نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۴, پنجشنبه

٣۵ معدن‌کار جان خود را از دست دادند

٣۵ معدن‌کار جان خود را از دست دادند

  • معدن یورت
هنوز شماری از معدن کاران در داخل تونل‌های معدن محبوس‌اند
در آخرین آمار از قربانیان حادثه انفجار در معدن زغال سنگ در استان گلستان در ایران، وزیر کار جمهوری اسلامی گفته است که در این حادثه ٣٥ معدن‌کار جان خود را از دست داده‌اند. این حادثه واکنش‌های متفاوت جناح‌های مختلف جمهوری اسلامی و نامزدهای آنها در انتخابات ریاست جمهوری را در پی داشته است.
در مورد قربانیان این انفجار، صبح پنجشنبه، ١٤ اردیبهشت (٤ مه)، پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان به نقل از مدیرکل مدیریت بحران استان گزارش کرد که حدود ۳۵ نفر در حادثه انفجار در زمستان یورت آزادشهر محبوس شدند که امدادگران، پیکر بی‌جان ۲۱ نفر را پیدا کردند و احتمالا ۱۴ نفر دیگر همچنان محبوس هستند. آمار جدیدی که در مورد تلفات این حادثه داده شده است این گزارش را تایید نمی‌کند اما به گفته منابع محلی، با ادامه عملیات جستجو، احتمال تغییر در این ارقام منتفی نیست.
به گفته منابع محلی، حدود ساعت ١٢ روز گذشته انفجار در این معدن باعث شد شماری از  کارگران در داخل تونل‌های عمیق آن محبوس شوند.
برخی منابع گفته بودند که اجساد ٢١ نفر از معدن کاران یافت شده که متعلق به کسانی است که برای کمک به همکارانشان داخل معدن شده بودند و ٣٣ نفر دیگر هنوز در داخل معدن گرفتار هستند که احتمالا آنان هم جان خود را از دست داده‌اند.
در مورد زخمی‌های این واقعه آمار متفاوتی منتشر شده و رئیس خانه صنعت و معدن گلستان شمار مصدومان را تا کنون نزدیک به ٧٠ نفر اعلام کرده است.
 در مورد عامل انفجار در این معدن گفته بود که یکی از لوکوموتیوهای حمل و نقل در داخل تونل خاموش شده بود و هنگام روشن کردن لوکوموتیو به شیوه باطری به باطری، گاز متان انباشت شده در داخل معدن در اثر جرقه منفجر شد.
معدن یورت
.
آمادگی آمبولانس ها در دهانه معدن
معدن یورت
یکی از نجات یافتگان
Rescue workers gather at the scene following an explosion in a coal mine in Azadshahr (03 May 2017)
معدن یورت

هیچ نظری موجود نیست: