نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ شهریور ۹, سه‌شنبه

مرگ‌ ماهیان دریاچه شورابیل در اردبیل

مرگ‌ ماهیان دریاچه شورابیل در اردبیل 

تلف شدن هزار قطعه ماهی
شناسهٔ خبر: 3756439 - 
اردبیل – مرگ ناگهانی تعدادی از ماهیان دریاچه شورابیل بسیاری از دوستداران محیط‌زیست را شوکه کرد هر چند علت مرگ‌ومیر بیماری عنوان می‌شود اما موضوع آلودگی به فاضلاب همچنان نیازمند بررسی است.
به گزارش خبرنگار مهر، منطقه نمونه گردشگری شورابیل یکی از دریاچه‌های نادر درون‌شهری در کشور محسوب می‌شود که عمری نامشخص دارد.
از دیرباز شورابیل محل زیست آبزیان متعدد بوده اما دست‌درازی در طبیعت اطراف دریاچه موجب شده است چرخه‌های زیست‌محیطی آن تغییر یافته و به نوعی طبیعت حیوانی و گیاهی به واسطه این دخالت‌ها راه خود را گم کند.
از سویی ساخت‌وسازهای بی‌رویه در اطراف دریاچه به نام توسعه موجب شده است فاضلاب انسانی و نخاله‌های ساخت‌وساز خود به تهدید جدی دریاچه تبدیل شود. موضوعی که همواره نقطه تیز اتهام را در مرگ‌ومیر آبزیان دریاچه متوجه خود ساخته است.
مرگ تعداد قابل‌توجهی ماهی در روزهای گذشته هر چند توسط سه دستگاه اجرایی بررسی می‌شود اما دو دستگاه هنوز نظرات قطعی خود را مطرح نکرده‌اند.
پیگیری خبرگزاری مهر موجب شد تا محیط‌زیست استان اردبیل نسبت به مطالعه جدی این معضل طبیعی وارد عمل شود و این اداره کل با اعلام خبری سراسری از آغاز به کار آزمایشات فیزیک شیمی و میکروبی خبر داد.
مدیرکل محیط‌زیست استان اردبیل اعلام کرده است که نمونه‌برداری فیزیکی و شیمیایی و میکروبی از آب دریاچه و پایش ورودی فاضلاب‌های تأسیسات همجوار دریاچه، توسط کارشناسان محیط‌زیست انجام شده و علت تلفات ماهیان در دست بررسی است.
محمد خداپرست همچنین تأکید کرد: احتمال بروز بیماری‌های انگلی و ویروسی در خصوص علت مرگ‌ومیر ماهیان وجود دارد و موضوع بصورت مشترک توسط دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل دامپزشکی استان، اداره کل شیلات و آبزیان در حال پیگیری است و نتایج آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: