نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ خرداد ۲۱, یکشنبه


5a52u83335_small.jpgرادیو فردا - شبکه اعماق، وابسته به گروه حکومت اسلامی، داعش، روز پنج‌شنبه ویدئویی را منتشر کرد که، به گفته این شبکه، مهاجمان به مجلس ایران و آرامگاه آیت‌الله خمینی قبل از انجام عملیات خود ضبط کرده‌اند.
در این ویدئو سه فرد رو به دوربین و دو نفر دیگر پشت به دوربین نشسته و یکی از آنها به زبان کردی سخن می‌گوید.
روی دیوار محل ضبط ویدئو لوله گازی دیده می‌شود که به لوله‌کشی گاز در شهرهای ایران شباهت دارد.
این فرد ضمن اعلام عملیات «اولین گردان» گروه حکومت اسلامی در ایران و تهدید به انجام عملیات بعدی می‌گوید که بعد از ایران نوبت «آل سعود» (عربستان سعودی) است.
وی تاکید می کند که نیروهای گروه حکومت اسلامی «مزدور و نوکر هیچ کس نیستند و فقط برای خدا می‌جنگند، نه برای ایران و عربستان».
پیش از این نیز گروه حکومت اسلامی، حاکمان عربستان سعودی را «دشمن» توصيف کرده است.
با این حال پس از حملات روز چهارشنبه، ۱۷ خرداد در تهران که ۱۷ کشته بر جای گذاشت، برخی از نمایندگان مجلس و رسانه های وابسته به اصولگرایان در ایران، عربستان سعودی را به نقش داشتن در این حملات متهم کرده اند.
وزارت اطلاعات ایران نیز در بیانیه خود عبارت «تروریست سابقه‌دار وابسته به گروه‌های وهابی و تکفیری» را برای توصیف عاملان این حملات به کار برد.
عبارت «گروه‌های وهابی» را معمولا مقامات جمهوری اسلامی درباره گروه‌های سنی «وابسته» به عربستان سعودی به کار می برند.
در حالی که عربستان سعودی جزء ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با گروه حکومت اسلامی است، مقامات جمهوری اسلامی این اتهام را مطرح می‌کنند که عربستان کنار آمریکا و کشورهای غربی از جمله معماران این گروه است.
در ویدئوی منسوب به عاملان حملات روز چهارشنبه تهران، همچنین از شیعیان ایران به عنوان «رافضیان» نام برده و این تهدید مطرح می‌شود که «گردن رافضیان ایران از شمشیرهای سربازان حکومت اسلامی دور نیست».
فردی که در این ویدئو سخن می گوید از همفکران خود دعوت می‌کند «شمعی که آنان روشن کرده‌اند را خاموش» نکنند و در «قتل رافضیان شک» نکنند.
گروه حکومت اسلامی، داعش، پیشتر در روز چهارشنبه ۱۷ خرداد با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این‌ که افراد این گروه مسئول حملات تهران بودند، تهدید کرده بود که حملات بیشتری علیه ایرانیان در راه است.
این عضو گروه حکومت اسلامی همچنین از همفکران خود می خواهد که «خون رافضیان» را بریزند، همان گونه که به گفته او «آنها خون مسلمانان را در همه کشورها می ریزند» و «همه جا» از جمله «موصل و سوریه و یمن و لیبی در برابر اهل اسلام ایستاده اند».
اشاره این فرد به عراق، سوریه، یمن و لیبی در حالی است که، بر اساس گزارش‌ها، نیروهای ایرانی در عراق علیه گروه حکومت اسلامی و در سوریه علیه گروه های مخالف بشار اسد می جنگند، اما تاکنون گزارشی از حضور این نیروها در لیبی منتشر نشده است.
همچنین ایران در یمن از شیعیان حوثی حمایت می کند و عربستان سعودی علیه این نیروها در حال جنگ است.
در ویدئو، عضو گروه حکومت اسلامی همچنین «رافضیان» را به همکاری با «یهودیان در خاورمیانه» متهم می کند و می گوید که «خودشان هم دیگر دارند همین را اذعان می کنند».
«رافضی» اصطلاحی است که برخی از گروه های تندروی اهل تسنن به شيعيان می‌گويند و منظور از آن اطلاق شيعيان به عنوان گروهی است که از دين اسلام خارج شده‌اند.
وزارت اطلاعات روز پنج‌شنبه ضمن انتشار نام و تصویر اجساد مهاجمان کشته شده، بدون انتشار نام خانوادگی شان اعلام کرد که آنها در مرداد سال ۹۵۵ «تحت فرماندهی ابوعایشه، از فرماندهان رده بالای  داعش» وارد ایران شده و پس از کشته شدن او به خارج از کشور بازگشته‌اند.
این وزارتخانه نام مهاجمان کشته شده را رامین، قیوم، فریدون، ابوجهاد و سریاس اعلام کرد.
در همین حال برخی وب‌سایت‌ها و خبرگزاری فارس اعلام کردند که فرد معرفی شده به نام سریاس در فیس‌بوک صفحه داشته و نام کامل او سریاس صادقی است.
وب‌سایت حزب «دموکرات کردستان» که خالد عزیزی دبیر کل آن است در سال ۹۳ از سریاس صادقی به عنوان فردی نام برده بود که در پاوه کردستان گروه حکومت اسلامی را تبلیغ می کرد.
پیشتر رضا سیف‌اللهی، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، اعلام کرده بود که عاملان حملات تهران «ایرانی» بودند.

هیچ نظری موجود نیست: