نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ شهریور ۹, سه‌شنبه

دولت با بدهی ٦٥٠ هزار میلیارد تومانی چه‌کار کند؟

  
 اکنون اقتصاد ایران به انجام پروژه های زیرساختی برای خروج از رکود احتیاج دارد که تنها راه تامین مالی در شرایط کنونی انتشار موثر اوراق دولتی اس اما اين راهكار بايد در شرايطي اجرا شود كه بر هزینه هاى دولت نظارت سفت و سختى چه از سوى مجلس و دستگاه قضائی و چه از سوى مردم حاكم باشد.
با اين حال بايد در نظر داشت در صورتى كه پروژه ای بازدهی مناسب در اقتصاد به بار خواهد اورد (پروژه هاى زیرساختى) نباید در انجام آن تعلل كرد.
  با توجه به اينكه نسبت بدهی های دولت به تولید ناخالص ملی بسیار كمتر از كشورهای پیشرفته است، می توان حداقل به میزان ٦٥٠ هزار میلیارد تومان بدهی کنونی دولت، برای پروژه‌های زیرساختی جدید تامین اعتبار كرد.
وی افزود: اگر این منابع درست خرج شود با همین مبلغ می‌توان كشور را به پیشرفته‌ترین نظام ریلی و بندرى جهان مجهز ساخت.
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اوراق دولتى از نظر اعتبارى همگی در یك سطح قرار می گیرند، پس طبیعتا باید نرخ بازده تقریبا یكسانی داشته باشند، اظهارداشت: با این حال نر‌خ‌های بازده این اوراق به دو دلیل ممكن است متفاوت باشد.

هیچ نظری موجود نیست: