نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ مرداد ۳, یکشنبه

تشییع جنازه قربانیان انفجار کابل!

  تشییع جنازه قربانیان انفجار کابل


صدها نفر از اعضای خانواده‌های قربانیان انفجار انتحاری در محل همایش اعتراضی جنبش روشنایی در میدان دهمزنگ، که اکنون "چهار راه شهدا" نامگذاری شده، امروز یکشنبه ۳ اسد/مرداد در مصلای شهید مزاری گرد آمده‌اند تا برای خاکسپاری قربانیان آمادگی بگیرند.
قرار بود که همه اجساد اینجا آورده شود، ولی برخی از خانواده‌ها ابتدا اجساد عزیزان خود را به جاهای دیگر برده بودند تا اعضای خانواده برای آخرین بار با آنها خداحافظی کنند و بعد یکی یکی به این جا آورده شدند.
در انتقال برخی از اجساد آمبولانس‌های ارتش ملی کمک کردند.
ولی مشکل برخی از خانواده‌ها این است که نمی‌دانند عزیزان آنها در این حادثه چه سرنوشتی یافته‌اند. گمان می‌رود که اجساد آنها کاملاً از بین رفته و یا تکه‌پاره شده باشند.
پرچم ملی دوصدمتری که اعضای "جنبش روشنایی" برای حمل آن را به میدان دهمزنگ برده بودند، در این جا پهن شده تا اشیا و لباس‌های باقی مانده از قربانیان روی آن گذاشته شود تا اعضای خانواده‌ها شاید بتوانند از روی آنها عزیزان خود را شناسایی کنند.
این مرد جوان توانسته بر اساس کت یکی از خویشاوندانش، او را شناسایی کند.
دست‌کم دو خبرنگار هم در بین قربانیان انفجار انتحاری دیروز (شنبه ۲ اسد) بوده‌اند.
بیشتر قربانیان دانشجویان و افراد تحصیلکرده بوده‌اند، برخی مانند صاحب این کارت عضو ارتش ملی بوده‌اند.
بعضی از خانواده‌ها نتوانستند عزیزان خود را در هیچ‌جایی پیدا کنند و به شدت نگران هستند. به نظر می‌رسد که شمار قربانیان بیشتر از ۸۴ نفری باشد که اعلام شده است.
مجموعه‌ای از تکه‌پاره‌های اجساد قربانیان در گوری در داخل مصلا به خاک سپرده و مشخص نیست که متعلق به اجساد چه کسانی و چه تعداد افراد است.
در مراسم امروز هیچ یک از مقامهای ارشد دولتی و رهبران جهادی و سنتی حضور نداشتند.
هنوز گفت‎‌وگو بر سر تعیین محل خاکسپاری اجساد ادامه دارد. برخی از خانواده‌ها تصمیم گرفته‌اند که اجساد عزیزان خود را در گورستان‌های آبایی خود دفن کنند، ولی فعالان جنبش روشنایی از آنها خواسته‌اند که قربانیان را در این محل، تپه‌ای در نزدیکی شهرک سبز در غرب کابل، دفن کنند.

هیچ نظری موجود نیست: