نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

دو خودکشی و یک خودسوزی 


دو خودکشی و یک خودسوزی اعتراضی در طی روزهای اخیر
كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها15اسفند: بر اساس اخبار منتشره، روز چهارشنبه ۱۱اسفند ۹۵، یک جوان ۲۰ساله شهروند سقزی به نام «سروش معروفت» اقدام به حلق آویز کردن خود کرد و متاسفانه جان باخت و تا کنون نیز علت خودکشی وی از سوی منابع رسمی اعلام نشده است.
روز یکشنبه ۱۵اسفند ۹۵ در ساعت ۱۵ و ۱۱دقیقه، یک زن هموطن تهرانی خود را به زیر قطار مترو در ایستگاه میرزای شیرازی واقع در خط ۳متروی تهران انداخت و متاسفانه وی نیز جان باخت. رسانه های حکومتی سن این هموطن را حدودا ۳۵سال ذکر کرده اند.
همچنین در ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۱۵اسفند ۹۵، در میدان هفت تیر تهران، یک زن ۵۰ساله اقدام به خودسوزی اعتراضی کرد. به نقل از رسانه های حکومتی این زن هموطن معترض، درخواستی از یکی از نهادهای حکومتی «جانبازان» داشته که پس از عدم توجه و رد درخواستش توسط این نهاد، در اعتراض با استفاده از بنزین اقدام به خودسوزی اعتراضی می کند که از ناحیه صورت و دست آسیب می بیند. آخرین خبرها حاکی از این است که این شهروند تهرانی نجات یافته و به بیمارستان منتقل شده و حال عمومی وی خوب است.
شایان توجه اینکه کارشناسان از عمده دلایل خودکشیها را فقر شدید، بیکاری ممتد، اعتیاد و نبود زیرساختهای فرهنگی، بیان کرده اند که متاسفانه هیچ گونه راه حلی در این رابطه برای حل مشکلات جوانان در جامعه وجود ندارد و این خودکشی ها روزانه رو به افزایش است و مسبب اصلی، حاکمیت دزد و چپاولگری است که تنها دستاورد آن برای همه یا خودکشی و یا اعدام های بی رویه و جنون آسا می باشد.
 

هیچ نظری موجود نیست: