نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ آذر ۲۹, دوشنبه

اخبار لحظه به لحظه از ترور مرگبار سفیر روسیه و پی آمدهای آن؛ سفیر روسیه در آنکارا با۲۲ گلوله کشته شد


هشدار مسکو در پی ترور سفیر روسیه
خبرگزاری ایتارتاس: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که قاتلان سفیر این کشور «مجازات خواهند شد.» این وزارت خانه همچنین خبر داد که موضوع قتل آندری کارلوف را در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح خواهد کرد.
سفیر روسیه در آنکارا با۲۲ گلوله کشته شد +تصاویر 

آندری کارلوف که بود؟
بر اساس گزارش سایت سفارت روسیه در ترکیه، آقای کارلوف، از ژوئیه ۲۰۱۳ سفیر این کشور در آنکارا بوده است.آندری کارلوف ۶۲ سال داشت و در مسکو متولد شده بود.او در سال ۱۹۷۶ میلادی در رشته روابط بین‌الملل از انستیتوی دولتی مسکو فارغ‌التحصیل شد و همزمان در همان سال کار خود را در امور دیپلماتیک شروع کرد.آقای کارلوف در وزارت خارجه اتحاد جماهیر شوروی سابق و روسیه کنونی صاحب مشاغل مختلفی بود و ماموریت‌هایی هم در خارج از روسیه داشت.او دو دوره در سال‌های ۱۹۷۹-۱۹۸۴ . ۱۹۸۶-۱۹۹۱ سفیر اتحاد جماهیر شوروی در کره شمالی بود.او طی سالهای ۱۹۹۲-۱۹۹۷ هم سفیر روسیه در کره جنوبی بود.
 
سفیر روسیه در آنکارا با۲۲ گلوله کشته شد +تصاویر 
۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۲۱:۴۰
مشخصات ضارب و تصویر منتشر شده از وی
BBC: همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که تیرانداز کت و شلوار و کراوات بر تن داشته و به عنوان محافظ در نمایشگاه حضور داشته و با یک سلاح کمری به سوی سفیر روسیه شلیک کرده است.یک شاهد عینی به بی‌بی‌سی ترک گفته است که هنگامی که آقای کارلوف در حال سخنرانی بود، مرد مسلحی از پشت به او تیراندازی کرد و از حاضران خواست که محل را ترک کنند. به گفته این شاهد عینی مرد مسلح دوباره بالای سر سفیر روسیه می‌رود و چند تیر دیگر به او شلیک می‌کند.نام این مرد که ۲۲ ساله است اعلام نشده است اما گفته می‌شود در دانشکده پلیس تحصیل کرده بوده است. عکس‌های جسد او که پس از سوء قصد هدف گلوله قرار گرفت در رسانه‌ها منتشر شده است.آقای کارلوف در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس "روسیه از نگاه ترک‌ها" در آنکارا سخنرانی می‌کرد.
 
سفیر روسیه در آنکارا با۲۲ گلوله کشته شد +تصاویر 

سفیر مضروب روسیه درگذشت و عده ای هم مجروح شده اند
BBC: آندری کارلوف، سفیر روسیه در آنکارا که در جریان مراسم افتتاحیه یک نمایشگاه عکس به ضرب گلوله مجروح شده بود بر اثر شدت جراحات درگذشت.مقام‌های روس اسلامگرایان افراطی را مسئول این تیراندازی می‌دانند.ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن تایید خبر درگذشت آقای کارلوف در پیامی تلویزیونی این تیراندازی را "اقدامی تروریستی" خواند.تلاش ماموران امدادی برای نجات جان آقای کارلوف درمحل تیراندازی بی نتیجه ماند و او لحظاتی پس از تیراندازی درگذشت.در این تیراندازی چندین نفر دیگر زخمی شده اند. مرد مسلح هنگام تیراندازی پس از سر دادن شعار "الله اکبر" به ترکی فریاد می‌کشید: "حلب را فراموش نکنید، سوریه را فراموش نکنید."
 
سفیر روسیه در آنکارا با۲۲ گلوله کشته شد +تصاویر 
آندری کارلوف، سفیر روسیه در آنکارا

هیچ نظری موجود نیست: