نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ فروردین ۳, دوشنبه

فرخنده به خاک سپرده شد و زنان تابوتش را به دوش کشیدند/گفت‌وگوی حسام یوسفی با یکی ازاقوام فرخنده

مراسم خاک‌سپاری فرخنده دختر ۲۷ ساله‌ای که سه روز قبل  به شیوه‌ای فجیع به قتل رسید امروز در کابل انجام شد.
فرخنده دختر ۲۷ ساله‌ای بود که به دلیل پاره کردن و به آتش کشیدن قرآن، مردم در شهر کابل به او حمله کردند و  با کتک و سنگ و چوب او را به قتل رساندند و سپس جسد وی را به آتش کشیدند.
شمس‌الدین صمیم کوهستانی پسردایی فرخنده می‌گوید «مراسم خاک‌سپاری او با شکوه و در میان زنان و مردان و فعالین حقوق بشر و در فضایی کاملاً امنیتی برگزار شد.» 10649662_884259904953357_1573586961231395935_n
شمس‌الدین در گفت‌وگویی با حسام یوسفی به دستگیری ۱۳ نفر از حمله‌کنندگان اشاره می‌کند که رئیس پلیس کابل دستگیری آن‌ها را تائید کرده است. همچنین اضافه می‌کند که مقامات امنیتی و دولتی گفته‌اند که ما پیگیر مجرمین و حمله‌کنندگان خواهیم بود.
پسر دایی فرخنده می‌گوید «بسیاری از مقامات امنیتی و دولتی فقط به صورت تشریفاتی در کنار خانواده فرخنده بودند اما عملاً هیچ کاری انجام نداده‌اند.»
لازم به ذکر است که مرگ فرخنده واکنش‌های زیاد اجتماعی را در کشور افغانستان و دیگر کشورهای جهان ایجاد کرده است؛ و همچنین و در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی به منظور حمایت از او به نام «منم فرخنده»، «داد خواهی برای محاکمه فرخنده» و «قاتلان فرخنده باید محاکمه شوند» راه افتاده است.
فایل صوتی گفت‌وگوی حسام یوسفی با شمس‌الدین صمیم کوهستانی پسر دایی فرخنده:

هیچ نظری موجود نیست: