نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ اسفند ۱۹, شنبه

بر پایه این گزارش، روز چهارشنبه ۱۶ اسفند مأمورین «ستاد اجرای فرمان امام» برای تخلیه «باغ شارون» که یک ملک کلیسایی متعلق به شورای کلیساهای جماعت ربانی است، مهلت سه روزه‌ تعیین کردند.

نمایی از کلیسای جماعت ربانی در تهران.
نمایی از کلیسای جماعت ربانی در تهران.
 
سایت «سازمان مسیحی ماده ۱۸» می‌گوید یک مِلک متعلق به کلیسای جماعت مسیحیان ربانی در ایران هفته گذشته از سوی «ستاد اجرایی فرمان امام» مصادره شده است.
بر پایه این گزارش، روز چهارشنبه ۱۶ اسفند مأمورین «ستاد اجرای فرمان امام» برای تخلیه «باغ شارون» که یک ملک کلیسایی متعلق به شورای کلیساهای جماعت ربانی است، مهلت سه روزه‌ تعیین کردند.
شعبه سوم دادگاه انقلاب تهران در حکمی که پیشتر در ۱۳ تیرماه سال ۱۳۹۴ صادر کرده بود، شورای کلیساهای جماعت ربانی ایران را به ارتباط با «سازمان جاسوسی سیا» متهم و دستور مصادره یک باغ را به نفع «ستاد اجرایی فرمان امام» صادر کرده بود.
باغ شارون، متعلق به شورای کلیساهای جماعت ربانی ایران در اوایل دهه ۵۰ شمسی خریداری شده است. این شورا ابتدا در سال ۱۳۵۳ و بعد از انقلاب نیز در سال ۱۳۵۸ به عنوان یک نهاد کلیسایی در ایران به ثبت رسمی رسیده است.
باغ شارون در حوالی کرج واقع است و به نوشته سایت «سازمان مسیحی ماده ۱۸»، این ملک در حال حاضر حدود سه میلیون دلار ارزش دارد.

گفته شده که باغ مذکور به عنوان محلی برای اردوهای کلیسایی از سوی شعب سراسری کلیسای جماعت ربانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

آن طور که سازمان ماده ۱۸ گزارش کرده، در حکم صادره توسط دادگاه انقلاب آمده است: «شورای جماعت مسیحیان ربانی در ایران یکی از شاخه‌های کلیسای فیلادلفیای آمریکا بوده که با بودجه آمریکا و به وسیله سازمان جاسوسی سیا برای نفوذ در کشورهای جهان اسلامی خصوصاً ایران تشکیل و به فعالیت‌های تبشیری اقدام می‌نماید».
در ماه‌های گذشته، تعدادی از مسیحیان انجیلی (تبشیری) به زندان‌های درازمدت محکوم شده‌اند. در بسیاری از موارد، اتهام این افراد «اقدام علیه امنیت ملی از طریق راه‌اندازی و شرکت در کلیساهای خانگی» عنوان شده است.
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران تیرماه گذشته با اشاره به احکام زندان‌های طولانی برای چندین نوکیش مسیحی در کمتر از دو ماه گذشته، از آزار مسیحیان در ایران ابراز نگرانی کرده بود.
از زمان پیروزی انقلاب بهمن ۵۷ تاکنون، دست‌کم شش رهبر کلیسا در ایران کشته شده‌اند و صدها مسیحی نیز تحت بازجویی قرار گرفته و زندانی شده‌اند. علاوه بر این،‌ چاپ کتاب مقدس مسیحیان به زبان فارسی ممنوع شده است و برخی از کلیساها تعطیل شده‌اند و از مراسم کلیسایی به زبان فارسی جلوگیری به عمل آمده است.
در گفت‌وگو با کیارش عالی‌پور، سخنگوی «سازمان مسیحی ماده ۱۸» در زمینه دفاع از حقوق مسیحیان ایران، نخست از او درباره دلیل مصادره این ملک پرسیدم.
 

هیچ نظری موجود نیست: