نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ آذر ۲۴, دوشنبه

ناطق‌نوری: ۳۵ سال روی موج حرکت کرديم و کشور بر روی موج اداره شد

ناطق‌نوری: ۳۵ سال روی موج حرکت کرديم و کشور بر روی موج اداره شد


وی ادامه داد: از ديرباز آن چيزی که مطرح است، اين بحث بوده است که چگونه می‌توانيم جامعه‌ای سعادتمند داشته باشيم که در پاسخ به اين سوال بعضی از حکما لايق بودن مجريان را عامل اصلی دانسته‌اند و بعضی ديگر به قانون درست و صحيح تاکيد کرده‌اند. اما بايد توجه کنيم برای يک جامعه سعادتمند هم قانون درست و صحيح لازم است و هم مجريان لايق و درست مانند‌‌ همان که برای اسلام هم کتاب قرآن لازم بود و هم پيامبری که بتواند در بين مردم رسالت داشته باشد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی هيچ کسی حق انحلال آن را ندارد حتی در زمان بازنگری قانون اساسی برخی از افراد پيشنهاد انحلال آن را داده بودند که يکی از کسانی که با اين پبشنهاد مخالفت کرد، مقام معظم رهبری بود. بنابراين مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی قابل انحلال نيست و مصوبات آن هم بعد از تاييد شورای نگهبان هيچ کس نمی‌تواند آن را ناديده بگيرد که ما در کل دنيا چنين اقتداری را کمتر سراغ داريم.
 با توجه به اين جايگاه حساس و پر مسئوليت همين نمايندگانی که انتخاب می‌شوند که اختيار نظارت و دخالت در همه امور طبق قانون را دارند مسئوليت سنگينی را خواهند داشت اما در اين رابطه ما مشکل داريم زيرا دموکراسی ابزار خودش را می‌خواهد و مجلس که مظهر دموکراسی و افتخار ماست و ما افتخار داريم که در طول سی و پنج سال هر يکسال انتخابات برگزار کرده‌ايم و حتی در طول دفاع مقدس تعطيل نشد.
ناطق نوری با يادآوری اينکه اين دموکراسی نياز به ابزار دارد که ابزار دموکراسی احزاب است و بدون حزب نمی‌شود دموکراسی داشته باشيم، خاطرنشان کرد: مردم هر جايی که بخواهند برای انتخاب خبره‌ها بايد ابزاری باشد زيرا مردم عادی از کارگران، ‌کارمندان، ‌دانشجويان و... اينها اهل خبره نيستند که بتوانند کسی را انتخاب کنند و آنها به خبره‌ای نياز دارند تا چارچوب‌ها را برای آنها مشخص کند و گرنه در جمهوری اسلامی که ما هر يکسال يک انتخاب در آن داشته‌ايم دچار قوميت‌گرايی قبيله بازی يا موج می‌شويم.
رئيس اسبق مجلس شورای اسلامی با تاکيد براينکه در طی اين ۳۵ سال روی موج حرکت کرده‌ايم و کشور بر روی موج اداره شده است، ابراز داشت: يک روز يک موج می‌آيد عده‌ای با آن موج می‌آيند و عده‌ای با آن موج می‌روند و به طور مثال جناح A که می‌آيد همه جناح B را تصفيه می‌کند. در همه جای دنيا قواعد بازی وجود دارد اما ما قواعد بازی را بلد نيستيم. يک رئيس جمهور می‌تواند فقط معاونين و مشاورين و وزرا را به تشخيص خود عوض کند اما ما می‌بينيم چون قاعده بازی را بلد نيستيم حتی فراش يک مدرسه نيز عوض می‌شود.
وی تاکيد کرد: ما بعد از ۳۵ سال نمی‌توانيم، مبتدی هستيم و اين قابل قبول نيست بنابراين امروز ما نه قواعد بازی را بلديم، نه ابزار دموکراسی که حزب است را داريم زيرا مردم در انتخابات‌ها بايد به حرف رئيس حزب توجه کنند و بايد اعتماد کنند و او نيز کار‌شناس و متخصصين را معرفی کند و مردم به حزب و برنامه‌ها اعتماد کنند اما در طی اين مدت آسيب‌های بسياری از اين بی‌قاعدگی‌ها خورده‌ايم.

هیچ نظری موجود نیست: