نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ شهریور ۲۸, یکشنبه

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

اهمیت احیای تالاب گاوخونی هم‌پایه دریاچه ارومیه است

تالاب گاوخونی

اصفهان-رئیس مجمع نمایندگان اصفهان گفت:باتوجه به تاثیر خشکی گاوخونی در آب وهوای تمامی استانهای مجاور اصفهان، اهمیت احیای این تالاب هم‌پایه دریاچه
اظهار داشت: بارها در جلسه با دولتی‌ها و مجلس به این نکته اشاره کرده‌ایم که اهمیت احیای تالاب گاوخونی کمتر از دریاچه ارومیه نیست اما متاسفانه به این امر توجه کافی نشده و با فاصله زمانی بسیار از این احیای این دریاچه به تازگی شاهد تدوین برنامه‌ای برای احیای تالاب هستیم که البته با سرعت مناسب نیز پیشرفت نداشته است.
وی افزود: احیای دریاچه ارومیه از اهمیت وافری برخوردار است اما سرنوشت تالاب گاوخونی نیز دارای اهمیت زیادی از نظر تعدیل آب و هوایی و آثار محیط زیستی در تمام کشور است.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: به طور معمول تالاب‌ها خاصیت تصفیه فاضلاب را دارند به شرط اینکه آب جاری به آنها وارد شود اما اکنون به دلیل اینکه تنها فاضلاب و پساب کارخانه‌جات به تالاب گاوخونی راه پیدا کرده این خاصیت از دست رفته است.
 عزم جدی برای احیای سریع  تالاب گاوخونی وجود ندارد
وی ادامه داد: بر این اساس گردو خاک ناشی از خشک شدن تالاب بیماری‌زا و موجب بیماری‌های تنفسی و ابتلا به سرطان است و این ریزگردها با باد به تمامی استان‌های مجاور و نه فقط اصفهان پراکنده می‌شود.
حجت‌الاسلام موسوی تاکید کرد: مشخص نیست به چه دلیل عزم جدی برای احیای سریع این تالاب وجود ندارد اما می‌توان گفت این امر به همان اصفهان ستیزی معروف برمی‌گردد که مدت‌هاست در دولت و مجلس قبلی و فعلی شاهد آن هستیم و هنور هیچ مسئولی نتوانسته است در این ارتباط چندان موثر واقع شود.

هیچ نظری موجود نیست: