نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ آذر ۱۸, شنبه

سیامک میرزایی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که در حال گذراندن مدت محکومیت سه سال حبس تعزیری خود در بند ۸ زندان اوین است، اخیرا با پرونده جدیدی تحت عنوان “اخلال در نظم زندان و توهین به رهبری” متهم شده است.

خبرگزاری هرانا – سیامک میرزایی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که در حال گذراندن مدت محکومیت سه سال حبس تعزیری خود در بند ۸ زندان اوین است، اخیرا با پرونده جدیدی تحت عنوان “اخلال در نظم زندان و توهین به رهبری” متهم شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،سیامک میرزایی زندانی سیاسی بند ۸ زندان اوین که در حال سپری کردن محکومیت ۳ ساله اش است، طی برخورد و درگیری با زندانیان و گزارش مسئولین حفاظت زندان اوین به مسئولین قضایی، با تشکیل پرونده ای به ” توهین به رهبری ” و ” اخلال در نظم و آسایش عمومی ” متهم شده است.
برای این زندانی از بابت پرونده جدید قرار وثیقه ی ۱۰۰ میلیون تومانی صادر شده است.

یک منبع نزدیک به آقای میرزایی در خصوص پرونده جدید به گزارشگر هرانا گفت: “اعتصاب غذای ۱۸ روزه سیامک میرزایی و نامه نگاری مکرر به مسئولین ذی صلاح باعث شد تا با طرح یک دعوای سوری علیه این زندانی پرونده جدید تشکیل شود.”

این منبع نزدیک در ادامه گفت: ” حفاظت اطلاعات زندان اوین با گزارش مغرضانه به مسئولان قضایی باعث شد، برای این زندانی توسط بازپرسی شعبه ۴ دادسرای عمومی ناحیه مقدس تهران قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی صادر شود.”
سیامک میرزایی فعال مدنی ترک(آذری) روز بیست‌و چهارم تیرماه سال گذشته در شهر پارس آباد مغان بازداشت و جهت بازجویی به بند ۲۰۹ بازداشتگاه اوین منتقل شده بود.

این زندانی چهل روز از مدت بازداشتش را در سلول انفرادی و مابقی را در سلول‌های دو نفره همین بازداشتگاه نگهداری شده بود.

وی پیش از این در سال‌های ٨۵، ٨۶، ٨۹ و ۹۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در مراجع قضایی مربوطه چندین نوبت مورد محاکمه قرار گرفته است.

آقای میرزایی ابتدا در دادگاه انقلاب بهارستان به ریاست قاضی حسنی به تحمل ده سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به طبس محکوم شد، حکم وی توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی بابایی به ۳ سال حبس تعزیری و ۱ سال تبعید به طبس تقلیل پیدا کرد.

سیامک میرزایی دانشجوی محروم از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است که پیشتر در سال ۱۳۹۰ در خصوص پرونده دیگری به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست: