نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ مهر ۲۵, یکشنبه


 دولت در شرايطي پرداخت ۱۶ هزار ميليارد تومان تسهيلات را براي ۷ هزار بنگاه كوچك و متوسط پيش‌بيني كرده است كه براساس اعلام سازمان صنايع كوچك و واحدهاي صنعتي، در حال حاضر نزديك به ۳۷ هزار واحد صنعتي در شهرك‌ها و نواحي صنعتي وجود دارد كه از اين ميان، حدود ۵ هزار واحد صنعتي كه اشتغالي حدود ۹۷ هزار نفري كار داشته‌اند، غيرفعال هستند.

به عبارت ديگر، ۹۷ هزار نيروي كار پس از سنگين شدن سايه ركود در اقتصاد بيكار شدند.

حال دولت با ۱۶ هزار ميليارد تومان مي‌خواهد بنگاه‌هاي كوچك و متوسط را راه‌اندازي كند و موجبات اشتغال مجدد نيروي كار را فراهم آورد در حالي كه تنها ۵ هزار واحد تعطيل شده وجود دارد كه با ارقام پيش‌بيني شده امكان راه‌اندازي مجدد آن فراهم نيست.
 
بيشترين تعطيلي در كارگاه‌هاي شيميايي با يك هزار و ۹۸۳ واحد بوده و پس از آن كارگاه‌هاي صنايع غذايي با غيرفعال شدن يك هزار و ۵۴۲ كارگاه بيشترين تعطيلي را داشته است.

كارگاه‌هاي فلزي نيز يك هزار و ۵۴۱ تعطيلي داشتند و تعطيلي ۸۱۶ كارگاه كاني غيرفلزي رتبه بعدي را از آن خود كرده است. همچنين ۵۲۱ صنايع سلولوزي، ۴۳۴ صنايع نساجي، ۲۳۰ صنايع برق و الكترونيك و ۱۵۴ صنعت خدماتي و ۳۷ كارگاه غير در اين مدت تعطيل شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: