نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ آذر ۲۴, دوشنبه

رشد چهارصد درصدی فساد در سیستم بانکی

رشد چهارصد درصدی فساد در سیستم بانکی 

فردانیوز: پس از اختلاس 3 هزار میلیاردی اینک شاهد کشف فساد 12 هزار میلیاردی هستیم. یعنی فسادی که رشد چهار برابری را نشان می دهد. اگر به ابعاد ماجرا نگاهی بیندازیم این سئوال بوجود می‌آید که چگونه باید فسادی در این حجم اتفاق بیفتد و یکباره کشف شود؟!
جالب اینجاست که به گفته وزیر اقتصاد حدود 5 بانک در این فساد دخیل بوده‌اند و این چند بانک هزاران میلیارد تومان با این پول کار اقتصادی انجام داده‌اند. همین موضوع خارج از رقم پولی فسادی که انجام شده است، حجم و گستره فساد بانکی را نشان می دهد.
فساد 12 هزار میلیاردی اولین فساد در سیستم بانکی کشور نبوده و نیست. وقتی در سال 1374، پرده از اختلاس 123 میلیارد تومانی بانک صادرات برداشته شد، بسیاری از مردم در مورد رقم آن شک داشتند و در ذهن خود سعی می‌کردند که تصور کنند رقم به ریال است نه به تومان.
همین اتفاق در پرونده‌ اختلاس 3000 میلیارد تومانی اتفاق افتاد. در آن روزها همه فکر کردند که این اختلاس عظیم فقط یک مورد خاص بوده و احتمال اتفاق آن در سیستم بانکی پس از این وجود نخواهد داشت؛ چرا که زنگ خطر به صدا در آمده و نهادهای نظارتی خود را برای مقابله با این تهدیدها آماده‌تر خواهند کرد. اما دیری نپایید که اختلاس‌های بزرگ‌تر و بیش‌تری بر ملا شد و همگان حتی ناظران بانکی در شگفت از سیستم نظارت بانکی می‌باشند.
منبع:فردا نیوز

هیچ نظری موجود نیست: