نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ آذر ۱۸, پنجشنبه

جنبش روشنایی: نافرمانی مدنی می‌کنیم و مالیات و پول برق را نمی‌دهیم

اعضای جنبش روشنایی اعلام کردند که پس از این دست به نافرمانی مدنی می‌زنند
جنبش روشنایی
اعضای جنبش روشنایی با آتش زدن قبض‌های برق در یک گردهمایی اعلام کردند که پس از این دست به نافرمانی مدنی می‌زنند و مالیات و پول برق را نمی‌پردازند.
شورای رهبری جنبش روشنایی امروز پنجشنبه ۱۸ قوس (آذر) در یک گردهمایی در شهر کابل اعلام کردند که "سران حکومت وحدت ملی به رغم اعلام آمادگی علنی برای مذاکره با جنبش روشنایی، با رویکردی شیطنت آمیز، حاضر به مذاکره اصولی و منطقی نشدند."
پس از تظاهرات گسترده اعضای این جنبش در ماه ژوئیه امسال که هدف حمله انتحاری قرار گرفت و در نتیجه حمله انتحاری بیش از ۸۵ کشته و چهارصد زخمی شدند، تظاهرات بعدی این گروه به تاریخ ششم میزان (مهر) به خواست سازمان ملل متحد و کمیسیون مستقل حقوق بشر برای آغاز گفت‌وگوها با دولت به تعویق افتاد.
عبور خط ۵۰۰ کیلوولت برق وارداتی ترکمنستان از مسیر بامیان - میدان وردک و نیز "تامین عدالت اجتماعی و توسعه متوازن" مهمترین خواسته‌های این جنبش است.
جنبش روشنایی در اعلامیه امروز خود افزوده "از آنجا که حکومت امنیت فعالیت‌ها و مبارزات مدنی را تامین نمی‌کند، برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز دیگر امکان پذیر نیست و آنها تصمیم به آغاز نافرمانی‌های مدنی گرفته‌اند."
جنبش روشنایی، شرکت برق افغانستان؛ برشنا را یک شرکت "ناکام و فسادپیشه" خوانده و از هوادارانش خواست با پرداخت نکردن قبض برق شان، این شرکت را تحت فشار قرار دهند.
جنبش روشنایی همچنین حکومت افغانستان را برای دریافت مالیات شایسته ندانسته و از حامیان جنبش خواسته دیگر مالیاتی به دولت نپردازند.
جنبش روشنایی اعضای جنبش روشنایی در گردهمایی امروز قبض‌های برق را آتش زدند
عارف رحمانی یکی از اعضای شورای رهبری جنبش روشنایی می‌گوید در صورت بی نتیجه بودن این حرکات مدنی، آنها راهکارهای دیگری روی دست خواهند گرفت. او توضیحی در این مورد نداد.
به گفته وی، هدف اقدام تازه این گروه، وارد کردن فشار بر حکومت است تا برنامه‌های توسعه خود را عادلانه سازد.

هیچ نظری موجود نیست: