نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ مرداد ۳, یکشنبه

محل حمله مرگبار به معترضان 'جنبش روشنایی' در کابل، 'چهار راه شهدا' نامگذاری شد

محل حمله مرگبار به معترضان 'جنبش روشنایی' در کابل، 'چهار راه شهدا' نامگذاری شد

Image copyrightGETTY
Image captionدیروز (شنبه ۲ اسد/مرداد) سه بمبگذار انتحاری وارد جمعیت معترضان شدند و دو تن آنها موفق به انفجار مواد منفجره همراه خود شدند و فرد سوم "کشته" شد
به دنبال کشته‌شدن دهها معترض "جنبش روشنایی"، در چهار راه دهمزنگ کابل، محل کشته شدن آنها "چهار راه شهدا" نامگذاری شده است.
دیروز (شنبه ۲ اسد/مرداد) بیش از ۸۰ معترض هوادار "جنبش روشنایی" در جریان تظاهرات بزرگی در این چهارراه در غرب کابل در اثر سه انفجار انتحاری کشته و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.
کاخ ریاست جمهوری افغانستان در اطلاعیه‌ای بدون ذکر اشاره مستقیمی به جزئیات این رویداد و همچنین ذکر نام این جنبش و انگیزه‌های این تظاهرات، به شهرداری کابل دستور داده که چهار راه دهمزنگ به نام "چهار راه شهدا" نامگذاری شود.
در این اطلاعیه آمده: "تاریخ این کشور گواه کارنامه‌های درخشانی از مبارزان راستین راه آزادی و عدالت‌طلبی می‌باشد. در این راستا زنان و مردان این آب و خاک از جان خود مایه گذاشته‌اند تا نهال دموکراسی تنومند و بارور گردد."
کاخ ریاست جمهوری افزوده که محمد اشرف‌غنی، رئیس جمهور افغانستان، "به منظور گرامی‌ داشت، احترام و ماندگاری یاد و نام شهدایی که بر اثر رویداد تروریستی گروه داعش، جان‌هایشان را از دست داده‌اند، چوک دهمزنگ را به نام چوک شهدا مسمی کرده، تا نسل‌های ما به یاد داشته باشند که شهروندان کشور دموکراسی و مردم‌سالاری را به چه قیمتی به دست آورده‌اند."
Image copyrightGETTY
Image captionمعترضان "تحصن نامحدود" اعلام کرده بودند، ولی وزارت داخله برگزاری تجمع و تظاهرات را ممنوع کرده است
از سوی دیگر، وزارت داخله/کشور اعلام کرده که تا ۱۰ روز "برگزاری اجتماعات و تظاهرات ممنوع" است.
این وزارت برای اتخاذ این تصمیم به مواد پنجم، ششم و چهاردهم قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات و همچنین مواد پنجم و دهم قانون پلیس و ماده ۲۲ کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی استناد کرده است.
وزارت داخله این دستور را شامگاه دیروز (شنبه ۲ اسد) در حالی اعلام کرد که اعضای جنبش روشنایی به منظور تحصن "نامحدود" از ۱۰ مسیر به چهارراه دهمزنگ در غرب کابل راهیپمایی کردند و این چهارراه را به عنوان محل تحصن خود انتخاب کردند.

هیچ نظری موجود نیست: