نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ آذر ۶, جمعه

۵ پناهجوی ایرانی در میان قربانیان کامیون


۵ پناهجوی ایرانی در میان قربانیان کامیون

پنج نفر از ۷۱ پناهجویی که جسد آنها در کامیونی در مرز اتریش و مجارستان پیدا شد، ایرانی هستند.
تحقیقات پلیس درباره کشته شدگان در کامیون، پس از سه ماه به پایان رسید و جسد ۶۹ نفر از ۷۱ قربانی این حادثه شناسایی شد. در میان ۶۹ جسد شناسایی شده ۲۸ نفر عراقی، ۲۱ افغانی، ۱۵ سوریه ای و ۵ پناهجویی ایرانی شناسایی شدند.یک خانواده ۶ نفره افغان در این کامیون بوده​اند که همگی جان باخته​اند.
روز ۲۷ اوت سال جاری روزنامه اتریشی "کرونن تسایتونگ" از کشف کامیونی توسط پلیس این کشور در اتوبانی در مسیر میان "نویزدیل" و "پارندورف"، منطقه‌ا‌ی نزدیک به مرز مجارستان خبر داد. در این کامیون که برای قاچاق انسان از آن استفاده شده بود، ۷۱ جسد کشف شد که همگی آنان دچار خفگی شده‌ بودند.
رئیس پلیس آیزن‌اشتات به رسانه​ها گفت :"درب این کامیون یخچال‌دار مهر و موم شده بود. در نتیجه، بر اثر کمبود هوا، همه پناهجویان دچار خفگی شده و گزارش کالبد شکافی نشان می​دهد که آنان هیچ شانسی برای زنده ماندن در این کامیون نداشته​اند.هوای موجود در کامیون حداکثر برای نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه کافی بوده است. "
پلیس اتریش روز ۲۸ اوت اعلام کرد که عاملان تراژدی مرگبار ۷۱ پناهجو در کامیون، در مجارستان دستگیر شده‌‌اند.یکی از عاملان این حادثه که هدایت کامیون را بر عهده داشته است، یک شهروند لبنانی‌تبار بلغارستان بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: