نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ اسفند ۹, دوشنبه

رئیس کمیته امداد: ۱۱ میلیون نفر در ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند


فقر در ایرانحق نشر عکسAFP

"تعریف خط فقر به تعیین شاخص از سوی افراد مختلف بستگی دارد، به طور مثال با تعیین حداقل حقوق ٨١٢ هزار تومانی ، ١١ میلیون نفر فقیر را شامل می شود و با تغییر این مبلغ تعداد فقرا نیز تغییر می‌کند."
خط فقر حداقل درآمد برای زندگی در یک کشور است و افرادی که زیر این خط قرار می گیرند قادر به تامین حداقل نیازهای اساسی خود نیستند.
پیشتر نیز فریده اولاد قباد، نماینده تهران در مجلس در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت وابسته به مجلس ایران با اشاره به دستمزد فعلی کارگران در ایران گفته بود که ۸۰۰ هزار تومان باید به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تغییر کند.

بیشتر بخوانید :
پرویز فتاح، رئیس کمیته امدادحق نشر عکسMEHR
Image captionپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد تعداد افراد زیر خط فقر در ایران را یازده میلیون نفر اعلام کرده است
کانون عالی کارفرمایان ایران به تازگی در انتقاد به وضعیت معیشتی افرادی که حداقل دستمزد را دریافت می کنند گفته: "امروز با ۸۱۲ هزارتومان نمی شود تا ۸ روز زندگی کرد چه برسد به ۳۰ روز. همین امر سبب شده کارگران چند شغله شوند. "
این کانون ابراز امیدواری کرده که دولت برای افزایش دستمزد در سال جدید تمهیداتی بیاندیشد.
در ایران ۱۰ دهک جمعیتی برای در نظر گرفتن ثروتمندترین دهک و فقیرترین دهک در نظر گرفته شده است.
براساس گزارش اقتصاد آنلاین در سال جاری حداقل دستمزد بین ۷۰۰ تا ۸۱۲ هزارتومان به عنوان فقیرترین دهک و درآمد ۱۶ میلیون تومان به عنوان ثروتمندترین دهک در ایران در نظر گرفته شده است.
بیشتر بخوانید:
از سال ۱۳۸۶ به بعد گزارشی از آمار رسمی درباره تعداد افراد زیر خط فقر ایران اعلام نشده استحق نشر عکسMEHR
Image captionاز سال ۱۳۸۶ به بعد گزارشی از آمار رسمی درباره تعداد افراد زیر خط فقر ایران اعلام نشده است
بعضی از آمارهای غیر رسمی می‌گویند ۱۰ درصد از جمعیت ایران ماهانه بالای ۱۶ میلیون تومان درآمد دارند.
این آمار و ارقام در حالی اعلام می شود که از سال ۱۳۸۶ به بعد آماری رسمی درباره تعداد افراد زیر خط فقر در ایران اعلام نشده است.
به گفته کارشناسان آماری که نهادهای زیر مجوعه دولتی ارایه می دهند تنها مربوط به افرادی است که در کمیته امداد به دلیل شرایط ثبت شده‌اند و بسیاری که از این امکان استفاده نکرده‌اند در برآوردها از قلم افتاده‌اند.
کارشناسان اقتصادی در این سالها با توجه به نرخ تورم و آمار هزینه خانوارها خط فقر را تا ۳ میلیون تومان تخمین می‌زنند، اما مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به استناد مراجع غیر رسمی در سال ۱۳۹۵ این رقم را یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

هیچ نظری موجود نیست: