نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ آذر ۳, سه‌شنبه


تئوری‌های توطئه دوباره سر برآوردند

یکی از تئوری‌های توطئه که این روزها بسیار در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. انتشار تصویری از "یک زن"در سه حادثه تروریستی در بستون و سندی‌هوک و پاریس است و طرح این پرسش است که این زن در تمامی این حوادث تروریستی چه کار می‌کند؟ و در ادامه این طرح مطرح می‌شود که هیچ عملیات تروریستی‌ای صورت نگرفته و اینها تماما بازیگر هستند.


در کمتر از ۲۴ ساعت از گذشته حملات تروریستی در پاریس تئوری‌های توطئه سر برآوردند. در یک جا یک کاربر امریکایی در کانال معروف یوتیوب خود مدعی می‌شود که در واقع هیچ اتفاقی در "استاد د فرانس"رخ نداده است و این رسانه‌های تحت کنترل "قدرت"هستند که تصاویر غیرواقعی از فرار مردم به سمت چمن منتشر کرده‌اند، دلیل این ادعا را نیز این‌گونه عنوان می‌کنند: "هیچ ویدئوی آماتوری که از سوی خود مردم گرفته شده باشد از این حادثه وجود ندارد."



به نظر استدلالی غیرواقعی و احمقانه به نظر می‌رسد چرا که تعداد بسیار زیادی از تصاویر و ویدئوهای آماتور توسط مردم از وقایع "استاد د فرانس"گرفته و در شبکه‌های مجازی منتشر شده است.


همین فرد اما بعدتر با اشاره به یک ویدئوی غیرحرفه‌ای از حادثه مدعی شده است افرادی که در ویدئو دیده می‌شوند بازیگر هستند، دلیلی که مطرح کرده این است که افراد در کنار زخمی‌های فقط وقت می‌گذرانند و کاری نمی‌کنند.
این دو ویدئو تنها در روز اول تا ساعت ۱۹:۳۰ بیش از ۱۸ هزار بار دیده شده‌اند.


حمله به مهاجران
این تصاویر نیز به تازگی در شبکه‌های مجازی عرب‌زبان به طور گسترده‌ای منتشر شده‌اند. تصاویر از آتش‌سوزی بزرگی است که در کمپ مهاجران در منطقه "کله"در شمال فرانسه در مرز انگلیس رخ داده است.
اما بسیاری از کاربران با باز انتشار این تصاویر مدعی شده‌اند که این تصاویر در واقع نتیجه حمله "فرانسوی‌ها"به مهاجران در کمپ بوده است.



فرانسوی‌ها کمپ مهاجرین سوری را پس از حملات پاریس در "کله"به آتش کشیدند، صحبت از چندین قربانی است"

پلیس منطقه "کله"اعلام کرده است که این آتش سوزی بر اثر یک حادثه رخ داده است:"آتش‌سوزی به علت یک مشکل در سیستم برق به وجود آمده و ربطی به حوادث پاریس ندارد"

ایفل در پی حملات تروریستی خاموش شد

تصاویر فراوانی از برج ایفل در حالی که تمامی چراغ‌های آن خاموش است منتشر شده است. در این راستا برخی از کاربران مدعی شده‌اند که ایفل در پی حملات تروریستی خاموش شده است، برخی دیگر اما مدعی شده‌اند دولت فرانسه تصمیم گرفته است به عنوان نماد عزا، چراغ‌های ایفل را خاموش کند.


در واقع هیچ‌کدام از این دو شایعه واقعیت ندارند. به سادگی چراغ تمامی ساختمان‌های تاریخی و توریستی در ساعت یک بامداد خاموش می‌شوند.
حتی یکی از ویدئوها از "خاموش شدن"برج ایفل که حسابی در شبکه‌های مجازی دست به دست شده است متعلق به جمعه گذشته نیست. این ویدئو ژانویه گذشته در شبکه "اسکای نیوز"منتشر شده بود.



ا

هیچ نظری موجود نیست: