نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ دی ۱۹, سه‌شنبه

مرگ یکی از بازداشت‌شدگان در زندان اوین تأیید شد

عکسی که سایت مجذوبان، متعلق به دراویش، از تجمع خانواده‌ها مقابل زندان اوین منتشر کرده استحق نشر عکسMAJZOOBAN
Image captionعکسی که سایت مجذوبان، متعلق به دراویش، از تجمع خانواده‌ها مقابل زندان اوین منتشر کرده است
ساعاتی بعد از آن که دو نماینده مجلس ایران مرگ سینا قنبری، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر را در زندان اوین تأیید کردند، مدیر کل زندان‌های تهران گفت که این زندانی در دستشویی زندان خودکشی کرده است.
مصطفی محبی، مدیر کل زندان‌های استان تهران به خبرگزاری کار ایران، ایلنا گفت "سینا قنبری فرزند علی‌اکبر با مراجعه به دستشویی قرنطینه زندان اقدام به خودکشی از طریق حلق‌آویز خود کرده است".
به گفته آقای محبی موضوع به اطلاع دادستانی رسیده و بازپرس دادسرای جنایی برای تحقیقات در زندان حاضر شده است.
آقای محبی به دلیل، مکان یا زمان بازداشت آقای قنبری اشاره‌ای نکرده و نگفته است که سینا قنبری چطور خود را حلق‌آویز کرده است.
پیشتر طیبه سیاوشی، نماینده اصلاح‌طلب تهران گفته بود که بعد از انتشار خبر مرگ یک جوان ۲۲ ساله موضوع را از طریق وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی پیگیری کرده و آنها گفته‌اند این فرد "در زندان خودکشی کرده است."
محمود صادقی، نماینده تهران هم گفت: "متاسفانه خبر فوت سینا قنبری صحت دارد و طبق اطلاعی که از یکی از مراجع اطلاعاتی گرفتم این فرد توسط نیروی انتظامی بازداشت شده و آن‌طور که گفتند در زندان اوین اقدام به خودکشی کرده است."
Z2Zz
پیش از این "کمیته پیگیری بازداشت‌های دی ماه ۹۶" به نقل از زندانیان آزاد شده خبر داده بود که سینا قنبری "که چندروزی بود دربند قرنطینه زندان اوین در بازداشت بود به دلایلی نامعلوم جان سپرده است."
محمدصالح نیکبخت، وکلی دادگستری در تهران به بی‌بی‌سی فارسی گفت بنا بر قانون آیین دادرسی کیفری متهم باید در اسرع وقت از موضوع و ادله اتهامی آگاه شود و دسترسی به وکیل داشته باشد. به گفته آقای نیکبخت مسئول جان زندانیان از لحظه‌ای دستگیری تا زمان تحویل به مقامات قضایی کسانی هستند که فرد را دستگیر کرده‌اند.
آقای نیکبخت می‌گوید در این مورد پرونده آقای قنبری آن طور که مقامات گفته‌اند نیروی انتظامی مسئول بازداشت بوده و اگراین طور باشد مسئولیت جان او به عهده نیروی انتظامی است.
در جریان اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها دی ماه بیش از ۲۰ نفر کشته و دست کم ۱۷۰۰ نفر در نقاط مختلف ایران بازداشت شدند. بعضی از این افراد در جریان اعتراض‌ها بازداشت شدند و گروهی دیگر در محل زندگی‌ و با هجوم نیروهای امنیتی دستگیر شدند. تعدادی از این بازداشت‌شدگان از زندان آزاد شده‌اند، اما هنوز صدها نفر در بازداشت هستند.
یکی دیگر از کسانی که سرنوشت او در جریان این بازداشت‌ها با ابهام روبرو شده اشکان آبسواران ۲۰ ساله است. خانواده او می‌گویند که روز ۱۴ دی او با تلفن خودش با آنها تماس گرفته و اطلاع داده که بازداشت شده است. اما اکنون مادرش می‌گوید بعد از مراجعه به زندان اوین به او گفته‌اند که فرزندش مفقود است

هیچ نظری موجود نیست: