است که در طرف دیگر شهر، آدمهای مستاصل کلیه خود را می فروشند تا شکم خانواده شان را سیر کنند. این ایران دیگری است.

هیچ نظری موجود نیست: