نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ اسفند ۱۲, شنبه

بیش از ده نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز با هجوم شبانه مامورین امنیتی به منازلشان بازداشت شدند



در نهمین روز اعتصاب متحدانه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز و تجمعات پی در پی آنان در مقابل استانداری خوزستان و راهپیمائی در سطح شهر اهواز، پلیس اطلاعات نیروی انتظامی  این شهر، شب گذشته با در دست داشتن لیستی از کارگران معترض گروه ملی فولاد اهواز به درب منازل آنان مراجعه و اقدام به بازداشتهای گسترده آنها کرد.
این بازداشتهای شبانه در مقابل چشمان خانواده های کارگران گروه ملی صنعتی فولاد  اهواز در حالی رخ میدهد که بدنبال پرداخت حقوق آذر ماه کارگران در روز چهارشنبه،  نیمه های شب همانروز(چهارشنبه) هیئتی ده نفره وارد شرکت شده و اعلام کرده بودند برای بازدید و بررسی اعتراضات کارگران و توقف تولید از طرف وزرای کار و صنعت، معدن و تجارت آمده اند که با اعتراض و سوال کارگران حاضر در شیفت شب مبنی بر اینکه اگر با هدف بررسی اعتصاب و دلایل توقف تولید آمده اید چرا نیمه شب را برای اینکار انتخاب کرده اید، مواجه شدند.
بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، تا لحظه دریافت این خبر (صبح جمعه) بازداشت بیش از  10 نفر از کارگران معترض گروه ملی صنعتی فولاد اهواز توسط اطلاعات نیروی انتظامی قطعی است. اسامی سه نفر از این کارگران فرهاد اکبریان ، مرتضی اکبریان و میثمعلی قنواتی می باشد و  هنوز اسامی دیگر کارگران بازداشتی بدست اتحادیه آزاد کارگران ایران نرسیده است.
بنابر این گزارش، این بازداشتهای گسترده با دستور دادستانی اهواز صورت گرفته و علاوه بر بیش از ده کارگری که بازداشت شده اند اطلاعات نیروی انتظامی اهواز طی تماسی با بسیاری از کارگران آدرس منازل آنان را طلب کرده است.
هجوم شبانه مامورین اطلاعات نیروی انتظامی به منازل کارگران گروه ملی فولاد اهواز و بازداشت آنان در مقابل چشمان خانواده هایشان در شرایطی که آنها ماههاست دستمزدی نگرفته و خود و خانواده هایشان در وضعیت به غایت مصیبت باری برای گذران زندگی قرار دارند، نه بیانگر وجود حکومتی برای اداره جامعه در این کشور، بلکه مبین وجود برده دارانی مطلق العنان با حمایت حکومتگرانی است که با ژست مستضعف پناهی در چهل سال پیش اختیار این جامعه را بدست گرفتند و اینک با هجوم شبانه به منازل ما کارگران، بطور بی شرمانه ای در تلاشند تا ما را با ضرب و زور و توسل  به دار و درفش با شکم گرسنه وادار بکار کنند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران با هشدار به ادامه سیاست سرکوب اعتراضات کارگری در سطح کشور،  بازداشت کارگران گروه ملی فولاد اهواز را قویا محکوم میکند و با تاکید به آزادی فوری و بی قید و شرط آنان، تبعات و مسائل ناشی از تداوم اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد اهواز را که بازداشت همکارانشان میتواند تشدید کننده آن باشد مستقیما به عهده مسئولین استانی و دولت روحانی میداند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران – 11 اسفند ماه 1396
بیانیه خبری شماره 2 اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون بازداشت 9 نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز
بدنبال انتشار خبر بازداشت شبانه 9 نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز،  از صبح امروز 11 اسفند ماه عوامل کارفرما و مامورین امنیتی تلاش زیادی را بکار بستند تا با شایعه خواندن این خبر از انتشار آن  در میان کارگران جلوگیری بعمل آورده و مانع عکس العمل آنان که امروز در مقابل مصلای شهر اهواز تجمع کرده بودند بشوند. هر چند این حرکت از سوی عوامل کارفرما تا حوالی ساعت 3 بعد از ظهر امروز  مانع شکل گیری اعتراض در میان همکاران این کارگران شد اما اینک همه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد از این بازداشتها مطلع شده و در عکس العمل به بازداشت همکاران خود در پی تجمع اعتراضی هستند.
بنا بر آخرین خبرهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران، ایران در پی بازداشت شب گذشته 9 نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد  اهواز، صبح امروز آنان را به دادگاه نزد قاضی کشیک منتقل و با دستور این قاضی هر نه نفر کارگر بازداشتی با حکم بازداشت موقت به  زندان مرکزی اهواز واقع در جاده شیبان انتقال یافتند. همچنین بنا بر اظهار برخی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز  صبح امروز قبل از تجمع کارگران در مصلای این شهر، عبدالله کایدییکی از مهندسین شرکت نیز دستگیر شده است.
هجوم شبانه مامورین اطلاعات نیروی انتظامی به منازل کارگران گروه ملی فولاد اهواز و بازداشت آنان در مقابل چشمان خانواده هایشان و تلاش برای عدم اطلاع همکاران این کارگران از بازداشتها در شرایطی است که آنها ماههاست دستمزدی نگرفته و خود و خانواده هایشان در وضعیتبه غایت مصیبت باری برای گذران زندگی قرار دارند.
بازداشت 9 کارگر گروه ملی صنعتی اهواز و تلاش کارفرما و حکومتگران برای واداشتن ما کارگران بکار  با شکم گرسنه از طریق ضرب و زور و با داغ و درفش،  یادآور دوران ننگین برده داری در تاریخ بشر است.
اتحادیه آزاد کارگران ایران با محکوم کردن بازداشت 9 کارگر معترض گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، بدینوسیله توجه تشکلها و نهادهای کارگری در داخل کشور و سازمانهای بین المللی و حقوق بشری را به سرکوب و بازداشت کارگران رنجدیده و معترض این مجتمع بزرگ صنعتی جلب میکند و با فراخوان به مردم شریف اهواز و کارگران گروه ملی صنعتی فولاد و دیگر کارگران در این شهر  برای اعتراض گسترده به این بازداشتها، خواهان آزادی فوری  و بی قید و شرط   فرهاد اکبریان-  مرتضی اکبریان -   میثم علی قنواتی-  امین مؤمن پور – حسین نیسی – باقر دلفی – تقی حسن زاده – هادی عفراوی – مهدی عادل زاده و عبدالله کایدی است.
اتحادیه آزاد کارگران ایران – 11 اسفند ماه 1396

بدنبال ممانعت از ورود کارگران فولاد اهواز به مصلای این شهر، آنان در مقابل مصلی دست به تجمع زدند. کارگران شعار میدادند: امام جمعه به گوش باش ما کارگریم نه اوباش و...، اتحادیه آزاد کارگران ایران
ممانعت از ورود کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به مصلی این شهر
نیروهای امنیتی مانع حضور بیش از 300 نفر از کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در مصلی این شهر شدند.
بنا بر گزارشهای رسیده به  اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز برای دومین هفته متوالی قصد حضور در نماز جمعه این شهر را برای دادخواهی  داشتند اما  نیروهای بسیج و امنیتی از حضور آنها در مصلا جلوگیری کردند و صدها کارگر گروه ملیصنعتی فولاد بناچار دست به تجمع در مقابل مصلا زدند.
بنا بر این گزارش، در پی این تجمع   یکی از فرماندهان نیروی انتظامی با حضور در میان کارگران سعی در پراکنده کردن آنها کرد اما کارگران حاضر به ترک محل نشدند و بدنبال  آن یگانهای موتوری نیروی انتظامی در محل حاضر شدند.
بنا بر آخرین خبرهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در لحظه مخابره این خبر کارگران ( ساعت 1 بعد از ظهر) در حال سر دادن شعار  "امام جمعه به گوش باش ما کارگریم نه اوباش" و برخی شعارهای دیگر هستند.
همچنین بنا بر خبر دیگری قرار است استاندار خوزستان برای گفتگو با کارگران معترض گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به محل تجمع آنان بیاید.
تجمع امروز کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در مقابل مصلای این شهر در حالی است که دیشب بیش از ده نفر از کارگران این مجتمع بزرگ صنعتی توسط اطلاعات نیروی انتظامی شهر اهواز بازداشت شده اند. اسامی نه نفر از بازداشت شدگان به شرح زیر است:
 1- فرهاد اکبریان
 2 - مرتضی اکبریان
 3- میثم علی قنواتی
 4-  امین مؤمن پور
5حسین نیسی
6باقردلفی
7تقی حسن زاده
8هادی عفراوی
9مهدی عادل زاده
اتحادیه آزاد کارگران ایران – 11 اسفند 1396

هیچ نظری موجود نیست: