نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ دی ۳, جمعه

ویدئوی بیعت مهاجم برلین با رهبر داعش

گروه اسلامگرای افراطی داعش ویدئویی از انیس عامری، مهاجم برلین منتشر کرده که با ابوبکر البغدادی رهبر این گروه اعلام بیعت می کند. این ویدئو توسط اعماق، شبکه خبری داعش منتشر شده است. انیس عامری صبح روز جمعه پس از درگیری با پلیس ایتالیا در میلان کشته شد
بی بی سی - انیس عامری، مظنون اصلی حمله به بازارچه کریسمس برلین، در شهر میلان ایتالیا کشته شده است.
مارکو مینیتی، وزیر کشور ایتالیا، دقایقی پیش در کنفرانسی خبری، کشته شدن انیس عامری را در میلان تایید کرد و گفت تردیدی در این باره وجود ندارد.
berlinattackkilled1.jpg
بلیت قطار فرانسه که در کیف او پیدا شده این سوال را ایجاد کرده که او چطور توانسته بدون مانع از چند کشور اروپایی گذر کند.
خبرگزاری گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش ویدئویی از انیس عامری منتشر کرده در آن به این گروه اعلام وفاداری می‌کند:
پلیس ایتالیا در ساعت سه صبح خودروی انیس عامری را متوقف و از او درخواست کارت شناسایی کرد. انیس عامری در پاسخ اسلحه‌ای را از کوله پشتی خود بیرون آورد و شروع به تیراندازی به دو مامور پلیس کرد اما یکی از ماموران که پلیسی تازه‌کار بود وفقط نه ماه از خدمتش گذشته بود انیس عامری را هدف گلوله قرار داد. یکی از ماموران پلیس در این درگیری زخمی شد اما جراحات او شدید نیست.
به گزارش روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا اثر انگشت جسد کاملا با اثر انگشت انیس عامری مطابقت دارد و اسلحه‌ای که با آن به ماموران پلیس شلیک کرد همان اسلحه‌ای است که با آن راننده لهستانی کامیون را هدف قرار داده بود.
در وسایل انیس عامری بلیت قطاری پیدا شد که نشان داد او از آلمان خود را به شامبری در فرانسه و سپس به تورین و میلان رسانده است.
انیس عامری در سال ۲۰۱۱ از تونس به ایتالیا رفته بود و حدود چهار سال به دلیل آتش‌افروزی در یک اردوگاه پناهندگان در این کشور زندانی بود.
berlinattackkilled3.jpg
به گفته برادران انیس عامری که در تونس زندگی می‌کنند، احتمالا او در دوران زندان به تندروهای اسلام‌گرا گرایش پیدا کرده هر چند مقامات ایتالیا نشانه‌ای از این گرایش را مشاهده نکرده بودند.
وزیر کشور ایتالیا همچنین گفت به دلیل اینکه عملیات پلیس این کشور همچنان در جریان است نمی‌تواند به جزئیات بیشتری اشاره کند.
توبیاس پلات سخنگوی وزارت کشور آلمان پس از کنفرانس خبری وزیر کشور ایتالیا به خبرنگاران گفت آلمان اکنون از اینکه این فرد خطرناک دیگری تهدیدی برای این کشور نیست احساس "آسودگی" می‌کند.
دوشنبه گذشته کامیونی به میان جمعیت حاضر در بازارچه کریسمس در برلین راند و ١٢ نفر را کشت و ۴۹ نفر را زخمی کرد.
اثر انگشت انیس عامری، مرد تونسی ۲۴ ساله، در کامیون پیدا شد، پلیس آلمان عکس‌های او را منتشر و برای اطلاعاتی که به دستگیری او منجر شود صد هزار یورو جایزه تعیین کرد.
گفته می‌شود صورت انیس عامری در جریان حمله با کامیون آسیب دیده بود بنابراین او مجبور بوده در شهرهای بزرگ بماند تا احتمال شناسایی او کاهش پیدا کند.

هیچ نظری موجود نیست: