نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ دی ۳, جمعه

منصوره رضایی همسر مرحوم فرهنگ شریف با اعلام اینکه عکس استاد شریف از روی سنگ مزارش مفقود شده، گفت: دیروز عصر که بر سر مزار استاد رفته بودیم متاسفانه مشاهده کردیم عکس از روی سنگ مزار ربوده شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، بدون شک حضور بر سر مزار بزرگان اهل ادب و هنر و دیدن سنگ قبر این افراد یادآور روزهایی است که این بزرگان در میان ما حضور داشتند اما متاسفانه هر از چندگاهی شنیده می‌شود که سنگ مزار یکی از این بزرگان تخریب یا مفقود شده است و امروز پس از بزرگانی مانند شاملو، سهراب، ایرج افشار و ... نوبت به استاد بداهه‌نوازی تار ایران فرهنگ شریف رسیده است.
فرهنگ شریف از نوازندگان سرشناس و برجسته و صاحب سبک‌ تار است که در هفدهم شهریور ماه سال جاری بعد از تحمل یک دوره بیماری درگذشت متاسفانه پس از گذشت چندماه از فوت این هنرمند عکسی که بر سنگ مزارش حکاکی شده بود تخریب شده است.
منصوره رضایی همسر مرحوم فرهنگ شریف درباره این اتفاق به خبرنگار ایلنا گفت: دیروز عصر که برسر مزار استاد رفته بودیم دیدیم که قاب سنگی که عکس استاد روی آن بود و با سیمان به سنگ مزار استاد چسبانده بودند تخریب شده بود.
او با بیان اینکه سنگ دیگری را برای مزار استاد سفارش دادیم، ادامه داد: سنگی که عکس استاد روی آن بود کاملا جدا شده و آن را برده‌ان.د متاسفانه ما نمی‌دانیم به چه دلیلی این امر صورت گرفته چراکه این سنگ ارزش مادی ندارد. برخی در فضای مجازی مطرح می‌کردند این کار توسط معتادان صورت گرفته تا با فروش آن مواد تهیه کنند که به عقیده من کاملا غیرمنطقی است چراکه باز هم تاکید می‌کنم این سنگ ارزش مادی ندارد.
رضایی افزود: اگر این اقدام توسط دوستداران استاد هم صورت گرفته باشد باز هم غیرمنطقی است چراکه این عکس‌های زیادی از استاد موجود است و نیازی نیست که عکس مزار را ببرند.
همسر مرحوم شریف تصریح کرد: متاسفانه ما همیشه شاهد هستیم که سنگ مزار بزرگان بعد از درگذشت‌شان تخریب می‌شود سنگ مزار مرحوم یاحقی در سال اول چندین بار تخریب شد و فرزند مرحوم شاملو چندین بار مزار پدرش را بازسازی کرد.
او ادامه داد: جای تعجب است که افرادی قصد تخریب سنگ مزار فرهنگ شریف را داشته باشند چرا که او فردی با اخلاق و مورد احترام همه اهالی هنر و بدون حاشیه بود. متاسفانه دیروز دفتر بهشت‌زهرا(س) تعطیل بود اما حتما امروز به صورت تلفنی به آن‌ها اطلاع می‌دهم و پیگیر موضوع خواهم بود.
photo_2016-12-23_12-10-57 
photo_2016-12-23_12-11-08

هیچ نظری موجود نیست: