نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ آذر ۳, سه‌شنبه

فساد میلیاردی در شرکت زیرمجموعه شهرداری تهران

کمتر از سه هفته از اظهارات مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد می‌گذرد؛ اظهاراتی که ادامه توضیحات شهرداری تهران، مبنی بر قانونی بودن واگذاری‌ها و فروش‌ها در اراضی عباس‌آباد، بر همین توضیحات تاکید می‌کرد.


به گزارش اعتماد ملی اردشیر نوریان مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد، سیزدهم آبان امسال بود که مدعی شد: «مطابق نص صریح قانون تخلفی در فروش اراضی عباس آباد صورت نگرفته است.»
اما گزارش‌های حسابرسی ارائه شده به شورای شهر تهران حکایت از تخلفات میلیاردی و عجیبی ازسوی شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد و شهرداری تهران دارد.
در بخشی از این گزارش به «تخلفی آشکار» در فروش اراضی اشاره شده و آمده است: از سال ۱۳۹۰با وجود قانون اراضی عباس آباد که اجازه واگذاری املاک را نمی دهد، به ترتیب ۷۵۰۰۰ متر و ۵۰۰۰ متر از این اراضی به سازمان املاک شهرداری، بنیاد و بانک دی فروخته شده و تحویل شده است.
مفقود شدن ۱۷ میلیارد و چهارصد میلیون تومان
در تخلفی دیگر، ۱۷۴ میلیارد ریال برای مخارج عمرانی اراضی عباس آباد در سال‌های بعد از سال ۹۰ ذخیره شده است. در حالی که معلوم نیست چه اتفاقی برای این پول افتاده چون در اراضی به مصرف نرسیده است. مشخص نیست چرا این ذخیره بدون هیچ تغییری به سال‌های بعد منتقل شده است. مستندات این کار هم مفقود شده است.
مفقود شدن ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان 
همچنین در سال ۹۱ شرکت نوسازی حدود ۴۹ میلیارد ریال از شرکت بازرگانی و بهره برداری کارکنان شهرداری با واسطه گری شرکت «دیدار ایرانیان» بابت خرید چراغ پیش پرداخت داده که پس از مدت کوتاهی قرارداد فسخ شده، اما هنوز پس از ۳ سال پول برگشت داده نشده است.
۵۰۰ میلیون، به جای ۹۰ میلیارد تومان! 
طبق گزارش شرکت حسابرسی به شورای شهر، شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد، زیرمجموعه شهرداری تهران، در تخلفی دیگر برای نشان دادن سودش در سال ۹۲، سندسازی کرده و به‌جای ۹۰۰ میلیارد ریال (طلب سهامدار یعنی شهرداری) تنها ۵ میلیارد ریال به حساب اداره کل امور مالی شهرداری تهران پرداخت شده است تا مدیران شرکت بتوانند پاداش بیشتری دریافت کنند.
اجاره اراضی بدون مزایده 
ازسوی دیگر، اجاره اراضی، غرفه ها، و املاک واقع در اراضی هیچکدام با مزایده واگذار نشده‌اند و تنها بر پایه قیمت کارشناسی شده حدود ۲۵ میلیارد ریال اجاره سالانه دریافت می‌شود، در حالی که طبق قانون باید مزایده برگزار می‌شد.
واگذاری غیرقانونی به اشخاص 
تخلف دیگر در واگذاری‌های غیرقانونی به اشخاص، واگذاری رستوران پل چوبی به آقای «ص د» و رستوران سیاوش به شرکت جنوب مارین سرویس، واقع در اراضی، بدون کارشناسی، بدون مزایده، بدون اخذ تضامین لازم، بدون مشخص کردن آورده سرمایه‌ای سرمایه گذاران و بدون نظارت بر میزان فروش (با توجه به سهیم بودن شرکت نوسازی در میزان فروش) بوده است.
این واگذاری‌ها با قراردادهای ۱۵ و ۸ ساله صورت گرفته است. همچنین پارکینگ اراضی بدون دریافت هزینه به ایشان واگذار شده است.
شرکت نرم افزار پویا مهر که از سال ۱۳۹۰ ملک شرکت واقع در خیابان نیلگون را در تصرف دارد هیچ گونه اجاره ای پرداخت نکرده است. حسابرسان اعلام کرده اند احتمالا دیگر مکان های خالی این شرکت نیز اجاره داده شده باشد، اما اطلاعاتی از آنها در دسترس نیست.
واگذاری زمین ۶۰۰ متری بدون سند و تشریفات و مفقود شدن ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان 
در سال ۹۲، ۲ قطعه زمین ۶۰۰ متری با ترک تشریفات، بدون رعایت قیمت کارشناسی و ۳۰ درصد پایین‌تر از آن و بدون دریافت پول نقد با اشخاص حقیقی معاوضه شده است. از این اشخاص علی الظاهر تنها ۲ واحد آپارتمان در خیابان تابان دریافت شده است که اسناد این انتقال و اسناد این ۲ واحد به حسابرسان داده نشده است.
همچنین از بابت این معاوضه، ۳۷ میلیارد ریال درآمد در حساب‌های شرکت نوسازی منظور شده که حسابرسان صحت وجود این مبلغ را زیر سوال برده اند. شرکت حسابرسی احتمال ارتباط با مقامات ارشد شهرداری در این موضوع را «بسیار بالا» عنوان کردهاست.
مباحث متعدد بیمه ای، مالیاتی، حتی نبود اسناد زمین‌ها و واحدهای مسکونی و تجاری و ماشین‌های شرکت از دیگر مباحث است که جای بحث دارد.
تطبیق نیافتن ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از موجودی انبار 
به دلیل نداشتن سیستم انبارداری و عدم تمرکز آن ۱۱۵ میلیارد ریال از موجودی انبار خریداری شده قابل تطبیق نیست.
مفقود شدن ۳۰۰ میلیون تومان 
۳ میلیارد ریال وجوه عملیاتی که در سال ۹۲ در اختیار مدیرعامل شرکت نوسازی بوده مشخص نیست چه شده و هیچ سندی هم برای آن موجود نیست و ارایه نشده است. حسابرسان به شورای شهر اعلام کرده‌اند که این مبلغ «دریافت و هزینه شخصی شده است».
همچنین ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه حق الزحمه مشاوران مدیرعامل شرکت نوسازی بدون حتی اسناد حضور و گزارش کارکرد به صورت صوری پرداخت شده است.
از سوی دیگر با توجه به ماده ۱۳ ابلاغی شهردارمورخ ۲۸/۱۲/۹۱ مبنی بر ممنوعیت پرداخت هایی غیر از پاداش و عیدی، تنها در سال ۹۲ حدود ۱۹ میلیارد ریال، تحت عنوان مزایای غیرنقد، کارانه، پاداش به پرسنل و به خصوص معاونین پرداخت شده است.
اضافه کار ثابت برای مدیرعامل و قائم‌مقام و معاونان
بر خلاف ماده ۱۵ ابلاغی شهردار، ماهیانه ۱۵۰ ساعت به صورت ثابت برای مدیرعامل، قائم مقام مدیرعامل، معاونین و حتی مشاورین اضافه کار منظور و پرداخت شده است.
فروش زمین ۶ میلیارد تومانی بدون دریافت پول 
تخلف دیگر در این پرونده مربوط به قطعه زمینی است که به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به شرکت معین سرافراز آرمان فروخته شده، اما نه تنها مبلغ دریافت نشده، بلکه همچنان در حساب‌ها به‌عنوان مطالبات باقی مانده و کاری برای دریافت انجام نشده است.
به گزارش اعتماد ملی، حسابرسی از ۱۸ شرکت زیرمجموعه شهرداری تهران در حال انجام است و با پایان بخشی از حسابرسی‌ها، تخلفات متعدد میلیاردی افشا شده است.

هیچ نظری موجود نیست: