نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ اسفند ۱۹, شنبه

در نگرش جمهوری اسلامی زن بايد هميشه تحت سلطه مرد باشد/ 
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده: در نگرش اسلامی ما معتقد به تساوی زن نیستیم

 
زهرا آیت اللهی، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده گفت: «شاخص‌های جهانی عدالت جنسیتی یعنی تساوی زن و مرد در حالیکه در نگرش اسلامی ما معتقد به تساوی زن نیستیم. در حال حاضر در جامعه ما تعداد مردان سرپرست خانوار ۸۷.۴ درصد است و تعداد زنان سرپرست خانوار ۱۲.۶ درصد است. اگر بخواهیم به دنبال تساوی جنسیتی باشیم یعنی تعداد زنان سرپرست خانوار باید هم اندازه مردان سرپرست خانوار باشد. این مسئله نه با موازین اسلامی ما سازگار است و نه مردم ما چنین چیزی را دوست دارند پس ما نباید مبنای جهانی برای تساوی جنسیتی را مطرح کنیم.»

آیت اللهی با اعتراف به اینکه موازین سازمان ملل در حوزه تساوی جنسیتی نمی‌تواند با موازین اسلامی ما سازگار باشد و ما باید بر مبنای سیاست‌های خودمان {سياست های ضد زن و ضد انسانيت} اقدام کنیم، ادامه داد: «درحالیکه بر اساس سند مهندسی فرهنگی کشور سیاست‌های کلی جمعیت و سیاست‌های مقام معظم رهبری، همه دستگاه‌ها موظف هستند که سن ازدواج را کاهش دهند و در این وضعیت دائما صحبت از افزایش سن ازدواج می‌شود.»

وی که در گفت‌وگوی ویژه خبری صحبت می‌کرد، با اشاره به دلایل استفاده از شاخص‌های بین‌المللی برای بررسی عدالت جنسیتی گفت: «این استدلال وجود داشت که از آنجا که قصد داریم گزارشی بین‌المللی ارائه کنیم. بنابراین باید از شاخص‌های بین‌المللی نیز بهره بگیریم. این در حالیست که ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه می‌گوید شاخص‌های عدالت جنسیتی برای استفاده از سیاست‌های داخلی هستند و نه ارائه گزارش‌های بین‌المللی. بنابراین باید ببینیم که نیاز مردم و اعتقادات خودمان چیست. اما متاسفانه در سطح بین‌المللی منفعلانه عمل می‌کنیم.»

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با بیان اینکه لایحه تامین امنیت زنان ابتدا در هیات دولت مطرح شده و به دلیل داشتن جنبه‌های قضایی به قوه قضاییه رفته است، توضیح داد: «این لایحه که در قوه مجریه مصوب شده است اشکالات زیادی دارد. اگر می‌خواهیم با مدل ایرانی و اسلامی کار کنیم باید در مواقعی که مرد به زنش آسیب جسمی و روحی وارد می‌کند و یا مزاحمت خیابانی ایجاد می‌کند با او برخورد کنیم اما در نگاه اسلامی ما، بر نقش فامیل در کمک رسانی به مظلوم نیز تاکید شده است.»

آیت اللهی در ادامه اظهار کرد: «در فرهنگ ما اگر مردی همسرش را کتک بزند معمولا پدر، برادر و ... این زن به داد او می‌رسند {میتوانند چوب و چماق بردارند و بيايند سراغ شوهر زن} چرا که قدرت بدنی دارند. چرا ما از حمایت‌های فامیلی استفاده نمی‌کنیم. ما باید نقش فامیل را پررنگ کنیم و نه اینکه بلافاصله پای پلیس و دادگاه به میان بیاید.»

هیچ نظری موجود نیست: