نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ اسفند ۱۲, شنبه

"دراویش بازداشت شده به وکیل دسترسی ندارند"

یک هفته پس از حوادث خیابان گلستان هفتم و بازداشت تعدادی از دروایش گنابادی فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی دراویش دست‌بسته را به شدت کتک می‌زدند.


شنیدن صوت06:02
تحصن دراویش گنابادی مقابل یکی از کلانتری‌های تهران در روز دوشنبه (۳۰ بهمن/ ۱۹ فوریه) به درگیری فیزیکی و خشونت کشیده شد. این در‌گیری‌‌ تا ساعات اولیه بامداد روز سه‌شنبه ادامه داشت و با بازداشت ده‌ها تن از دراویش گنابادی که در خانه‌های خیابان گلستان هفتم پناه گرفته بودند به پایان رسید. پنج نیروی انتظامی و بسیجی در این درگیری‌ کشته شدند و تعدادی از دراویش نیز به شدت مجروح شدند. از وضعیت افراد بازداشت شده اطلاعی در دست نیست. 
فرهاد نوری فعال حقوق دراویش به دویچه‌و‌له می‌گوید تعدادی از دروایش بازداشت شده به شدت مجروح شده‌اند و در مواردی نیز تخلیه چشم گزارش شده است. آنها برخلاف گفته‌ سخنگوی قوه‌ قضاییه هنوز به وکیل دسترسی ندارند.

هیچ نظری موجود نیست: