نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ فروردین ۱۰, پنجشنبه

همسر فرانسوا فیون نامزد ریاست جمهوری فرانسه به کلاهبرداری متهم شد

mediaپنه لوپ فیون، همسر فرانسوا فیونReuters/Patrick Kovarik
با اعلام اتهام رسمی سوء استفاده گری و کلاهبرداری هدفمند درباره همسر فرانسوا فیون، پس از آنکه خود وی و نیز جانشین او در پارلمان به سوء استفاده از اموال عمومی متهم شده بودند، اینک قضات پرونده معتقدند که شواهد آشکار و مهمی علیه خانم فیون وجود دارد.
این اتهامات به دلیل اشتغال صوری خانم فیون بعنوان دستیار پارلمانی همسرش و نیز اشتغال صوری در نشریه ای متعلق به یکی از دوستان همسرش به وی وارد شده است. او اینک رسماً به پنهان کردن عمل سوء استفاده از اموال عمومی و نیز کلاهبرداری متهم شده است.
پنه لوپ فیون روز سه شنبه (دیروز ۲۸ مارس ) برای روشن کردن واقعیت اشتغال خود در سالهای ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۳ به عنوان دستیار پارلمانی همسرش، فرانسوا فیون، و سپس دستیار جانشین فیون در مجلس ملی فرانسه به دادسرای ملی امور مالی فراخوانده شد. پس از این بازجوئی بود که حکم اتهامات رسمی وی شب گذشته صادر شد.
خبرگزاری فرانسه این پرسش را مطرح می کند که ایا دستگاه قضائی درست یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، تحقیقات را موقتاً رها خواهد کرد، یا به تحقیقات قضائی، که در این دوران انتخاباتی بسیار پر سر وصدا هستند، ادامه خواهد داد؟
آنچه مسلم است بازپرسی باید با طرح پرسش از "مارک لادریه لاشریر" مالک نشریه "دو دنیا" و نیز از دو فرزند فرانسوا فیون ادامه یابد. چرا که آنان هم بعنوان همکار پارلمانی با پدرشان کار کرده و حقوق دریافت کرده اند. این خبری است که از جانب برخی منابع قضائی مورد تایید قرار گرفته است.
می توان گفت که اگر فرانسوا فیون روز هفتم ماه مه به ریاست جمهوری انتخاب شود، همسرش نمی تواند از مصونیت ریاست جمهوری استفاده کند. مصونیتی که در تمام دوران ماموریت، هر نوع اقدام قضائی علیه شخص ریاست جمهوری را ممنوع خواهد کرد. در نتیجه ادامه تحقیقات قضائی برای خانم فیون می تواند ادامه یابد.

هیچ نظری موجود نیست: