نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ آذر ۶, جمعه

رضا خندان: ۶ نفر دیگر نیز با سعید زینالی «ناپدید» شدند
🕓  جمعه, ۶ام آذر, ۱۳۹۴ /   نظرات
۷d244580-5cf0-46bd-a08d-6ddd6f6fc377
همسر نسرین ستوده وکیل مدافع حقوق بشر، اعلام کرد که «افرادی که با سعید زینالی در حوادث کوی دانشگاه سال ۱۳۷۸ ناپدید شده‌اند، هفت نفر بوده‌اند و خانواده‌های آنان تحت فشارهای امنیتی حاضر به مصاحبه و پیگیری سرنوشت فرزندان خود نیستند. وی شهرام زنجانی را یکی از دیگر ناپدید شدگان دانسته که ۱۷ سال است از سرنوشت این افراد اطلاعی در دست نیست.»
«رضا خندان» با اعلام این مطلب که «۵ سال پیش مادر و خواهر سعید زینالی را برای وادار کردن به سکوت بازداشت و تحت فشار قرار دادند»، نوشته است که «این فشارها نتیجه‌ی عکس داشته و خانم نقابی پس از آزادی از زندان، پیگیری‌هایش را به مراتب بیشتر و بیشتر کرده است.»
از حوادث دانشجویی کوی دانشگاه تهران به عنوان «بزرگ‌ترین چالش جنبش دانشجویی در ایران» بعد از انقلاب ۱۳۵۷ نام برده می‌شود. تجمع ۱۸ تیرماه سال ۱۳۷۸، در خوابگاه کوی دانشگاه در اعتراض به بسته شدن روزنامه سلام بود. این روزنامه در ۱۵ تیر ۱۳۷۸ به جرم چاپ نامه محرمانه سعید امامی معاون وزیر اطلاعات و رئیس تیم قتل‌های روشنفکران و دگراندیشان (موسوم به قتل‌های زنجیره‌ای) به قربانعلی دری نجف آبادی وزیر اطلاعات برای تهدید مطبوعات، توسط دادگاه ویژه روحانیت به مدت ۵ سال توقیف شد.
روز شنبه سی ام آبان‌ماه سال‌جاری در یورش ماموران امنیتی به تجمع مسالمت آمیز اعتراضی جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در برابر زندان اوین، تعدادی از فعالان شرکت کننده در این تجمع بازداشت و با خشونت به زندان اوین منتقل شدند. هم‌چنین «هاشم زینالی»، پدر سعید زینالی نیز پس از انتقال به داخل زندان، مورد ضرب و شتم شدید ماموران قرار گرفت. شدت این هجوم به حدی بوده که پدر سعید زینالی خونین گردید. این هجوم «وحشیانه» توصیف شده است.
آقای خندان در بخش دیگری از نوشته خود گفته که «بازداشت پدر پیر و بیمار سعید زینالی، به جای پاسخ‌گویی به این خانواده، آن‌هم با ضرب و شتم در داخل بازداشتگاه، هیچ دلیل دیگری نمی‌تواند داشته باشد به جز فشار آوردن به او و گرفتن تعهد برای پیگیری نکردن و یا انکار بازداشت و ناپدید شدن فرزندش.»
همسر نسرین ستوده هم‌چنین از پیگیری «اکرم نقابی» مادر «سعید زینالی» از ضرب و شتم کنندگان همسرش در زندان اوین خبر داده و اعلام کرده که «خانم نقابی (مادر سعید زینالی) شکایتی را علیه مامورانی که در مقابل سایر بازداشت شده‌ها، او را به شدت ضرب و شتم کرده‌اند، تهیه کرده است.»
در حوادث کوی دانشگاه سال ۱۳۷۸، گروه شبه نظامی انصار حزب‌الله در پی تظاهرات دانشجویان در اعتراض به توقیف روزنامه سلام و تصویب قانون جدید مطبوعات، به داخل کوی دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی حمله کردند و ضمن تخریب اموال دانشجویان، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده و صدها نفر را بازداشت کردند. این حملات و ضرب و شتم دانشجویان، تا صبح ادامه داشت. در این حمله حتی خوابگاه دانشجویان خارجی نیز در امان نماند. این حمله به اعتراضات گسترده و چند روزه دانشجویان در تهران و شهرستان‌ها انجامید و مردم نیز از دانشجویان حمایت کردند. در دانشگاه تبریز نیز بیستم تیرماه درگیری‌های گسترده‌ای روی داد که به کشته شدن «محمدجواد فرهنگی» انجامید.
گفته می‌شود در جریان حمله به کوی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸، افرادی مانند سردار نجات (سردار محمدحسین زیبایی نژاد) فرمانده سپاه ولی امر به همراه سردار نقدی، سردار ذوالقدر و دیگران، «طرح» سرکوب دانشجویان و حتی عزل محمد خاتمی رییس جمهور وقت را داشتند.

هیچ نظری موجود نیست: