نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ آذر ۱۸, شنبه



مقام وزارت بهداشت ایران: تا کنون ۱۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به اچ‌آی‌وی درگذشته‌اند




ایدزحق نشر عکسGETTY IMAGES
Image captionدر شش ماهه نخست سال جاری، ۴۷ درصد موارد جدید ابتلا به ویروس اچ ای وی در ایران از راه رابطه جنسی بوده است

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران گفت: "تاکنون ۱۰ هزار نفر در کشور بر اثر عفونت اچ‌آی‌وی جان خود را از دست داده اند و امروزه بیش از ۳۶ هزار نفر شناسایی شده‌اند که مبتلا به ایدز هستند."
دکتر گویا با ذکر اینکه ۶۵ درصد افرادی که مبتلا به این ویروس شده‌اند، از طریق اعتیاد و تزریق بوده، افزود: "با برنامه‌های کاهش آسیب اعتیاد و درمان اعتیاد در سراسر کشور، میزان مبتلایان از طریق اعتیاد کاهش یافته و [در میان مبتلایان جدید] در حدود ۳۰ درصد شده است."
پروین افسر کازرونی، رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، هفته پیش اعلام کرده بود که در شش ماهه نخست سال جاری، ۴۷ درصد موارد جدید ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی در ایران از راه رابطه جنسی بوده است.
سال گذشته، علی اکبر سیاری، معاون وزارت بهداشت با هشدار دادن در مورد افزایش انتقال ویروس اچ‌آی‌وی از طریق تماس جنسی در ایران، دلیل اصلی این پدیده را فقدان آگاهی عمومی و تابوهای اجتماعی مربوط به آمیزش جنسی دانسته بود.
دکتر سیاری گفته بود: "علت ناموفق بودن در کنترل انتقال جنسی ایدز این است که نمی توانیم همه مسائل را عریان و شفاف به مردم بگوییم مثلا در مورد کاندوم نمی توانیم راحت صحبت کنیم."
محمدمهدی گویا در بخش دیگری از مصاحبه امروز خود با خبرگزاری فارس، تنها از شناسایی ۴۰ درصد موارد ابتلا به اچ‌آی‌وی خبر داده است.
مطابق برآوردهای وزارت بهداشت ایران، بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در کشور اچ‌آی‌وی دارند که اغلب آنها هنوز شناسایی نشده اند.
********************************************

هیچ نظری موجود نیست: