نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ اسفند ۶, پنجشنبه

لئون تروتسکی



رادیو فرانسه : یک سایت فعال در زمینه فرهنگ در فرانسه، روز سه‌شنبه ۲۳ فوریه، هجده قطعه عکس از لئون تروتسکی، متفکر مارکسیست و انقلابی اهل روسیه را برای اولین بار منتشر کرد. این عکس‌ها مربوط به زمانی است که تروتسکی در مکزیک تبعید بوده است. همراه این عکس‌ها، توضیحاتی از نوه این انقلابی روس نیز که تنها شاهد زنده قتل تروتسکی در اوت ۱۹۴۰ به شمار می‌رود منتشر شده است.

رنه سلیس، یکی از بنیانگذاران سایت اینترنتی "دلیبر" به خبرگزاری فرانسه گفت که او بر اساس اظهارات سیوا، نوه ۹۰ ساله تروتسکی که هنوز در مکزیک زندگی می‌کند، شرح‌هایی را برای عکس‌های این متفکر روس نوشته است.

سیوا در سال ۱۹۳۹ زمانی که چهارده ساله بود از پاریس به مکزیک رفت و یک سال را در کنار پدربزرگش گذراند و شاهد قتل او توسط یک مأمور استالین بود.

در هفت عکس‌ از هجده عکسی که از تروتسکی منتشر شده، نوه نوجوان او نیز در کنار پدربزرگ دیده می‌شود.

رنه سلیس که روزنامه نگار سابق روزنامه لیبراسیون چاپ پاریس است، می‌گوید که مالکیت این عکس‌ها از آن ژیل والوسینکی، عکاس فرانسوی است.

پدر ژیل والوسینکی از دوستان آلفرد روسمر، یکی از نزدیکان تروتسکی بوده که در تأسیس حزب کمونیست فرانسه نقش داشت.





هیچ نظری موجود نیست: